Web Analytics Made Easy - Statcounter

این کارشناس مسائل سیاسی گفت: کسانی که بیش از حد به مسئله جوان بودن تاکید می‌کنند، به دنبال یک دولت بی‌تجربه هستند تا بتوانند روی وزرای بی‌تجربه سوار شوند.

محمد صادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با خبرنگار احزاب خبرگزاری دانشجو، در رابطه با این مسئله عده‌ای صرفا جوان گرایی و انقلابی بودن را لازمه قبول سمت وزارت می‌دانند، گفت: در رابطه با جوان گرایی، درک برخی دوستان این است که مثلاً هر چه سن یک فرد پایین‌تر باشد بهتر است؛ خب اینگونه نیست، زیرا رهبر انقلاب نیز درباره سردار سلیمانی می‌فرمایند: «اگر ایشان شهید نمی‌شدند، ۲۰ سال دیگر هم در این سمت می‌ماندند زیرا ایشان آدم جوانی بودند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: رهبری این بحث جوان را بارها تشریح کرده‌اند و فرمودند: «عنوان جوان در هر جایگاهی متفاوت است؛ در یک منصب فرد ۴۰ ساله جوان است، در یک منصب سی ساله و در یک منسب دیگر چهل ساله». همچنین ایشان صرفاً جوان بودن را مهم  نمی‌دانند، بلکه با تجربه و انقلابی بودن را نیز گفته‌اند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به افکار جاهلانه افرادی که صرفا جوان بودن را به سن نسبت می‌دهند، بیان کرد: این نهایت کج‌ فهمی و نگاه به شدت جاهلانه به عبارت جوان انقلابی است؛ خب اگر منظور رهبری از جوان انقلابی متوسط سن بود، باید می‌گفتند: «دولتی که بالای ۳۰ سال نباشد». طبیعتا اینطور نیست، زیرا رهبری این کلمه را توضیح دادند که جوان یعنی، پر انرژی و پرتوان که با انگیزه کار کند.

کوشکی با تاکید بر اینکه اگر کسی تجربه نداشته باشد ولو اینکه جوان هم باشد مناسب قبول مسئولیت نیست، اظهار کرد: در حال حاضر درباره دو وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش و اقتصاد این مشکل را داریم که جوان هستند ولی بی‌تجربه که قطعاً این وزارتخانه را به بن بست می‌کشانند و شکی در این مسئله نیست.

وی ادامه داد: کسانی که مدام به جوان بودن تاکید می‌کنند، می‌خواهند  تجربه و تخصص ناشی از تجربه را انکار کند. اگر یک جوانی بدون تجربه بخواهد به پست و مقام برسد به آن می‌گویند «جوان جویای نام» و نه جوان انقلابی؛ برای شما درباره مصداق جوان انقلابی از همین کابینه مثال می‌زنم. ما وزیر پیشنهادی رفاه را داریم که در عین جوانی، تجربه کلر اجرایی دارد و کار اجرایی ایشان در حوزه وزارت پیشنهادی ایشان بوده است. چرا کسی با این فرد مشکل ندارد؟

ابن کارشناس مسائل سیاسی گفت: حضور فرد بی‌تجربه در یک جایگاه مهم شبیه این است که در یک اتاق عمل، دانشجوی صفر کیلومتر را برای جراحی بیاوریم یا فردی که دو عمل بیشتر انجام نداده، برای یک جراحی حساس مغز به کار بگیریم؛ طبیعتا هیچ فرد عاقلی این عمل را انجام نمی دهد تا به تدریج مراحل را طی کند.

کوشکی با اشاره به اینکه افراد غیر جوان بی‌تجربه نیز در این کابینه حضور دارند، بیان کرد: وزیر پیشنهادی علوم سن بالایی دارد اما کم تجربه است؛ این وزیر کل تجارب مدیریتش در حد یک استان همدان بوده. ایشان دانشگاه همدان را با حدود ۵ هزار دانشجو مدیریت کرده است، در صورتی که یکی از دانشکده‌های دانشگاه تهران بیش از ۵ هزار دانشجو دارد.

وی ادامه داد: وزیر پیشنهادی علوم حتی نمی‌داند در وزارتخانه چه خبر است. اگر ایشان بخواهند سکاندار وزارت علوم شوند از فردای قبول مسئولیت تیم جبهه مشارکت و افراطیون اصلاحات هر روز بحران امنیتی ایجاد می‌کنند؛ وزیر علوم باید کسی باشد که از پس افراطیون جبهه مشارکت و کسانی که بنای ناامن کردن دانشگاه را دارند، بر بیاید.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: کسانی که بیش از حد به مسئله جوان بودن تاکید می‌کنند، به دنبال یک دولت بی‌تجربه هستند تا  بتوانند روی وزرای بی‌تجربه سوار شوند؛ این افراد می‌خواهند وزرای جوان را تبدیل به عروسک‌های خودشان کنند، والا وقتی رهبر بحث جوان بودن را بیان می‌کنند، پارامترهای دیگری را هم بیان کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دولت رئیسی محمدصادق کوشکی کارشناس مسائل سیاسی وزیر پیشنهادی جوان انقلابی جوان بودن بی تجربه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۷۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفت وگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار ضمن تشکر از مواضع و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی‌ثبات ساز آمریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین هم در این دیدار با اشاره به تحولات منطقه غرب آسیا، حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین‌الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت می‌کنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس امنیتی پکن بر تداوم همکاری ها تاکید کرد. در این دیدار این مقام ارشد نظامی چین خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 748147

دیگر خبرها

  • تصادف رانندگی وزرای اسرائیلی سریالی شد | فیلم دومین تصادف
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • توسعه مدیریت در نظام سلامت مبتنی بر جوان‌گرایی
  • امیرعبداللهیان: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ماست
  • رژیم صهیونیستی عامل ریشه‌ای تمام تنش‌ها و وخامت اوضاع در منطقه است/ موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی توقیف‌شده مورد توجه جدی ما قرار دارد
  • توجه ایران به رهایی خدمه کشتی توقیف شده با پرچم پرتغال
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • فیلم محاصره وزیر جوان دولت رئیسی در میان مردم معترض
  • میدان‌داری مردم و دولت، پیش نیاز تحول فرهنگی است
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین