Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «نماینده»
2024-05-07@03:11:02 GMT

اعتماد به انتخاب‌های منتخب جمهور

تاریخ انتشار: ۳ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۱۴۲۱۰

اعتماد به انتخاب‌های منتخب جمهور

«نماینده»/ محسن پیرهادی: تقارن ایام بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور با آغاز هفته دولت، فرصت مغتنمی برای پرداختن به چند نکته است. هفته دولت را به دولتمردانی که به‌تازگی ردای مسئولیت به تن کرده‌اند یا در آستانه ورود به دولت‌اند، تبریک می‌گویم و توجه دولتمردان و سایر بخش‌های حاکمیت را به چند مسئله جلب می‌کنم:
یک.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب پیشکسوتان مسائل اجرایی و تقنینی و ازجمله رهبر معظم انقلاب بر این باورند که لایحه بر طرح مقدم است. استدلال اصلی ماجرا هم این است که چون دولت در میانه میدان اجراست، اولا ظرافت‌ها و ابعاد اجرایی یک قانون را بهتر درک می‌کند و اگر قانونی پیشنهاد می‌کند، ناظر به نوع پیاده‌سازی و با لحاظ نحوه انجام است. از سوی دیگر، چون نهایتا دولت خود قرار است اجراکننده باشد، طبیعتا با مصوبه‌ای همراهی بیشتری نشان خواهد داد که طراح آن بوده باشد. 
دو. دقیقا مشابه همین مسئله در انتخاب مسئولان عالی اجرایی و به‌ویژه وزیران مطرح است. اگر به رئیس‌جمهور به‌اندازه کافی اعتماد شود و حل مسائل و مشکلات و پیمودن مسیر دشوار اداره کشور از او خواسته شود، بهتر است که به گزینه‌های مطلوب او برای جایگاه وزارت رأی اعتماد داده شود. این بدان معنا نیست که رأی اعتماد مجلس به وزرا جدی گرفته نشود، چرا که مادامی که امضای نمایندگان مردم پای دفتر یک گزینه پیشنهادی قرار نگیرد، او وزیر نخواهد شد و از آن طرف، وزارتش تا لحظه ای دوام خواهد داشت که مجلس امضای خود را از پای اسم او برنداشته باشد. اما قضیه این است که رئیس جمهور باید کشور را اداره کند و هر قدر به او بیشتر اعتماد شود تا گزینه های اصلی و حداکثری خود را به کار گیرد و با تیم اصلی خود کار کند، قوه مجریه بیشتر در وظایف دشوار خود موفق خواهد بود و حتی می‌توان بیشتر روی دولت حساب باز کرد و در پایان، دقیق‌تر از دولت حساب کشید.
سه. حجت‌الاسلام‌والمسلمین رئیسی، رئیس قوه مجریه‌ای است که حدود ۵ برابر نفر بعد از خود رأی داشته و این یعنی جامعه به او اعتماد دارد.
 عمده وزرای پیشنهادی او نیز از میان افراد کارکشته حوزه‌های تخصصی یا جوانان خوش‌فکر و تحول‌خواه انتخاب‌شده‌اند. پیش‌ازاین نیز گفته‌ام که به دولت رئیسی امیدوارم و به کابینه و برنامه‌های او می‌توان دل بست که حداقل بسیاری از مشکلات و خرابی‌های ۸ سال گذشته را جبران کند. اعتماد به دلسوزان، شرط اول هر کار بزرگ است.

منبع: نماینده

کلیدواژه: رأی اعتماد روزنامه رسالت محسن پیرهادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۴۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا در یادداشتی در کانال تلگرامی اش نوشت؛

حضور گرامی رئیس جمهور محترم

با سلام

در دیدار استانداران فرموده‌اید:

- کارگزاران دستگاه‌های اجرایی باید در عرصه عمل و با کار شبانه‌روزی امید مردم را ارتقا دهند.

- مردم باید این احساس را داشته باشند که دولت دارد کار می‌کند.

- باید ضمن گزارش کارها و اقدامات و تلاش برای گره‌گشایی از اذهان مردم، دلایل و علل ناکارآمدی‌های احتمالی را نیز به گزارش کرد.

- همه ی بخشها برای تحقق شعارسال باید برنامه داشته باشند.

-هیچ بخشی از تولید اعم از کارخانه‌های بزرگ وکارگاهها نباید بی‌برنامه باشند.

- استانها باید برای جهش تولید برنامه کلان و استانی و اقلیمی داشته باشند.

- بانکها باید در زمینه تامین مالی به موقع واحد های تولیدی کمک‌ کنند.

- باید با عموم‌مردم سخن‌گفت، ارتباط با مردم را همواره به استانداران و مدیران تاکید کرده‌ام.

-باید پرداخت تسهیلات برای ازدواج و اشتغال ومسکن در اولویت قرار بگیرد.

- باید استانهایی که بیشترین آمار بیکاری را دارند از این وضعیت خارج شوند. باید فکر ویژه برای این استان ها داشت و باید کار جدی در این زمینه کرد.

- باید نتیجه جلسات، رفع موانع تولید باشد.

- باید از محصولات روستایی حمایت کنیم ومحصولاتشان به موقع خریداری شود.

- باید بهره‌وری را بالا ببریم.

- باید در یک سری مسائل کار فرهنگی کنیم. وزارت‌خانه های فرهنگ و ارشاد و آموزش و پرورش، سازمان صداوسیما، چهره ها و ... باید تلاش کنند.

- الگوهای مصرف آب و برق و گاز و انرژی باید تبلیغ شود.


جهت‌استحضار جنابعالی عرض می کنم ۳۴ ماه از عمر دولتتان گذشته و شما هنوز دارید میگویید:"باید" فلان شود و "نباید" بهمان شود.

خدا عمر باعزت بدهد به حاج‌حسین‌آقای شریعتمداری که در چنین مواقعی خطاب به روسای‌جمهور پیشین (البته نه همه شان، بلکه به بعضی شان!) به درستی می‌نوشت: "الان زنگ انشا نیست، زنگ حساب است آقای رئیس‌جمهور! انشا خواندن مال روزهای تبلیغات بود"

۲۷۲۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903299

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • واکنش کاخ سفید به «گشتاپو» خواندن دولت بایدن از سوی ترامپ
  • آقای رئیسی! به‌قول حسین‌ شریعتمداری الان زنگ انشا نیست /۳۴ ماه از عمر دولت تان گذشته و شما هنوز دارید می گویید: باید فلان شود و نباید بهمان شود!
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیس جمهور در جلسه هیات دولت: امروز در غرب شاهد تقابل جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم
  • رئیسی: عملیات «وعده صادق» ما را در باشگاه قدرت های منطقه ای در بالاترین رده ها قرار داد
  • صداقت با مردم می‌تواند اعتماد به دولت را افزایش دهد
  • رئیس جمهور در نشست مشترک هیأت دولت با استانداران: دشمن به دنبال ایجاد ناامنی و موج سواری است
  • رئیسی: مردم با حضورشان انتخابات باشکوه را رقم بزنند
  • ترامپ، دولت بایدن را با گشتاپو مقایسه کرد