Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@06:42:39 GMT

طراحی مد و لباس به میزان رسوم جوامع مختلف، تنوع دارد

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۹۸۲۷۴

طراحی مد و لباس به میزان رسوم جوامع مختلف، تنوع دارد

ایسنا/کرمان یک طراح مدل و لباس گفت: طراحی مد متاثر از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم جوامع مختلف بوده و به اندازه همین تفاوت‌ها دارای تنوع بالایی است.

"فاطمه قربانی" در حاشیه بازدید از نمایشگاه محصولات فرهنگی هنری جهاد دانشگاهی استان کرمان اظهار کرد: طراحی لباس و مد هنر به کارگیری طراحی، زیبایی شناسی و زیبایی طبیعی برای لباس و لوازم جانبی آن است که این هنر تحت تأثیر نگرش های فرهنگی و اجتماعی قرار دارد و در طول زمان و مکان متنوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: طراحان لباس، در طراحی لباس و لوازم جانبی مانند دستبند و گردنبند به روش های مختلفی کار می کنند. بنابراین طراحی مد، هنر استفاده از طراحی و زیبایی شناسی در تولید پوشاک، کیف، کفش و زیورآلات است.

قربانی با اشاره به اینکه طراحی مد متاثر از فرهنگ‌ها و آداب و رسوم جوامع مختلف بوده و به اندازه همین تفاوت‌ها دارای تنوع بالایی است، تصریح کرد: با توجه به لزوم ارتقاء سطح کیفی و کمی طراحی و تولید لباس در کشور، تربیت نیروی انسانی کارشناس و کارآمد موردنیاز کارخانجات و واحد های تولیدی پوشاک امری بسیار ضروری است.

این مدرس دانشگاه بیان کرد: بنابراین هدف این رشته تربیت افرادی است که با در نظر گرفتن نیازهای طراحی و بهره گیری از ماشین آلات موجود بتوانند نیازهای طراحی لباس، طراحی الگو، برش و دوخت را در تولید برطرف سازند.

وی اظهار کرد: دانشجویان موفق این رشته ی مهم و کاربردی طبق آموختن این موضوع که لباس به عنوان یکی از جلوه های هویت ملی و عناصر مهم فرهنگی در هر جامعه است و بیانگر امنیت و حس تعلق بوده و براساس آگاهی و درک افراد و مواردی همچون تابعیت، قومیت، دین، طبقه فرهنگی و اجتماعی، هر گروه از جامعه را با فرهنگ متمایز نمایان می سازد و پوشاک سنتی ایران، بخش عظیمی از فرهنگ اصیل، بومی و معنوی ایران و گنجینه پربها و با ارزشی است که هر قوم و ملتی مخصوصا عزیزان مرتبط با این رشته  وظیفه دارند در نگهداری و سپردن آن به نسل های بعدی اهتمام ورزند لذا با برپایی نمایشگاه ها دنبال این هستند که این نیاز مهم جامعه در زمینه پوشاک را برطرف کنند  .

 قربانی تصریح کرد: امروزه در سطح جهان صنعت مد و لباس از اهمیت فوق العادهای برخوردار است. برپایی رویدادها و نمایشگاه های مربوط به مد و لباس برای افزایش اثرگذاری و اثرپذیری و همچنین رشد اقتصادی در سطح جامعه بسیار حائز اهمیت است.

این طراح مد و لباس بیان کرد: مردم نسبت به پوشش و حجاب، دغدغه‌هایی دارند و براساس این نیازهای جامعه و مطالبات اقشار مختلف که طرز تفکری متفاوت دارند بخشی از مطالبات خود را که برپایی نمایشگاه های لباس اسلامی ایرانی است توسط افراد شاخص در حیطه طراحی لباس خواستارند و همین خواسته از دلایل برگزاری نمایشگاه مد و پوشش ایرانی و اسلامی است که باعث رونق تولیدات است.

وی بیان کرد: بخشی از علت لزوم برگزاری نمایشگاه ها نیز به تولیدی‌ها و برندهایی برمی گردد که در این زمینه فعالیت می‌کنند و ویژه عفاف شناخته می‌شوند. نمایشگاه ها باعث می شوند این تولیدی‌ها تقویت و نمایشگاه محل مناسبی برای حمایت از تولید داخل و فارغ التحصیلان فعال در این رشته است.

