Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-27@20:38:14 GMT

عقبگرد نفت پس از صعود دو روزه

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۱۲۹۳

عقبگرد نفت پس از صعود دو روزه

قیمت نفت پس از صعود قوی که در دو روز گذشته داشت، در معاملات روز چهارشنبه کاهش پیدا کرد.

 بهای معاملات نفت برنت ۲۵ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش یافت و به ۷۰ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۲۸ سنت معادل ۰.۴ درصد کاهش، به ۶۷ دلار و ۲۶ سنت در هر بشکه رسید.

هر دو شاخص طی دو روز گذشته حدود هشت درصد صعود کرده و بخشی از افت هفت روزه ای که هفته گذشته داشتند را جبران کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

واندانا هری، در یادداشتی به مشتریانش گفت: دومین روز صعود متوالی قیمتها در بازار نفت باعث شد برخی به سودگیری اقدام کنند. همزمان آمار موسسه امریکن پترولیوم کاهش کمتر از حد ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته را نشان داد و به فشار نزولی بر قیمتها افزود.

قیمتها پس از کاهش بیش از ۴۰۰ هزار بشکه در روز عرضه مکزیک که در پی آتش سوزی در یک سکوی نفتی روی داد، صعود کردند اما شرکت نفتی دولتی پمکس مکزیک اعلام کرد انتظار دارد تولید تا ۳۰ اوت ازسرگرفته شود.

ادوارد مویا، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت OANDA به رویترز گفت: با وجود ضعف امروز بازار، نفت برنت باید نسبتا پشتیبانی شود زیرا بازار نفت همچنان دچار کمبود سنگین عرضه است و این وضعیت به این زودی تغییر نمی کند.

آمار موسسه امریکن پترولیوم نشان داد ذخایر نفت آمریکا در هفته منتهی به ۲۰ اوت به میزان ۱.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرد در حالی که ذخایر بنزین یک میلیون بشکه کاهش داشت.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی کرده بودند ذخایر نفت ۲.۷ میلیون بشکه و ذخایر بنزین ۱.۶ میلیون بشکه کاهش پیدا کرده است. آمار رسمی بعدازظهر روز چهارشنبه از سوی اداره اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

ریزش هفته گذشته نفت به دلیل نگرانی از متاثر شدن روند احیای اقتصادی آسیا از شیوع نوع به شدت مسری کرونای دلتا روی داد.

به گفته مویا، نفت از کاهش نگرانیها نسبت به کرونای دلتا در آمریکا و چین که دو اقتصاد بزرگ جهان هستند بهره برده اما این امر درباره سیدنی و ژاپن صدق نمی کند.

در یک نشانه امیدوارکننده از کاهش شیوع کرونای دلتا در چین، این کشور روز  چهارشنبه تنها ۲۰ مورد ابتلای جدید را برای روز سه شنبه اعلام کرد که کمتر از ۳۵ مورد در روز پیش از آن بود.

بر اساس گزارش رویترز، تحلیلگران کالای گروه ANZ به افزایش ترافیک در پکن و شانگهای به عنوان گواهی از مهار کرونای دلتا اشاره کردند. با این حال روند بهبود صنعت هواپیمایی ممکن است آهسته شود زیرا محدودیتهای سفر ادامه دارد.

/ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: میلیون بشکه کرونای دلتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۱۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، تولید ناخالص داخلی ضعیف ایالات متحده و افزایش تورم در این کشور به نفع فلز در بحبوحه کاهش تقاضای دلار است؛ به طور کلی، طلا در یک محیط ریسک گریز در برابر دلار آمریکا در حال سود بردن است.

قیمت هر اونس طلای جهانی براساس دلار آمریکا پس از انتشار داده‌های اقتصاد کلان ایالات متحده آمریکا نوساناتی را تجربه کرد. این کشور تخمین اولیه تولید ناخالص داخلی سه ماهه اول را منتشر کرد که نشان می‌دهد اقتصاد با سرعت سالانه ۱.۶ درصد در سه ماه منتهی به مارس رشد کرده است، که ۲.۵ درصد مورد انتظار را از دست داده و بسیار ضعیف‌تر از ۳.۴ درصد ثبت شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ است.

علاوه بر این، دفتر تحلیل اقتصادی (BEA) گزارش داد که شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) با سرعت سالانه ۳.۴ درصد برای سه ماهه رشد کرد که بسیار بالاتر از ۱.۸ درصد قبلی و بزرگترین افزایش در یک سال بود. در چند کلمه، رشد کاهش یافت، اما در حالی که تورم افزایش یافت، اقتصاد به رشد خود ادامه داد. چنین سناریویی کاهش احتمالی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو را بیشتر به تاخیر می‌اندازد. در ابتدای هفته گذشته دلار آمریکا افزایش یافت. با این حال، دلار نتوانست حرکت خود را حفظ کند زیرا داده‌های اقتصادی ایالات متحده در طول هفته ناامیدکننده بود.

در حال حاضر هر اونس طلای جهانی ۸ دلار و ۶۲ سنت افزایش قیمت را تجربه کرده‌است و به قیمت ۲ هزار و ۳۳۹ دلار در هر اونس رسیده‌است.

۲۲۷۲۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899714

دیگر خبرها

  • کاهش قیمت دلار و سکه در بازار تهران/ ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور/ افت قیمت تارا، رانا و پژو ۲۰۷
  • کاهش تورم ماهانه اجاره مسکن به کمتر از میانگین ۸ ساله
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • آخرین وضعیت بازار رمزارزها در جهان/ سقوط سودآوری بیت‌کوین
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • سیل ۱۰ روزه در ۱۳ شهرستان سیستان و بلوچستان/ نزدیک به ۵۶ هزار نفر امدادرسانی شدند
  • عقبگرد در بازار طلا و سکه/ پیش‌بینی قیمت طلا و سکه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • طلسم 2765 روزه پرسپولیس علیه صعود آلومینیوم!