Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@07:06:37 GMT

دو داروی موثر در کاهش شدت کرونا را بشناسید

تاریخ انتشار: ۱ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۴۶۹۸

دو داروی موثر در کاهش شدت کرونا را بشناسید

مطالعه محققان نشان می‌دهد داروی سوزش معده "فاموتیدین" همراه با آسپرین از شدت بیماری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ می‌کاهد.   به گزارش پول نیوز، یک مطالعه فوق تحلیلی دقیق توسط محققان دانشگاه ویرجینیا ایالات متحده و دانشگاه هامبولت آلمان بر روی یافته‌های تحقیقاتی قبلی نشان داده است که داروی فاموتیدین در کنار آسپرین می‌تواند از شدت بیماری و مرگ و میر در مبتلایان به کووید ۱۹ جلوگیری کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



این مطالعه شواهد واقعی را برای بهبود نتایج با آنتاگونیست‌های گیرنده هیستامین H ۲ (H ۲ RA) مانند فاموتیدین و آسپرین در بیش از ۲۲ هزار بیمار کرونایی نشان داد.

بیشتر بخوانید:
فاویپیراویر و رمدسیویر تأثیری بر بیماران کرونایی ندارند!
یک شبکه ارتباطات عملکردی بین هیستامین و H ۲ RA از یک سو و مسیر‌های فیزیولوژیکی متفاوت از سوی دیگر وجود دارد. این مسیر‌های علامت دهی شامل سیستم گوارشی (کاهش اسید) و التهاب‌های نامنظم (توفان سیتوکینی) است که به احتمال زیاد زمینه ساز بسیاری از مشکلات ناشی از کووید ۱۹ است.

تیم مطالعه معتقد است که فاموتیدین در درمان کووید ۱۹ مفید است، زیرا توانایی H ۲ RA را در مسیر‌های پیش التهابی که در هنگام عفونت نامنظم می‌شوند کاهش می‌دهد.

تجزیه و تحلیل دقیق پرونده پزشکی بازماندگان کرونایی نشان داد که تعداد قابل توجهی از آن‌ها مبتلا به سوزش معده مزمن بودند و از داروی ارزان قیمتی به نام فاموتیدین استفاده می‌کردند.

به گفته محققان به نظر می‌رسد فاموتیدین در دوز‌های بالا (معادل حدود ۱۰ قرص) شانس زنده ماندن برای بیماران مبتلا به کووید ۱۹ را افزایش می‌دهد، به ویژه هنگامی که با آسپرین همراه باشد. همچنین به نظر می‌رسد مانع از شدت پیشرفت بیماری شده و باعث می‌شود بیماران کمتر به مرحله‌ای برسند که به لوله گذاری یا دستگاه تنفس مصنوعی نیاز داشته باشند.

به گفته محققان، «اساساً، سیستم ایمنی بدن در زمان ابتلا به این بیماری دچار مشکل می‌شود و شروع به حمله به اندامی مانند بافت ریه سالم می‌کند، زیرا از بین بردن ویروس مهاجم بسیار ناامیدکننده است.»

نظریه تیم مطالعه این است که فاموتیدین این واکنش را سرکوب می‌کند. اگرچه این دارو با هدف خاصی یعنی مسدود کردن گیرنده‌های هیستامین که به تولید اسید در معده کمک می‌کند، تولید شده است، اما مانند سایر دارو‌ها می‌تواند عوارض جانبی ایجاد کند.

منبع: مهر

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کرونا کروناویروس کاهش شدت کرونا کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا به نقل از اینترستینگ اینجینیرینگ، گروهی از محققان به سرپرستی دانشگاه ساری در انگلیس تلاش کرده اند محتوای چربی (لیپیدها) موجود در سلول‌های سرطانی را مشاهده و مطالعه کنند. 

این فناوری نوین با همکاری پژوهشگران دانشگاه کالج لندن، شرکت داروسازی GSK و شرکت‌های «یوکوگاوا» «Yokogawa» و «سایکس» «Sciex» توسعه یافته است.

نظارت بر محتوای چربی

لیپید‌ها اجزای مهمی در سلول‌ها هستند و به سلول‌های سرطانی اجازه رشد، تکثیر و متاستاز را می‌دهند.

پژوهشگران از سامانه تک سلولی شرکت یوکوگاوا موسوم به SS۲۰۰۰ استفاده و سلول‌های سرطانی منفرد را از یک ظرف کشت شیشه‌ای نمونه برداری کردند. این سامانه‌ی نوآورانه، سلول‌های زنده منفرد را با استفاده از لوله‌های کوچک استخراج می‌کند و امکان بررسی دقیق را فراهم می‌آورد.

عرض این لوله‌ها به سختی ۱۰ میکرومتر یعنی نصف قطر نازک‌ترین موی انسان است.

در گام بعدی، محققان با رنگ آمیزی این سلول‌ها با رنگ فلورسنت، توانستند قطرات لیپید را در طول آزمایش بررسی کنند. آنها سپس با سایکس برای ایجاد یک رویکرد جدید طیف سنجی جرمی همکاری کرده و توانستند لیپید‌ها را شکسته و ساختار واقعی سلول را مشخص کنند.

کل این فرآیند به مشاهده چگونگی تکامل سلول‌های سرطانی در پاسخ به تغییرات محیط اطراف منجر شد.

مجریان این مطالعه از دانشکده شیمی و مهندسی شیمی دانشگاه ساری می‌گویند مشکل سلول‌های سرطانی این است که «هیچ دو سلولی شبیه هم نیستند» و همین موضوع طراحی یک درمان مطلوب را سخت‌تر می‌کند، زیرا برخی از سلول‌ها همیشه بیش از سایرین در مقابل درمان مقاومت می‌کنند.

با این حال، همیشه ثابت شده مطالعه سلول‌های زنده با جزئیات کافی برای درک واقعی ساختارشان پس از خارج کردن آنها از محیط طبیعی، دشوار است.

به همین دلیل نمونه برداری سلول‌های زنده زیر میکروسکوپ و بررسی یک به یک محتوای چربی آنها برای محققان همیشه جذاب و هیجان انگیز بوده است.

دانشمندان همچنین از این رویکرد جدید برای مطالعه مولکول‌های چربی لیپید‌ها در چندین سلول سرطانی استفاده کردند. جالب است که محققان تفاوت‌هایی را در ویژگی‌های لیپیدی سلول‌های مختلف شناسایی کردند.

مجریان این پژوهش ادعا می‌کنند روش آنها راه را برای مطالعه سلول‌های سرطانی با جزئیاتی که قبلا دیده نشده هموار می‌کند. یک روز، ممکن است بتوان نحوه تعامل تک سلول‌های سرطانی را با سلول‌های اطرافش مشاهده کرد؛ پیشرفتی که به ارائه درمان‌های جدید و هدفمندتر منجر خواهد شد.

این شیوه فناورانه می‌تواند شناخت ارزشمندی از چگونگی پاسخ انواع سرطان به درمان‌ها ارائه داده و به پزشکان در درک تاثیر پرتو درمانی سلول‌ها کمک کند، به ویژه اینکه چگونه برخی از سلول‌های سرطانی در برابر پرتودرمانی مقاومت می‌کنند؛ مقاومتی که می‌تواند منجر به عود سرطان شود.

این یافته‌ها در مجله Analytical Chemistry منتشر شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سردرد‌های مکرر نشانه چیست؟
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • محققان ایتالیایی پی بردند؛ نقش آسپرین در پیشگیری از سرطان روده بزرگ
  • پاندمی تأثیر ناچیزی بر رشد کودکان داشت
  • چرا افراد مسن سرعت حرکت بدنشان کم می‌شود؟
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • فناوری مشاهده درون سلول‌های سرطانی ابداع شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • آیا غذا‌های دریایی سرطان زا هستند؟