این مدرس دانشگاه گفت: کارکرد دیگر نمایشگاه حضور مسئولان است، وقتی مسئولان حضور می‌یابند از نزدیک با ظرفیت‌های حوزه بانوان و به ویژه تولیدی‌هایی که در این عرصه فعالیت می‌کنند آشنا می‌شوند و حمایت های آنان از فعالان حوزه لباس باعث دلگرمی است و ایجاد انگیزه می کند.

وی افزود: براساس اینکه دانشگاه های کرمان جزو اولین دارندگان رشته ی طراحی دوخت و لباس در کشور هستند و هر ساله فارغ التحصیلان زیادی از این رشته وارد بازار کار می شوند، می طلبد مسولین با حمایت های خود باعث شوند تلاش های این عزیزان  در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته و موانعِ مسیر برگزاری نمایشگاه به راحتی برداشته شود و شاهد فعالیت مستمر در برپایی نمایشگاه های ایرانی و اسلامی با طراحی لباس هایی زیبا با ایده و تاثیراتی از معماری، فرهنگ و هنر این شهر تاریخی باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری طراحی لباس استان کرمان آداب و رسوم دانشجويان نمایشگاه ها طراحی لباس مد و لباس طراحی مد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۹۸۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود

استاندار فارس در آخرین جلسه هماهنگی برای حضوری در خور و شایسته استان فارس در نمایشگاه اکسپو ۱۴۰۳ با مدیران مسئول دستگاه‌های مختلف در این زمینه سخن گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری، محمد هادی ایمانیه در نشست پایانی هماهنگی به جهت شرکت در ششمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی جمهوری اسلامی ایران با نام اکسپو ۲۰۲۴ که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد، با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده برای معرفی ظرفیت‌های استان فارس به ویژه در حوزه‌های زنجیره ارزش، اظهار کرد: در این نمایشگاه هر تعداد زنجیره‌های ارزش در استان وجود دارد را ارائه کنید، ایجاد زنجیره‌های ارزش جدید با مشارکت سایر استان‌ها نیز با هدف وحدت و هم‌افزایی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برای شرکت در این نمایشگاه دو هدف را دنبال می‌کنیم، افزود: اولین هدف شرکت در اکسپو ۱۴۰۳ استفاده غیر فارسی‌ها از تولیدات و محصولات استان است و در مرحله بعد افزایش میزان سرمایه‌گذاری‌هایی است که در فارس پس از برگزاری این رویداد بین‌المللی انجام می‌شود.

استاندار فارس ارائه ظرفیت‌های مختلف و متنوع استان به صورت رو در رو و چهره به چهره را مؤثر دانست و خاطرنشان کرد: طبیعتاً به ازای هر جذب سرمایه‌گذاری که منجر به عقد قرارداد و نتیجه نهایی شود، باید مشوق‌هایی در نظر گرفت.

ایمانیه همچنین پیشنهاد داد که پنجره واحد الکترونیک طی پنج روز برگزاری نمایشگاه در محل اجرا برپا شود و فرایند سرمایه‌گذاری در استان نیز تسهیل شود.

وی از لزوم بهره‌گیری الگوهای حاضر در این نمایشگاه هم سخن گفت و در پایان اضافه کرد: در بیان گزارشات نمایشگاه تمرکز بر اتفاقات دو ساله اخیر استان و برنامه‌های پیش رو باشد.

کد خبر 747916

دیگر خبرها

  • (تصاویر) «چری» با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد
  • برادر فیدلیتی با طراحی متحول شده در نمایشگاه پکن رونمایی شد /عکس
  • قدردانی از پهلوانان و قهرمانان نباید کم‌رنگ شود
  • احیای مستقیم فولاد هرمزگان ۱۵ درصد فراتر از طراحی کارخانه
  • فارس با ظرفیت های مختلف خود به اکسپو ۲۰۲۴ ایران می‌رود
  • گشایش نمایشگاه هفته مشاغل در بجنورد
  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • دولتمردان باید میزان تصدی‌گری خود در عرصه اقتصاد را کاهش دهند
  • هنرمند ایرانی جایزه طراحی زاکا در توکیو را به خود اختصاص داد
  • واردات گوشت از آفریقا به کشور