Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ‌بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان شهرضا، گفت: در حال حاضر تعداد ۱۵۰ بیماری کرونایی ‌در بیمارستان بستری هستند کمبود اکسیژن در بسیاری از بیمارستان‌ها وجود دارد ‌و بیمارستان شهرضا هم از این قاعده مستثنی ‌نیست.

سید مهدی دیباجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص کمبودهای دارویی و نیروی انسانی این بیمارستان در موج پنجم کرونا، اظهار کرد: همه بیمارستان‌های کشور در موج پنجم کرونا از نظر تأمین داروها و نیروی انسانی برای خدمات درمانی به مبتلایان کرونا دلتا با کمبودهایی مواجه هستند و همان کمبودهایی که در همه بیمارستان‌های کشور است در این بیمارستان هم وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود اکسیژن در بسیاری از بیمارستان‌ها وجود دارد

وی افزود: کمبود اکسیژن در بسیاری از بیمارستان‌ها وجود دارد و بیمارستان امیرالمومنین هم از این قاعده مستثنی نیست و اکنون شاهدیم شرکت فولاد مبارکه اصفهان وارد عمل شده در حال رساندن کپسول اکسیژن به بیمارستان‌ها است.

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان شهرضا، تصریح کرد: در حال حاضر از ۲۰۰ تخت بیمارستان امیرالمومنین شهرضا ۱۶۰ تخت در حال مصرف اکسیژن هستند و امکانات فعلی جوابگوی بیماران نیست، در واقع بیمارستان‌ها زمانی ساخته شده که ویروس کرونایی وجود نداشته و اکسیژن ساز برای آن زمان در نظر گرفته شده است.

دیباجی، تاکید کرد: با گستردگی ویروس کرونا استاندارد بیمارستانی برای ارائه خدمات درمانی به بیماران کرونایی در هیچ جای دنیا وجود ندارد و به طور یقین بیمارستان‌ها در این زمینه دچار کمبود می‌شوند و معمولاً از کپسول‌های اکسیژن استفاده می‌کنند.

وی در مورد آمار بیماران کرونایی بیمارستان امیرالمومنین شهرضا، گفت: در حال حاضر ۱۵۰ بیمار کرونایی در بیمارستان بستری هستند و در بخش آی سی یو بیمارستان حدود ۱۲ تخت ویژه کرونایی‌ها داریم و روزهایی هم اتفاق می‌افتد که با افزایش ابتلاء بیماران کرونایی در انتظار بستری در بخش آی سی قرار می‌گیرند.

دوره بیماری کرونا دلتا طولانی‌تر و سرعت انتقال بیشتر

رئیس بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان شهرضا، اظهار کرد: علائم کرونای موج پنجم در بیماران مبتلا به این ویروس مانند موج‌های قبلی بوده و تفاوت چندانی ندارد، اما دوره بیماری کرونا دلتا طولانی‌تر و سرعت انتقال این ویروس بیشتر است.

دیباجی، خاطرنشان کرد: میانگین زمان بستری بیماران کرونایی و ترخیص آنها در بیمارستان امیرالمومنین (ع) شهرستان شهرضا به شرایط بیمار بستگی دارد و سیر بیماری فرد تعیین می‌کند که برای چند روز در بیمارستان بستری باشد.

وی تصریح کرد: بیمار کرونایی که از بیمارستان مرخص می‌شود، برای ادامه روند درمان او در خانه لازم است خانواده‌ها حتماً قرنطینه را تا آخرین روزها و دوره بهبودی بیمار (حداقل دو هفته بعد از بهبودی) رعایت کنند.

کد خبر 516916

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بیمارستان ابتلا به کرونا بستری شدگان کرونا بیماران مبتلا به کرونا کمبود اکسیژن و کرونا علائم کرونا دلتا ابتلا به کرونا دلتا بخش های آی سی یو خدمات درماني کپسول اکسیژن کرونا انتقال کرونا دلتا شیوع کرونا دلتا شهرضا اورژانس پیش بیمارستانی قرنطینه خانگی بهبود بیماری نوع جدید جهش کروناویروس وضعیت کرونا در شهرضا آخرین وضعیت کرونا در اصفهان شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بیمارستان امیرالمومنین بیماران کرونایی شهرستان شهرضا کمبود اکسیژن بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۰۴۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست

تین نیوز

جاده هونجان اسفرجان به شهرضا یکی از محورهای مواصلاتی مهم قطب گردشگری جنوب اصفهان به شمار می رود . اگر از شهرضا به سمت جنوب آن بروید، به ییلاق دیدنی هونجان می رسید. روستای هونجان یکی از توابع شهرستان شهرضا در استان اصفهان است.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، یکی از جالب ترین ویژگی های روستای هونجان، آب وهوای آن است. هونجان از لحاظ داشتن پاک ترین آب وهوا توجه ستاره شناس ها را جلب کرد، تا جایی که آن ها به این روستا «آسمان پاک ایران» گفتند.

بیشتر بخوانید:

دسترسی اتوبان اصفهان شیراز به تخت جمشید؛ ماموریت ویژه استاندار کلید خورد

اسفرجان نیز روستایی تاریخی در مرز استان اصفهان و شیراز و از توابع شهرضا است که سالانه بویژه در فصل بهار و تابستان میزبان گردشگران بسیاری از اقصی نقاط کشور می شود.

حال مردم این منطقه که میزبان گردشگران بسیاری از گوشه و کنار ایران هستند و سالانه شاهد تصادفات دلخراشی در محور ارتباطی هونجان، اسفرجان به شهرضا هستند در کارزاری که در پلتفرم مستقل جمع‌آوری امضا اعلام شده درخواست تعریض این جاده گردشگری را دارند.

در این کارزار خطاب به وزیر راه و شهرسازی، استاندار محترم استان اصفهان و نماینده محترم شهرستان شهرضا آمده است:

وزیر محترم راه و شهرسازی

جناب آقای مهندس مهرداد بذرپاش

نماینده محترم شهرستان شهرضا

جناب آقای دکتر حبیب قاسمی

استاندار محترم استان اصفهان

جناب آقای دکتر سید رضا مرتضوی

با سلام و احترام؛

باز هم جاده باز هم تصادف باز هم مرگ باز هم غم...

محور ارتباطی هونجان، اسفرجان به شهرضا، یکی از محورهای مواصلاتی مهم قطب گردشگری جنوب اصفهان است و علاوه بر این که تنها مسیر دسترسی عشایر قشقایی و مردم ساکن در روستاهای هونجان، اسفرجان به شهرضاست و در آینده نزدیک با ادامه جاده درحال احداث بین روستا های هونجان و گرموک اتصال این جاده به شهرستان سمیرم برقرار می شود و به دلیل جاذبه های گردشگری بسیار چشم نواز، یکی از پر تردد ترین مسیر های ارتباطی بین شهرستان های سمیرم و شهرضا خواهد شد؛ کما اینکه درحال حاضر هم این جاده به دلیل تردد فراوان یکی از پر حادثه ترین جاده های مواصلاتی شهرضا محسوب می گردد. (آمار حوادث منجر به جرح و فوت در دوسال گذشته مبین این ادعاست.)

در ادامه عنوان شده: این جاده به علت عرض کم، پیچ های زیاد، آسفالت فرسوده و نداشتن شانه خاکی متناسب از یک طرف و تردد زیاد  سالانه جان افراد زیادی را گرفته یا معلول کرده و خانواده های بسیاری را داغدار و گرفتار می کند؛ اما علیرغم پیگیری های متعدد و در جریان قرار گرفتن مسئولان طی سال های گذشته، اقدام شایسته ای در این خصوص بعمل نیامده است.

اگر مثلث انسان، جاده و خودرو را در نظر بگیریم محور فوق یادآور خاطرات تلخ و غم بار برای کسانی است که عزیزانشان را در این محور از دست داده که کماکان تبعات اجتماعی و روانی آن پابرجاست.

در همین راستا از حضور آن مقام محترم درخواست می گردد با تدابیر عالمانه خود نسبت به این درخواست به حق مردم این منطقه توجه خاص مبذول فرمایید ودستور مساعدت به مسئولین ذی ربط صادر فرمایید.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • ◄ جاده گردشگری هونجان اسفرجان به شهرضا؛ پرحادثه و پرتوریست
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • دیدار رئیسی با بیماران اتباع
  • دیدار رئیس جمهور ایران با بیماران اتباع
  • اضافه شدن چهارمین دستگاه دیالیز، به تجهیزات بیمارستان دارالشفاءمیرجاوه
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بیمارستان رضوی مشهد: تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله
  • تکذیب فروش اسناد حاوی اطلاعات بیماران به عنوان کاغذ باطله