Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-05@20:46:34 GMT

اصلاح قیمت دلار در راه است؟

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۲۳۹۸

اصلاح قیمت دلار در راه است؟

قیمت دلار نتوانست بالای خط ۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان تثبیت شود. این موضوع به برخی معامله گران چنین سیگنالی را مخابره کرد که دوران افزایش قیمت اسکناس آمریکایی به صورت موقت پایان پذیرفته است و باید در انتظار اصلاح قیمت این ارز باشند. با این حال، اگر امروز اسکناس آمریکایی به بالای خط یاد شده بازگردد، سیگنال اصلاح باطل خواهد شد و بار دیگر بازار در معرض احتمال ورود خریداران بیشتر قرار خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته برخی فعالان، بیش از ۱۲ روز است که معامله گران با قدرت زیادی در موقعیت خرید قرار گرفته اند و توانسته اند که قیمت فروش دلار را نزدیک به ۲ هزار تومان بالا بیاورند. در این شرایط، معامله گران نیز نیاز دارند که از نقطه ای اقدام به سودگیری از خریدهای قبلی کنند. این نقطه برای معامله گران محدوده ای است که از سوی بازارساز احساس کنند که میزان عرضه ارز بالا رفته است یا بازار توان شکست نقطه یاد شده را به راحتی از خود نشان ندهد.

برخی تحلیل گران فنی دیشب عنوان می کردند که فعلا خرید جدیدی را صورت نداده اند و در انتظار خرید دلار یک پله پایین تر و در کانال ۲۶ هزار تومان هستند. این در حالی است که عده دیگری از معامله گران باور دارند که اصلاح قیمت دلار چندان بلند نخواهد بود و در اوایل کانال ۲۷ هزار تومانی میزان خریدها بیشتر خواهد شد.

شماری از معامله گران نیز عنوان می کنند، دلار از پشتوانه عوامل افزایشی قدرت مندی برخوردار است و هنوز این عوامل از بازار خارج نشده اند که بتوان انتظار افت قیمت ها را داشت. به عنوان مثال، از نگاه این گروه، تکلیف مذاکرات هسته ای و آینده تحریم ها و درآمدهای ارزی مشخص نیست، در نتیجه دلیلی برای تغییر انتظارات معامله گران یا تغییر موقعیت آن ها وجود ندارد.

 

منبع: فردا

کلیدواژه: دلار ارز دلار دلار قیمت بازار معامله گران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۳۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت

از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای مرکز مبادله ایران، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

به گزارش مشرق، در بیست و سومین جلسه حراج شمش طلا که امروز ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مرکز مبادله ایران برگزار شد، ۱۹۰ کیلو گرم شمش طلای استاندارد با عیار ۹۹۵ در هزار معامله شد.

از مجموع ۲۷۰ کیلوگرم شمش طلای عرضه شده در حراج های عمده و خرد تالار معاملات طلای این مرکز، ۱۹۰ کیلوگرم با میانگین قیمت چهار میلیارد و ۴۳۲ میلیون تومان به ازای هر شمش طلای استاندارد معامله شد.

گفتنی است، در مجموع ۲۳ جلسه حراج حضوری مرکز مبادله ایران، ۳۱۶۵ کیلو گرم شمش طلا مورد معامله قرار گرفت.

لازم به ذکر است، از این پس علاوه بر واردکنندگانی که جهت رفع تعهد ارزی خود شمش طلا وارد کرده بودند، تولیدکنندگان داخلی شمش طلا و سایر واردکنندگان که مشمول رفع تعهد صادراتی نبودند، امکان عرضه شمش در مرکز مبادله ارز و طلای ایران را خواهند داشت.

دیگر خبرها

  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز +قیمت
  • نرخ دلار و یورو در مرکز مبادله ارز
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت +جدول
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران امروز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت
  • قیمت سکه و طلا امروز ۱۶ اردیبهشت؛ سکه ۴۰۰ هزار تومان ارزان شد
  • قیمت محصولات سایپا یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳؛ هاچ‌بک جدید سایپا گران شد
  • بهترین بروکر برای ایرانی ها کدام است؟
  • پیش بینی قیمت دلار ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ / خواب کاهش دلار تعبیر می‌شود؟
  • بازار طلا از خواب خوش صعود، می‌پرد؟
  • باورنکردنی؛ اجاره این خانه‌ها در تهران به دلار است