Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@22:16:33 GMT

عربستان سعودی مدعی انهدام یک پهپاد یمنی شد

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۲۸۷۱

عربستان سعودی مدعی انهدام یک پهپاد یمنی شد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ائتلاف سعودی امروز (چهارشنبه) ادعا کرد که پدافند هوایی این ائتلاف در جنوب عربستان توانسته یک فروند پهپاد انتحاری را ساقط کند.

به نوشته العربیه، این پهپاد در مسیر پرواز به سمت منطقه «خمیس مشیط» در جنوب عربستان بود. فرودگاه و پایگاه هوایی «ملک خالد» در این منطقه قرار است و عمده پرواز جنگنده‌ها و هواپیماهای نظامی ائتلاف سعودی از این پایگاه صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تاکنون واکنشی به ادعای سخنگوی ائتلاف سعودی نشان نداده‌اند.

مقامات دولت نجات ملی یمن بارها تاکید کرده‌اند تا زمانی که ائتلاف سعودی جنگ علیه یمن را متوقف نکرده و محاصره را برندارد، پاسخ ارتش و کمیته‌های مردمی یمن  به تجاوزات نیز ادامه دارد.

در هفته‌ای که گذشت، محمد عبدالسلام رئیس هیأت مذاکره‌کننده صنعاء، در مصاحبه‌ای جدید تأکید کرد که جنگ علیه یمن در هیچ محوری، متوقف نشده است. 

روز شنبه گذشته نیز ائتلاف سعودی مدعی رهگیری و انهدام یک پهپاد یمنی بر فراز جنوب عربستان شد، اما فردای آن روز «یحیی سریع»‌ سخنگوی نیروهای مسلح یمن، اعلام کرد که پایگاه هوایی ملک خالد در جنوب غرب عربستان هدف حمله پهادی قرار گرفته است.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ائتلاف سعودی پهپاد عربستان جنگ یمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۲۸۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی

وزیر خارجه آمریکا دوشنبه و سه‌شنبه آینده به عربستان سعودی سفر و در مورد تلاش‌های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه رایزنی خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت امور خارجه آمریکا شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد آنتونی بلینکن دوشنبه و سه شنبه آینده به عربستان سفر خواهد کرد تا در مورد تلاش های جاری برای دستیابی به آتش بس در غزه با مقامات سعودی گفت‌وگو کند.

در ادامه بیانیه آمده است: وزیر خارجه آمریکا در سفر خود به عربستان بر اهمیت جلوگیری از گسترش درگیری و تلاش برای دستیابی به صلح و امنیت در منطقه تأکید خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعلام کرد بلینکن در سفر خود به عربستان سعودی در نشست وزیران شورای همکاری خلیج فارس با هدف تقویت هماهنگی امنیت منطقه ای شرکت خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رونالدو مغلوب پرنده سعودی شد!
  • جدیدترین اظهارنظر وزیر خارجه عربستان درباره جنگ غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ببینید | لحظه انهدام پهپاد MQ9 آمریکا توسط انصارالله یمن
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • فیلم| ثبت لحظه انهدام پهپاد آمریکایی در یمن
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است