Web Analytics Made Easy - Statcounter

توکلی گفت: در پیک موج پنجم اگر ورودی مرز‌ها کنترل نشود، کرونای لامبدا به راحتی وارد کشور می‌شود.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، نادر توکلی، معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران در وضعیت کرونا در کشور اظهار کرد: کماکان وضعیت بیماری در داخل کشور بحرانی است و وضعیت خوبی نداریم.

او افزود: بیماران مبتلا به کرونا به سه دسته تقسیم می‌شوند بیمارانی که با تجویز دارو مرخص می‌شوند و برای ادامه درمان به منزل ارجاع داده می‌شوند و در صورت بروز مشکل به بیمارستان مجدداً مراجعه می‌کنند، دسته‌ای دیگر بیمارانی که به دلیل درگیری ریوی نیاز به مراقبت و بستری دارند، اما به دلیل اینکه وضعیتشان زیاد بد نیست در کلینیک‌های درمانی موقت، تحت درمان قرار می‌گیرن.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



توکلی ادامه داد: با این روند روزانه ۶ هزار و ۵۰۷ هزار بیمار نیازمند به بستری ویزیت شوند و طی ۵ تا ۷ روز تحت مراقبت قرار می‌گیرند.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران گفت: در مرحله آخر بیمارانی هستند که عملاً وضعیتشان به گونه‌ای است که باید بستری شوند که طبق آمار‌ها در تهران، روزانه دو هزار بیمار جدید بستری در بیمارستان‌ها داریم.

توکلی در خصوص مطالب گفته شده در مورد داروهای تزریقی تصریح کرد: داروهای ضد ویروسی به صورت خوراکی و تزریقی برای درمان این بیماری امتحان شد است. ۲ دارو از قبیل داروی سابیرا تراپی به صورت خوراکی و داروی رمدسیویر به عنوان داروی تزریقی به شدت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

او افزود: بعد از بررسی‌ها و مطالعات بالینی در شرایطی که رخداد، عملاً به این نتیجه رسیدیم که داروی فاویپیراویر داروی موثری نبوده و دارای عوارضی از قبیل نارسایی کبد بوده است. در مقابل داروی رمدسیویر تاثیر نسبی دارد و در یک بازه زمانی طلایی یعنی زمانی که بیمار در فاز اول بیماری به سر می‌برد باید تجویز شود.

توکلی بیان کرد: زمانی که بیمار وارد فاز ویروسی می شود، تکثیر ویروس در این مدت به شدت افزایش می‌یابد، دستگاه گوارش و ریه به شدت درگیر می‌شود و در نهایت با ورود به مرحله التهابی، منجر به مرگ بیمار می‌شود. در چنین مرحله و شرایطی این داروها تاثیر چندانی نخواهد داشت و تجویز فراگیر و غیر علمی آنها سبب می شود تا علاوه بر عوارض، بار مالی زیادی را برای بیمار به همراه داشته باشد.

معاون درمان ستاد مقابله با کرونا استان تهران تصریح کرد: مهمترین نگرانی ما شروع جدید سویه لامبدا است که طبق گزارش ها در آستانه ورود به کشور است ست و این موضوع بسیار و به شدت نگران کننده است.

او افزود: ما در پیک موج پنجم هستیم و اگر ورودی مرز‌ها کنترل نشود، کرونای لامبدا به راحتی وارد کشور می‌شود، در نتیجه شرایطی بحرانی تری را خواهیم داشت.

توکلی گفت: این سویه جدید مرگ و میر زیادی را در بین دوره سنی ۱۰ تا ۲۰ ساله و در واقع بین نوجوانان خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پیک پنجم کرونا کرونا ویروس لامبدا مرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۰۸۷۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور

معاون برنامه‌ریزی اداره کل داروی سازمان غذا و دارو با اشاره به راه‌اندازی سامانه بر خط اعلام کمبودهای کشوری گفت: با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات دقیق کمبودهای دارویی معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در دسترس قرار می‌گیرد.

‌به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان غذا و دارو، ناصر هیراد با بیان به اینکه در گذشته افراد مختلف و حتی غیرمتخصص در خصوص کمبودهای دارویی اظهار نظر کرده و ارقام مختلفی را در مورد آن اعلام می‌کردند، اظهار کرد: از سال گذشته مسیرهای مختلفی برای احصای کمبودهای دارویی تعریف شده است که آمار جامعی را در اختیار سازمان غذا و دارو قرار می‌دهد.

وی گفت: لازم به ذکر است در منابع مختلف تعاریف متعددی برای کمبودهای دارویی ذکر شده است که اعلام اعداد متناقض خود گواه موضوع است، بدیهی است سازمان غذا و دارو مرجع رسمی اعلام کمبودهای دارویی است.

وی افزود: بررسی عملکرد شرکت‌های پخش از لحاظ نحوه توزیع و اعمال اقدامات اصلاحی به صورت مستمر در حال انجام بوده و طرح سامانه‌ای شدن برنامه توزیع داروها و توسعه سامانه اعلام کمبودهای دانشگاه از طریق اضافه شدن موجودی شرکت‌های پخش دارو در دست اقدام است، پایش کمبودهای دارویی و زنجیره تأمین به صورت ویژه با دو روش شناسه‌گذاری و رصد کمبود معاونت‌ها بر اساس مبتنی بودن شواهد نیز انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده ضمن پایش بهتر کمبودها، امکان برنامه‌ریزی دقیق‌تر برای جبران آن وجود دارد، همچنین معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور با دسترسی به این سامانه می‌توانند از میزان موجودی دارو اطلاع یافته و نسبت به پیگیری و رفع مشکل حوزه خود اقدام کنند.

کد خبر 748678

دیگر خبرها

  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • بهره مندی ۳ هزار و ۷۰۰ بیمار صعب العلاج و خاص از تسهیلات درمان در گلستان
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • مردم از مصرف قارچ خودرو در طبیعت خودداری کنند
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا دندان‌درد غیرقابل تحمل می‌شود؟
  • آسیب‌دیدگی بافت مینای دندان با مصرف مواد غذایی اسیدی/ چرا درد دندان غیرقابل تحمل می‌شود؟