Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین، احمد مسعود، رهبر مقاومت علیه طالبان و فرزند فرمانده میدانی برجسته فقید احمد شاه مسعود و معروف به فرزند پنجشیر در مصاحبه‌ای که امروز، چهارشنبه با شبکه آر بی سی روسیه انجام داد، گفت: تاکنون درگیری با طالبان که آماده حمله به پنجشیر است، مشاهده نشده است.

وی افزود: دو طرف تاکنون در عین آمادگی برای ورود به راهکار نظامی در صورت شکست مذاکره سیاست خویشتنداری را دنبال می‌کنند و در تلاش برای آغاز مذاکرات هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این چهره افغان ادامه داد: امیدواریم روند مسالمت آمیز آغاز شود، اگر مذاکره موفقیت آمیز باشد باید به آن فرصت بدهیم. از کشورهای دیگر از همسایگان و کشورهای منطقه انتظار داریم مداخله کنند و بر طالبان فشار وارد کنند تا وارد مذاکره شوند.

مسعود گفت، کاملا متقاعد شده که مذاکرات مسالمت‌آمیز تنها راه حل است و نیروهای مقاومت در دره پنجشیر آماده دفاع از منطقه در برابر هر حمله‌ احتمالی طالبان هستند.

مسعود در پاسخ به سوالی درباره تعداد نیروهای مقاومت در پنجشیر گفت: صحبت درباره هزاران مبارز است، شمارش دقیق آنها مشکل بوده و دره به طور کامل آماده نبرد است.

رهبر مقاومت علیه طالبان به وجود اظهارات ضد و نقیض طالبان درباره تمایل به مذاکره و تحرکات میدانی‌شان و میزان احتمال تغییر اوضاع پنجشیر براساس سناریوی تنش و مقابله پنجاه درصدی اشاره کرد.

مسعود خاطرنشان کرد: درخواست‌هایی از سوی طالبان برای عهده گرفتن کرسی‌ای در شورای مدیریتی کشور دریافت نکرده است. او در عین حال اذعان کرد، تنها یک بار با مقامات سیاسی و نظامی برجسته طالبان مذاکره کرده و انتظار می‌رود به زودی تماسی با عبدالغنی برادر رئیس دفتر سیاسی طالبان برقرار کند.

پنجشیر همچنان آخرین منطقه خارج از کنترل طالبان در افغانستان است.

منبع: ایسنا

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: طالبان احمد مسعود افغانستان پنجشیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۱۶۷۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید

به گزارش «تابناک»، بابک محمودی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به هشدار نارنجی‌رنگ سازمان هواشناسی گفت: بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی در روز سه‌شنبه، چهارشنبه و پنجشنبه شاهد بروز مداخلات جوی و تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۱۴ استان کشور خواهیم بود. بر این اساس در روز سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت در نیمه جنوبی استان‌های ایلام و لرستان، شمال خوزستان، جنوب غرب آذربایجان غربی و شمال غرب کردستان و در روز چهارشنبه، ۱۲ اردیبهشت در کرمانشاه، ایلام، خوزستان، بوشهر و نیمه غربی استان‌های فارس، کردستان و لرستان و برای روز پنج‌شنبه، ۱۳ اردیبهشت نیز در یزد، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، اصفهان، لرستان، چهارمحال و بختیاری، ایلام، کرمانشاه و کردستان وقوع رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد شدید، در برخی نقاط گردوخاک و رخداد تگرگ پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: در این شرایط لغزندگی جاده‌ها، آبگرفتگی معابر، جاری شدن روان‌آب، سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، رخداد تگرگ، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در ناوگان حمل و نقل، در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک محلی، در نواحی کوهستانی احتمال سقوط سنگ و خسارت به محصولات زراعی و باغی دور از انتظار نیست لذا به مردم و به خصوص ساکنان این مناطق و مسافران توصیه می‌شود که ضمن احتیاط در سفرهای بین شهری، از اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، کوهنوردی، چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع پرهیز کنند. 

محمودی افزود:‌ اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها، با توجه به احتمال رخداد تگرگ، اتخاذ تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارت به بخش کشاورزی، از جمله حمل سریع محصولات قابل برداشت به نواحی امن، محافظت از دپوهای گندم و غلات برداشت شده در برابر بارش‌ها نیز از دیگر توصیه‌هایی است که باید جدی گرفته شود.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: در همین راستا نیز امدادگران سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در تمامی استان‌های کشور به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تجهیزات و امکانات لازم نیز برای مقابله با حوادث و امدادرسانی در هرگونه رخداد احتمالی در اختیارشان قرار گرفته است.

دیگر خبرها

  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • آماده‌باش هلال احمر در پی احتمال بارش شدید باران در ۱۳ استان
  • آماده‌باش در ۱۴ استان درپی احتمال رگبار و وزش باد شدید
  • فارن افرز: احتمال شکل گیری ائتلاف منطقه ای اعراب و اسرائیل علیه ایران چقدر است؟
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • حمیدرضا عزیزی، پژوهشگر بنیاد علم و سیاست آلمان: ایران در حمله به اسرائیل به کشورهای منطقه هم هشدار داد، هم اطمینان خاطر/ تهران قواعد درگیری با تل آویو را بازتعریف کرد/ همسایگان عربی ایران به دنبال موازنه و مفاهمه با تهران خواهند بود/ توانمندی موشکی ایران
  • بازهم درگیری دو سازمان دولتی در میانکاله | مقاومت محیط‌ بانی در برابر اقدام غیر قانونی میراث فرهنگی | توضیحات فرمانده یگان محافت محیط زیست
  • رهبران مقاومت در غزه آماده نبرد در رفح هستند
  • حمله به رفح کارت بازی اسرائیل برای آزادی اسرااست/مقاومت آماده است
  • سردار فدوی: امام خمینی (ره) خبیثان آمریکایی و صهیونیسم را مورد حمله مستقیم قرار داد/ 92 درصد از کشورهای جهان طی 200 روز گذشته، همان مطالب 60 سال پیش امام خمینی در خصوص آمریکا را تکرار کردند