Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس یک نظرسنجی جدید اکثریت افرادی که به عنوان رای دهنده ثبت شده‌اند نمی ‌واهند که انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا بازتکرار رقابت سال ۲۰۲۰ باشد.

به گزارش ایسنا، به نقل از واشنگتن اگزماینر، بر اساس این نظرسنجی جدید انجام شده از سوی Echelon Insights/Washington Examiner که از ۱۰۱۶ رای دهنده ثبت شده صورت گرفت، تنها حدود یک سوم از این رای دهندگان خواستار آن هستند که یا جو بایدن رئیس جمهور فعلی آمریکا و یا دونالد ترامپ رئیس جمهور قبلی مجددا در انتخابات ۲۰۲۴ نامزد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خصوص ترامپ ۵۹ درصد با کمپین سوم او مخالفت کردند در حالی که ۳۳ درصد به آن پاسخ آری دادند و هشت درصد نیز گزینه مطمئن نیستم را انتخاب کردند. در قبال بایدن نیز ۵۱ درصد با کمپین او برای انتخاب شدن مجدد به ریاست جمهوری مخالفت کرده در حالی که ۳۴ درصد به آن پاسخ آری دادند و ۱۵ درصد نیز گزینه مطمئن نیستم را انتخاب کردند.

بایدن در روزهای اخیر از بابت خروج پرآشوب از افغانستان مورد انتقاد قرار گرفته و در حالی که هم اکنون پیرترین رئیس جمهور آمریکا به حساب می آید کمی بعد از روز انتخابات بعدی ۸۲ ساله خواهد شد. در نظرسنجی مذکور ۵۲ درصد پاسخگویان عملکرد او به عنوان رئیس جمهور را قویا یا تا حدی تایید کردند در حالی که ۴۶ درصد با آن قویا یا تا حدی مخالفت کردند. همچنین درصد مخالفت ها با او در حوزه های مهاجرت و سیاست خارجی بیشتر از درصد تایید او بود و در زمینه اقتصاد نیز میزان تایید ۵۰ درصدی دریافت کرد.

این نظرسنجی همچنین دریافت که ۵۴ درصد معتقدند که آمریکا در مسیری اشتباه حرکت می کند و در مقام مقایسه ۳۹ درصد گفتند که از نظرآنها این کشور در مسیری درست حرکت می کند. این معمولا یک شاخص آزاردهنده برای یک رئیس جمهور روی کار محسوب می شود.

اگر نه بایدن و نه ترامپ برای ریاست جمهوری مجددا نامزد شوند، نامزدهای دیگری نیز نزد هر دو حزب با درصدهای مختلف ارجحیت پیدا می‌کنند. دموکراتها ابتدا با میزان ۳۳ درصد کامالا هریس معاون فعلی بایدن را انتخاب می کنند که بالاتر از گزینه بعدی یعنی پیت بوتجج، وزیر حمل و نقل است. هیچ نامزد دموکرات دیگری درصد دورقمی کسب نکرده است.

در میان جمهوریخواهان نیز رون دسانتیس، فرماندار فلوریدا با ۲۵ درصد بر مایک پنس، معاون رئیس جمهور سابق که ۲۳ درصد رای داشت، برتری داشته است.غیر از آنها هیچ گزینه دیگری درصد دو رقمی کسب نکرد و در این میان سناتور تد کروز از تگزاس ۹ درصد رای کسب کرد. کروز در سال ۲۰۱۶ با ترامپ رقابت داشت.

نیمی از رای دهنده های جمهوریخواه و متمایل به این حزب گفتند، حامی ترامپ هستند و ۴۳ درصد گفتند در درجه اول از کلیت حزب حمایت می کنند اما ۴۰ درصد گفتند جمهوریخواه محافظه کار هستند، ۲۹ درصد "جمهوریخواه ترامپی" را انتخاب کردند و ۲۷ درصد "جمهوریخواه میانه رو" را انتخاب کردند.

در میان رای دهندگان متمایل به دموکراتها نیز میزان ۴۲ درصد گزینه "دموکرات میانه رو" را به عنوان برچسب خود انتخاب کرده و ۲۶ درصد خود را "دموکرات به سبک برنی سندرز" خواندند و ۲۵ درصد نیز گزینه "دموکرات لیبرال جریان اصلی" را انتخاب کردند.

نظرسنجی مذکور با پرسش از ۱۰۱۶ فرد ثبت شده به عنوان رای دهنده در بازه ۱۳-۱۸ اوت برگزار شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: جو بایدن کامالا هریس دونالد ترامپ انتخاب کردند رئیس جمهور رای دهنده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۰۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد

آفتاب‌‌نیوز :

بیانیه کاخ سفید تاکید می‌کند رهبران آمریکا، مصر و قطر درباره پیشنهاد تازه‌ای که اکنون برای تضمین آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس فوری در غزه روی میز است، گفتگو کردند.

رئیس جمهور آمریکا تأکید کرد که کشورش به همراه مصر و قطر برای تضمین اجرای کامل مفاد این توافق پیشنهاد تلاش خواهد کرد.

بایدن از عبدالفتاح السیسی رئیس‌جمهورمصر خواسته‌است تا تمام تلاش خود را برای آزادی گروگان‌های حماس به کار گیرد، زیرا این تنها مانع برای آتش‌بس فوری و امدادرسانی به غیرنظامیان در غزه است.

رئیس جمهور آمریکا همچنین بر اهمیت حفاظت از جان غیرنظامیان و اطمینان از اینکه فلسطینی‌ها به مصر یا هر مکان دیگری خارج از غزه آواره نمی‌شوند، تاکید کرده‌است.

رهبران این سه کشور همچنین «ابتکارات جاری» برای افزایش جریان کمک‌ها برای نجات جان مردم غزه را بررسی کردند. آن‌ها موافقت کردند که به طور مستقیم و از طریق تیم‌های خود در روز‌های آینده از نزدیک هماهنگ باشند.

دفتر ریاست جمهوری مصر نیز روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه در بیانیه‌ای اعلام کرد که عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور این کشور در تماسی تلفنی با جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، درباره آخرین تحولات در مذاکرات بر سر آتش بس در غزه و خطرات تشدید تنش نظامی در رفح گفتگو کردند.

در این بیانیه با اشاره به خطر تشدید تنش نظامی در رفح تاکید شده‌است که حمله به رفح می‌تواند فاجعه کنونی را به یک بحران انسانی بدتر تبدیل کند که بر ثبات و امنیت در منطقه تاثیر می‌گذارد.

در این گفت‌وگوی تلفنی السیسی، با بررسی تلاش‌های فشرده مصر در این زمینه، بر ضرورت دسترسی کامل و کافی به کمک‌های بشردوستانه در غزه تاکید کرد.

آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا که در حال حاضر در عربستان سعودی بسر می‌برد در توییتی از دیدار خود با نمایندگان امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردان و سازمان آزادی‌بخش فلسطین خبر داد.

بلینکن تاکید کرده‌است که در این دیدار درباره نقش آمریکا دربرقراری صلح و امنیت پایدار در منطقه و تلاش‌هایی که درباره آزادی گروگان‌ها و دستیابی به آتش بس صورت می‌گیرد، سخن گفته‌است.

بلینکن روز دوشنبه همچنین گفت که امیدوار است حماس پیشنهاد «فوق‌العاده سخاوتمندانه» برای توقف حمله اسرائیل به غزه در ازای آزادی گروگان‌ها را بپذیرد.

به گفته او، «حماس پیشنهادی از سوی اسرائیل دریافت کرده که فوق‌العاده سخاوتمندانه است. در این لحظه تنها چیزی که بین مردم غزه و آتش‌بس ایستاده است حماس است».

وزیر خارجه آمریکا افزود: «آن‌ها باید تصمیم بگیرند و باید سریع تصمیم بگیرند. امیدوارم که تصمیم درستی بگیرند.»

گزارش‌ها حاکی است که قرار بود هیئتی از حماس روز دوشنبه به مصر برود که همراه با قطر در حال میانجیگری برای دستیابی به توافقی است که باعث توقف حملات اسرائیل و آزادی گروگان‌ها شود.

منبع: سایت انتخاب

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها تیک‌تاک را ابزار نفوذ چین می‌دانند
  • نظرسنجی| پیشتازی اندک بایدن نسبت به ترامپ
  • افشاگری رسانه آمریکایی درباره انبوه گاف‌های بایدن در ۲۰۲۴
  • ادعای بایدن: حماس تنها مانع آتش بس فوری در غزه است
  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • ترامپ: اگر رئیس جمهور بودم هرگز جنگ غزه راه نمی افتاد
  • بایدن: آمریکا، مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • بایدن: آمریکا٬ مصر و قطر درباره توافق آزادی گروگان‌ها و آتش‌بس غزه همکاری خواهند کرد
  • گفت‌وگوی تلفنی بایدن با امیر قطر و السیسی درباره آتش‌بس در غزه
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه