Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@13:34:02 GMT

آغاز برداشت محصول هویج از مزارع لرستان

تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۰۱۳۶۶

آغاز برداشت محصول هویج از مزارع لرستان

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد طهماسبی در سخنانی با اشاره به آغاز برداشت هویج از مزارع زیر کشت این محصول در لرستان گفت: دو هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت محصول هویج رفته است.

وی افزود: پیش بینی می‌شود با میانگین عملکرد تولید ۴۰ تن در هکتار بیش از ۱۰۰ هزار تن هویج در لرستان تولید شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی لرستان به برنامه‌های این سازمان در راستای افزایش تولید و استفاده بهینه از منابع آب و خاک اشاره کرد و گفت: نظارت بر آماده سازی، استفاده از بذور گواهی شده و ارقام زود رس و آبیاری به روش تیب برای صرفه جویی در مصرف آب از جمله برنامه‌ها سازمان جهاد کشاورزی لرستان برای افزایش تولید این محصول بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کد خبر 5288155

منبع: مهر

کلیدواژه: جهاد کشاورزی لرستان قیمت هویج جواد طهماسبی ویروس کرونا محرم 1400 عاشورا آمار کرونا واکسن کرونا شیوع کرونا بوشهر ماه محرم هفته دولت عکس استانها کرمانشاه مراسم عزاداری گرگان خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۱۳۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، کبری توکلی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به خسارت به مزارع گندم به سبب تداوم خشکسالی و کاهش بارش باران اظهار داشت: به علت خشکسالی و عدم بارندگی در فصل کشت همه سطوح بیمه شده گندم دیم به میزان ۱۴۰ هزار هکتار خسارت دیده است.

وی خسارات به سطوح گندم آبی را مورد اشاره قرار داده و بیان کرد: از ۱۸ هزار هکتار مزارع گندم آبی استان بوشهر به سبب کاهش بارش باران در فصل کشت حدود ۴ هزار هکتار آن خسارت دیده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر پرداخت غرامت خسارت به مزارع گندم را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس مناطق کشت شده و ظرفیت تولید و نوع طرح بیمه‌ای غرامت خسارت از یک تا ۳ میلیون تومان در هر هکتار مزارع گندم به کشاورزان پرداخت می‌شود.

کاهش ۷۰ درصدی برداشت

توکلی از برداشت ۱۵ هزار تن گندم از مزارع استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این میزان گندم تحویل مراکز خرید شده که شامل گندم معمولی و بذر گندم است.

وی با بیان اینکه برداشت گندم تا خرداد ماه ادامه دارد تصریح کرد: پیش‌بینی تولید ۴۰ هزار تن محصول گندم از مزارع استان بوشهر شده که نسبت به تولید ۱۲۵ هزار تنی سال قبل کاهش بیش از ۷۰ درصد کاهش دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان بوشهر از خرید گندم توسط ۱۴ مرکز خرید اداره غله و خدمات بازرگانی و مرکز خرید با مشارکت سازمان تعاون روستایی استان بوشهر خبر داد.

کد خبر 6090811

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت کلزا از مزارع  گيلانغرب
  • عملیات امحای مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز عملیات امحای مزارع آلوده به فاضلاب در شرق شیراز + فیلم و تصاویر
  • عملیات امحاء مزارع آلوده در شرق شیراز آغاز شد
  • آغاز برداشت محصولات صیفی جات از مزارع مهران
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع مناطق گرمسیر
  • آغاز برداشت کلزا از مزارع کرمانشاه
  • آغاز کشت بادام زمینی در شهرستان آستانه اشرفیه
  • ۴۰ هزار تن گندم در استان بوشهر برداشت می‌شود
  • برداشت حدود ۹۰ هزار تن چغندر قند از مزارع خوزستان