Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین؛ مدیرعامل شرکت تسلا ایلان ماسک، بسیاری از مردم را با توییتی که در آن اعلام کرد تسلا دیگر بیت‌کوین را به عنوان یک روش پرداختی نمی‌پذیرد و دلیلش را تاثیرات محیط زیستی استخراج رمزارز عنوان کرد، شگفت‌زده کرد.

این تعجب آور بود چرا که نه تنها ماسک پیش از این یکی از مشتاقان رمزارزها بود و شرکت شروع به پذیرش بیت‌کوین در بهمن ماه کرده بود، بلکه به این دلیل که تقاضای انرژی بسیار زیادِ بیت‌کوین امری پذیرفته شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مطابق با دیجیکونومیست، صنعت استخراج بیت‌کوین سنجش مصرف کربن را در دستور کار دارد که این مساله به دلیل استفاده وسیع از انرژی دکل‌های قدرتمندی است که معادلات پیچیده مورد نیاز برای ساخت بلاک‌های جدید را حل می‌کنند.

برخی پشتیبانان از جمله مدیرعامل توییتر جک دورسی، بیان می‌کنند که استخراج بیت‌کوین محرک و مشوق انرژی‌های تجدیدپذیر خواهد بود- چیزی که ماسک نیز پیش از این قبول داشت.

به هر حال، ماسک می‌گوید که تسلا در خصوص افزایش سریع استفاده از سوخت‌های فسیلی برای استخراج نگران است. مطابق با توییت وی، شرکت تسلا به رمزارزهای جایگزینی که از توان کمتری نسبت به شبکه بیت‌کوین بهره می‌برند چشم دوخته است. قیمت بیت‌کوین در تب و تاب این اخبار بیش از 13 درصد سقوط کرد.

اما همه رمزارزها از یک نوع از مدل فشارآورنده به منابع برای تولید بلوک‌ها و تایید تراکنش‌ها استفاده نمی‌کنند. به علاوه، برخی به صورت فعالانه برای سبزتر شدن فعالیت می‌کنند. برای مثال اتریوم 2 گزارش داده است که نسبت به نسخه فعلی 99.95 درصد محیط دوست پسندتر شده است.

در اینجا به 5 رمزارز محبوب دیگر که رویکرد دوستانه‌تری از بیت‌کوین، نسبت به محیط زیست دارند نگاهی می‌اندازیم:

نانو (NANO)

به صورت شفاف به عنوان یک ارز دوستدار محیط زیست فعالیت می‌کند، نانو هیچ استخراج، ضرب سکه و یا چاپ اسکناسی ندارد و از یک مدل اثبات کار سبک وزن بهره می‌برد که گزارش شده است تنها چند ثانیه برای پردازش یک تراکنش بر روی یک کامپیوتر شخصی زمان می‌برد.

بدون نیاز به دکل‌های استخراج سنگین وزن و پردازنده‌های گرافیکی قوی، نانو به عنوان یک جایگزین تمیزتر برای انواعی مانند بیت‌کوین و اتریوم است. قیمت نانو پس از بیانیه تسلا حدودا دو برابر شد اما مانند بسیاری از دیگر رمزارزها از آن زمان کاهش یافت و حالا به نقطه‌ای که در انتهای فروردین بود رسیده است.

چیا (XCH)

چیای تازه تاسیس، توسط مخترع بیت تورنت، برام کوهن ایجاد شد، فرمول‌های آشنای اثبات کار را به چالش کشید و مدلِ "اثباتِ مکان و زمان" از فضای ذخیره‌ای کامپیوتر شما برای ایجاد طرح‌های اعداد کریپتوگرافی و کشت آنها به عنوان ران‌های شبکه‌ای استفاده می‌کند.

این یکی از داغ‌ترین سکه‌های جدید برای استخراج است، چرا که نیازی به پردازنده‌های گرافیکی پرتوان ندارید. اما مراقب باشید: کشتِ چیا می‌تواند از طریق فضای هارد درایو برخی مصرف کنندگان تازه وارد در عرض چند هفته سوزانده شود.

کاردانو (ADA)

ارزش ارز ساخته شده توسط موسس اتریوم چارلز هاسکینسون، در سال 2021 رشد چشمگیری داشت و بیش از 10 برابر از زمان شروع سال افزایش قیمت را تجربه کرد و در 16 می به رکوردِ بی سابقه 2.44 دلار رسید. حالا مطابق با CoinMarketCap و طبق رتبه بندی بر اساس سرمایه در بازار، ششمین رمزارز ارزشمند دنیاست.

شبکه بلاک‌چین مبتنی بر پژوهش‌های انتقادی است و به مدل اثباتِ سهمِ مورد اجماع تکیه دارد که در آن شرکت کنندگان سکه ADA را در شبکه نگه می‌دارند و در نتیجه آن پاداش دریافت می‌کنند. هاسکینسون ادعا می‌کند که کل شبکه تنها سالانه از 6 گیگاوات-ساعت توان بهره می‌برد، که کسر کوچکی از آن چیزی است که بیت‌کوین مصرف می‌کند. کاردانو حالا به صورت فعالانه‌ای در حال متقاعد کردن تسلا برای جایگزینی با بیت‌کوین است.

پولکادات (DOT)

همانند کاردانو، پولکادات متعلق به موسس دیگر اتریوم گاوین وود است، که تصمیم گرفت رویکرد متفاوتی در پیش بگیرد. ارزش پولکادات امسال تا اینجای کار بیش از 200 درصد از آغاز 2021 افزایش داشته است. یکی از 10رمزارز برتر از نظر سرمایه در بازار است.

پولکادات به عنوان شبکه چندزنجیره‌ای طراحی شده است که می‌تواند پل بین بلاک‌چین‌ها باشد و مبتنی بر مدل اثباتِ سهمِ پیشنهاد شده (Npos) است که بر مبنای نگهداری سکه‌ها در شبکه به جای استخراج‌های مصرف کننده انرژی است.

استلار (XLM)

لومن های استلار (XLM) دیگر رمزارز با سابقه است که از دستاوردهای وسیع سال 2021 بهره‌مند شده و از آغاز سال بیش از 300 درصد افزایش قیمت تجربه کرده است.

مدل مورد اجماع و منحصر به فرد XLM برای تایید تراکنش‌ها از نظر مصرف انرژی مقرون به صرفه است و تنها چند تعداد گره توزیع شده برای تایید یکدیگر نیاز دارد. به همین ترتیب، XLM تقاضای انرژی عظیم مورد نیاز برای برخی شبکه‌های بلاک‌چین را ندارد و به همین دلیل توسط پروژه‌های بزرگ مورد استقبال واقع شده است- برای مثال، اوکراین برنامه دارد که ارز دیجیتال تکنولوژی XLM ملی خود را بسازد.

پربیننده ترین پراید ۱۵۲میلیون شد/ قیمت ساینا، کوییک و تیبا + جدول قیمت محصولات کرمان ‌موتور امروز ۱۴۰۰/۵/۳۱ پژو پرشیا ۳۸۳ میلیون تومان شد + جدول قیمت پژو ۴۰۵ (۱۴۰۰/۶/۱) + جدول مرحله سوم فروش خودروی فیدلیتی از هشتم شهریور ماه

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: رمز ارز بیت کوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۵۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است

محمد جواد عسکری گفت: مسائل محیط زیسیت باید جزو اولویت‌های مهم دستگاه‌های دولت و دستگاه‌های اجرایی باشد، امروز اثرات کم توجهی به این حوزه را با مشکلات به وجود آمده مشاهده می‌کنیم و برای جبران این کم توجهی‌ها لازم است در قالب برنامه حرکت کنیم.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه ۲۲۰ حکم مربوط به دستگاه‌های متولی در زمینه قانون هوای پاک وجود دارد که ۲۰ حکم آن اجرا شده، ۶۰ حکم ناقص اجرا شده و بقیه آن تاکنون اجرا نشده اند، ادامه داد: سالانه افراد زیادی به دلیل آلودگی هوا فوت کرده و یا با مشکلات جدی مواجه می‌شوند، دستگاه‌هایی که در زمینه اجرای قانون هوای پاک کم کاری کرده‌اند به عنوان مصداق ترک فعل به دستگاه‌ قضائی معرفی کرده‌ایم.

این نماینده مردم با تاکید بر اینکه راهی جز ایجاد هم افزایی برای اجرای قانون هوای پاک نداریم، عنوان کرد: باید در کشور گفتمان محیط زیستی را ایجاد کنیم و همه عوام و خواص مسائل زیست محیطی را سرلوحه کار خود قرار دهند.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌ها و نظارت های میدانی انجام شده مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه را برطرف کردیم و روند احیای آن امیدی را ایجاد کرده است، گفت: باید مسائل محیط زیست را جدی تر از گذشته ببینیم، درحال حاضر مسائلی از قبیل آلودگی دریاها و دریاچه‌ها با ورود فاضلاب را شاهد هستیم و از سوی دیگر شاهد خشک شدن دریاچه‌های آب شور هستیم که ریزگرد آن ها خسارت زیادی را به همراه دارد.

عسکری با اشاره به اینکه باید مسائل محیط زیستی را به صورت جدی‌تر در کتاب های درسی آورده شود، افزود: واحدهای تولیدی و معادن باید به تعهد خود در زمینه کنترل آلایندگی حاصل از فعالیت عمل کنند. وزارت نفت نیز باید در حوزه زیست محیطی به وظایف خود عمل کند و متاسفانه کم کاری این وزارتخانه پیگیری نشده است.

وی با اشاره به نشست کمیسیون متبوع خود با رئیس سازمان حفاظت محیط زیست و تاکید بر اینکه باید حوزه محیط زیست را دانش بنیان کنیم، عنوان کرد: خوشبختانه در مناطق حفاظت شده با اقداماتی که صورت گرفته جمعیت قوچ، میش، کل، بز و گوزن زرد ایرانی درحال افزایش است که جای تقدیر دارد و باید این فعالیت ها باید تقویت و حمایت قانونی شوند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه آمادگی داریم تا هرگونه حمایتی را در زمینه تقنینی از سازمان حفاظت محیط زیست داشته باشیم، ادامه داد: کم بودن نیروی کار و محیط بان در سازمان حفاظت محیط زیست مشکل ساز است و باید هرچه سریع تر این کسری جبران شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، اّ، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید برای کانون های ریزگردها اقدامات جدی و فوری انجام شود، تصریح کرد: در برخی نقاط کشت درخت اکالیپتوس با توجه به رشد سریع ترویج داده شده اما باید توجه شود که این نوع درخت بسیار آب‌بر بوده و موجب از بین رفتن منابع آبی می‌شود.

منبع: خانه ملت

دیگر خبرها

  • جریمه تا ۱۰۰ برابری در انتظار استخراج‌کنندگان غیرمجاز رمزارز
  • جایزه ملی محیط زیست برای دانشجوی دانشگاه صنعتی بهبهان
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • هنرمندان برای حل مشکلات زیست‌محیطی پای کار آمدند
  • بیت‌ کوین کمیاب‌ترین دارایی دنیا شد
  • رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس: تنها ۲۰ حکم قانون هوای پاک اجرا شده است
  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • خریداری پرندگان برای بازگردان آن‌ها به طبیعت + فیلم
  • حل مشکلات انتقال آب به دریاچه ارومیه
  • بازگردان پرندگان به طبیعت به همت دوستدار محیط زیست