Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان پیمان امنیت جمعی ابراز نگرانی کرد که مقاومت علیه طالبان ممکن است منجر به آغاز یک جنگ داخلی طولانی شود. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «استانیسلاو زاس» دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی گفت که نگرانی‌هایی وجود دارد که مقاومت علیه طالبان منجر به آغاز یک جنگ داخلی طولانی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زاس در یک نشست خبری اظهار داشت: این ترس وجود دارد که جبهه‌های درحال ظهور مقاومت در برابر طالبان منجر به وقوع یک جنگ داخلی طولانی مدت با پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی برای امنیت افغانستان و منطقه شود.

دبیر کل سازمان پیمان امنیت جمعی تاکید کرد که با این حال نیازی به اعزام نیروهای اضافی برای محافظت از مرز افغانستان-تاجیکستان نیست.

به گزارش «اسپوتنیک»، زاس در واکنش به گزارش‌ها درباره انتقال سلاح از تاجیکستان به پنجشیر گفت که هیچ اطلاعی در این باره ندارد.

«محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان پیش از این گفته بود که این گروه خواستار زندگی در انزوا نیست و بزودی نوع و ماهیت دولت جدید افغانستان مشخص خواهد شد.

نعیم با تاکید بر اینکه این گروه خواستار روابط مسالمت‌آمیز با دیگر کشورها است، افزود: جنگ در کشور پایان یافته است.

پاکستان: تقسیم قدرت راه جلوگیری از جنگ داخلی در افغانستان استروسیه: احتمال وقوع جنگ داخلی در افغانستان وجود داردعبدالله: رهبران سیاسی از ضربه به اجماع داخلی در افغانستان خودداری کنند

وی ادامه داد: «ما به چیزی که در پی آن بودیم، یعنی آزادی کشور و استقلال مردم خود رسیدیم، ما به هیچکس اجازه نخواهیم داد که از خاک ما برای هدف قرار دادن کسی استفاده کند و ما نیز خواستار صدمه زدن به کسی نیستیم».

طالبان چندی قبل نیز با انتشار مطلبی در تشریح دلایل این گروه برای جنگ و نظام مطلوب آنها نوشت: دو هدف عمده مبارزه ما، استقلال افغانستان و حاکمیت نظام اسلامی در آن است.

انتهای پیام/.

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: طالبان اخبار افغانستان طالبان اخبار افغانستان سازمان پیمان امنیت جمعی جنگ داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۴۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودوری «بن گویر» واژگون شد

آفتاب‌‌نیوز :

وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در نتیجه واژگونی خودروی خود راهی بیمارستان شد.

شبکه الجزیره گزارش داد، رسانه‌های رژیم صهیونیستی از واژگون شدن خودروی «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی و زخمی شدن وی و انتقالش به بیمارستان خبر دادند.

رسانه‌های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که بن گویر هنگام خروج از صحنه عملیات ضد صهیونیستی در رمله در یک حادثه رانندگی مجروح شد.

هنوز گزارشی از وضعیت جسمی وی منتشر نشده است.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • ابراز نگرانی اپوزیسیون از بیداری دانشجویان آمریکایی + فیلم
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی راهی بیمارستان شد
  • خودوری «بن گویر» واژگون شد
  • دفتر بن‌گویر بیانیه داد
  • اعلام همکاری مالزی در زمینه امنیت سایبری با افغانستان
  • کابل: هیچ گروه تروریستی در افغانستان فعال نیست
  • طالبان: سه کشور همسایه زمینه داعش در منطقه را فراهم کرده‌اند
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل