Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «قیس سعید» رئیس جمهور تونس در اظهار نظری عنوان کرد که تمدید اقدامات ویژه دولت در قبال نهادهای سیاسی بیانگر خطراتی است که کماکان متوجه این کشور است.

وی در ادامه گفت که «شیوه عمل برخی از نهادهای سیاسی در تونس مانند پارلمان بسیار خطرساز شده است».

رئیس جمهور تونس نسبت به آینده کشورش و همچنین پیچیدگی‌هایی که این روزها این کشور آفریقایی در روند سیاسی خود و در سایه دستورات ویژه برای کنترل امور از جمله انحلال پارلمان با آن مواجه شده، ابراز نگرانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفتنی است که قیس سعید، رئیس جمهور تونس روز گذشته فرمان تعلیق فعالیت پارلمان این کشور را تمدید کرد.

بر اساس این گزارش، ریاست جمهوری تونس اعلام کرد که قیس سعید تعلیق فعالیت پارلمان این کشور و لغو مصونیت اعضای آن را تا اطلاع ثانوی تمدید کرده است.

دفتر رئیس جمهور تونس افزود که طی روزهای آینده بیانیه‌ای را به مردم این کشور صادر خواهد کرد، اما در عین حال به جزئیات آن اشاره‌ای نکرد.

گفتنی است که بعد از گسترش اعتراضات سراسری در تونس، رئیس جمهوری این کشور شامگاه یکشنبه ۲۵ ژوئیه در تصمیمی غیرمنتظره، «هشام المشیشی» نخست وزیر تونس را از سمت خود برکنار کرد.

قیس سعید، رئیس جمهوری تونس با اعلام خبر این برکناری به معترضان نیز هشدار داد اگر بخواهند به مقابله با اقدامات دولت ادامه دهند، گلوله‌های ارتش به آنها پاسخ خواهد داد.

رئیس جمهوری تونس ضمن برکناری نخست وزیر، پارلمان این کشور را هم منحل کرد. این تصمیم بعد از نشست اضطراری قیس سعید با برخی از مقام‌های بلندپایه این کشور اتخاذ شد.

قیس سعید در سخنرانی تلویزیونی خود همچنین اعلام کرد که این تصمیم را برای بازگشت آرامش به کشور گرفته است و در عین حال اظهار داشت که با انتخاب یک نخست وزیر جدید تلاش خواهد کرد اوضاع را کنترل کند.

این در حالی است که مخالفان، این اقدام رئیس جمهور تونس را یک «کودتا» می‌دانند.

کد خبر 5288678

منبع: مهر

کلیدواژه: تونس قیس سعید پارلمان حزب النهضه انحلال پارلمان تعليق افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان رژیم صهیونیستی روسیه لبنان طالبان افغانستان جو بایدن فرودگاه کابل ایران سوریه ترکیه آلمان رئیس جمهور تونس قیس سعید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۶۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، خادمی در استودیو خبر ۲۰ شبکه یزد گفت: بیداری اسلامی در منطقه غرب آسیا اکنون گسترش یافته و تا قلب آمریکا و اروپا این مسئله پیش رفته است.

وی ادامه داد: مسئله کشتار زنان و کودکان بی دفاع توسط رژیم منحوس صهیونیستی استاندارد‌های دوگانه غرب در دفاع از حقوق بشر را به همه نشان داده است.

کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: سال گذشته در ایران برای فوت مشکوک یک خانم عده‌ای وارد خیابان‌ها شدند و آشوب ایجاددکردند و به اموال عمومی آسیب زدند و بیش از یکصد نماینده آمریکا از نقض حقوق بشر در ایران اعلام نارضایتی کردند ولی اکنون در آمریکا دانشجویان این کشور در اعتراض به حمایت دولتشان از رژیمی که کودکان را به وحشیانه‌ترین شکل قتل عام میکند و میگویند چرا سلاح رایگان به این کودک کش‌ها می‌دهید؛ به بدترین شکل مورد هجوم قرار می‌گیرند. 

خادمی ادامه داد: چهره‌های علمی آمریکا و اساتید زن این کشور در اعتراض به حمایت از کودکشی در فلسطین به بدترین شکل مورد تعرض و آزار و اذیت قرار می‌گیرند و این چهره دوگانه این کشور‌ها که ادعای دموکراسی دارند را نشان می‌دهد و نشان از این است که برای آنها رژیم صهونیستی خط قرمز است. 

وی گفت: این‌ها آزادی بیان و اندیشه برایشان فقط ادعا است و این اعتراضات ادامه دار خواهد بود و می‌تواند به حملات رژیم صهیونیستی پایان دهد.

دیگر خبرها

  • گاریباشویلی قطعنامه پارلمان اروپا علیه گرجستان را رد کرد
  • تعرض به اساتید زن دانشگاه‌های آمریکا بیانگر چهره دوگانه غرب
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • عکس| تصاویری از کنسرت خواننده عصر جدید در کشورهای عربی/خوانندگی احسان یاسین در تونس
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به تحریم های سه کشور علیه ایران: دولت و مردم ایران از آمریکا و اروپا طلبکار هستند
  • دیدار بلینکن با رئیس‌جمهور چین و تاکید بر حل اختلافات
  • کنعانی تحریم‌های سه‌کشور آمریکا، انگلیس و کانادا را به شدت محکوم کرد
  • اردوغان : نتانیاهو قصاب غزه است
  • اردوغان: حفاظت از قدس وظیفه ماست/ نام نتانیاهو به عنوان قصاب غزه در تاریخ ثبت شده است
  • ایران تنها کشوری است که با تمام قدرت علیه اسرائیل ایستاده است