Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار خراسان جنوبی گفت: شورای مشورتی پیشکسوتان با حضور بازنشستگان شاخص و صاحب نظر استان راه اندازی می شود.

به گزارش برنا خراسان جنوبی؛ حمید ملانوری با بیان این مطلب در جلسه تکریم بازنشستگان نمونه استان که در آستانه هفته دولت برگزار شد، منابع انسانی را  بزرگترین سرمایه هر جامعه خواند.
وی متذکر شد: هر منطقه به هر میزانی که از منابع خدادادی برخوردار باشد اما از نیروی انسانی خوب بهره ای نداشته باشد نمی تواند از آن منابع به درستی استفاده نماید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گفته وی؛ جوامع توسعه یافته یا جوامعی که به دنبال دست یافتن به توسعه پایدار هستند، جوامعی هستند که از نیروی انسانی به درستی بهره برده اند.
استاندار  با بیان این که در حوزه منابع انسانی همه باید در کنار علم، دانش و تخصص به تجربه نیز باور داشته باشند، خاطر نشان کرد: تجربه بسیار مهم و حائز اهمیت است و باعث ایجاد بهره وری می شود، لذا استفاده از عبارت پیشکسوتان به جای بازنشستگان که طی سال های اخیر مصطلح گردیده ،اصطلاح درست تری می باشد.
ملانوری ادامه داد: این نگاه که پیشکسوت شدن و منفک شدن از سیستم اداری به معنای مفید نبودن فرد می باشد ،اشتباه است لذا در کشورهای توسعه یافته، توسط دولت اتاق های فکری جهت مشورت دادن پیشکسوتان ایجاد شده است.
وی تصریح نمود: در کشور ما نیز برخی از پیشکسوتان با ایجاد سمن به دنبال به اشتراک گذاشتن توانایی های فکری خود هستند.
به گفته وی؛ اگر جامعه ای می خواهد پله های ترقی را پرشتاب و جهشی طی نماید، بهترین راه آن، استفاده از دانش ، مهارت و تخصص در کنار تجربه است.
استاندار گفت:  مدیریت درست با برنامه ریزی ،سازماندهی و ساماندهی، تلاش ، بهره وری بیشتر و...با استفاده از تجربیات قابل دسترس است.
ملانوری اظهار داشت: آن چیزی که به زندگی ارزش و اعتبار می بخشد، طول زندگی نیست ،بلکه عرض آن است و اثری که آدم ها از خود به  یادگار می گذارند.
وی در ادامه به موفقیت های ستاد توسعه خاوران اشاره کرد و با بیان این که در این ستاد، بیش از ۴ هزار میلیارد تومان  تفاهم نامه امضاء شده گفت: برای اولین بار در کشور ایده های دانش آموزی را در ستاد تبدیل به طرح کرده و قصد داریم با حمایت از دانش آموزان، آنها را به کارآفرینانی نخبه و کارآمد تبدیل کنیم.
به گفته وی؛ از ایده های پیشکسوتان نیز در ستاد توسعه خاوران استقبال می شود.
استاندار اظهار داشت: طرح ستاد توسعه خاوران را برای دفتر ریاست جمهوری ارسال کردم زیرا اگر می خواهیم مسائل  حوزه اشتغال، تحقق شعار سال و سیاست های اقتصاد مقاومتی را اجرایی نماییم یکی از طرح های موفق همین ستاد توسعه خاوران می باشد.
ملانوری از مدیر صندوق بازنشستگی استان خواست با معرفی پیشکسوتان شاخص و صاحب نظر نسبت به تشکیل شورای مشورتی استاندار در حوزه پیشکسوتان اقدام نماید.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ستاد توسعه خاوران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی

به گزارش  خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، یعقوبعلی نظری در نشست با مسئولان، صاحب نظران و حلقه‌های میانی مردمی سازی تولید که در چارچوب دیدار‌های نخبگانی در دفتر استاندار برگزار شد، گفت: امروز برای عرضه محصولات نباید وابسته مکان بود و باید از بستر‌های متفاوت برای عرضه محصولات بهره گرفت.

وی با بیان اینکه تولیدات بدون نیاز به کارخانه امروز وجود دارد  خطاب به حاضران افزود: شما به واسطه تجربه تعاملات خود با مدیران باید روش‌های جدید خلق کنید.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه جریان اقتصادی استان قابل قبول است، تاکید کرد: براساس فرمایش  مقام معظم رهبری که گفته اند: موانع بخش خصوصی را بردارید، وظیفه ما این است که مانع ایجاد نکنیم،  بر این اساس باید فرهنگ سازی کنیم تا مانع ایجاد نشود و موانع موجود را برداریم و در گام بعدی باید اقدام به تسهیل و روان سازی کنیم.

نظری با بیان اینکه تکلیف جریان اقتصاد استان از نظر ما روشن است، یادآور شد:  با بخش خصوصی و شورای گفت‌وگوی دولت به طور کامل در تعامل هستیم و موضوعات به خوبی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر اتکا به بهره‌وری گفت: ظرفیت‌های مردمی روستا‌ها و گروه‌های جهادی مقیم در روستا می‌توانند  در این زمینه تاثیرگذار باشند و ظرفیت‌ها را بازشناسی و مشکلات روستا را احصا کنند.

استاندار خراسان رضوی فعال شدن کارخانه‌های راکد و احیای قنات‌های موجود در روستا‌های استان را از اقداماتی برشمرد که می‌توان ازظرفیت‌های مردمی و گروه‌های جهادی بهره گرفت.

نظری افزود: گفت: با همت گروه‌های جهادی و بسیج مردم می‌توان با یک همت اعتبار در یک سال ۳ هزار قنات در خراسان رضوی را احیا کرد تا آب در روستا‌ها جاری شود

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی آماده برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی است
  • ستاد مرکزی راهیان نور از ظرفیت‌های دستگاه‌ها بهره‌مند می‌شود
  • اختصاص هزینه‌های مالیاتی اپراتورها به پروژه‌های تحقیق و توسعه
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مسعود اسکویی
  • حضور پیشکسوتان رسانه و ورزش در مراسم تشییع پیکر مهرداد اسکویی
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • عکس| مهمان ویژه نکونام در کمپ حجازی چه کسی بود؟
  • نکونام در کمپ حجازی مهمانان ویژه‌ای داشت
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • دعوت از گروه‌های جهادی خراسان رضوی برای مشارکت بیشتر در طرح تحول روستایی