Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@03:41:20 GMT

صدراعظم اتریش و «لاوروف» درباره افغانستان گفتگو کردند

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۳۰۴۸

صدراعظم اتریش و «لاوروف» درباره افغانستان گفتگو کردند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، «سباستین کورتس» صدراعظم اتریش از دیدار با سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در شهر وین خبر داد و اعلام کرد که از مذاکرات میان هیأت های دو کشور نیز رضایت دارد.

صدراعظم اتریش در این باره اعلام کرد: از دیدار با وزیر امور خارجه روسیه بسیار خوشحال شدم.

«سباستین کورتس» محورهای دیدار خود با لاوروف را «مبارزه مشترک با کرونا، وضعیت افغانستان، بلاروس، همکاری های فرهنگی و اقتصادی و روابط میان اتحادیه اروپا و مسکو» تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صدر اعظم محافظه کار اتریش پیشتر در سخنانی با ورود پناهجویان افغان که گفته می شود به علت تسلط طالبان بر افغانستان از کشورشان گریخته اند، به خاک کشورش مخالفت کرده بود.

کورتس در یک مصاحبه تلویزیونی با کانال ۲۴ کشورش که یکشنبه هفته جاری پخش شد، گفت: من صریحا با این که ما بیاییم و داوطلبانه افراد (پناهجویان) بیشتری را (به خاک اتریش) بپذیریم، مخالف هستم و این امر در دوران صدارت من محقق نخواهد شد. نظر من این نیست که ما باید تعداد بیشتری (پناهجو) را بپذیریم، بلکه کاملا عکس این قضیه مد نظرم است.

کد خبر 5289891

منبع: مهر

کلیدواژه: اتریش سباستین کورتس افغانستان ویروس کرونا افغانستان ایالات متحده امریکا عراق طالبان روسیه رژیم صهیونیستی فرودگاه کابل لبنان جو بایدن ایران طالبان افغانستان ترکیه تحولات افغانستان عربستان سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی

تیم ملی فوتسال افغانستان در اولین دوره حضور خود در جام ملت‌های آسیا، سهمیه جام جهانی را کسب کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، دیدار نهایی پلی‌آف مسابقات جام ملت‌های فوتسال آسیا 2024 از ساعت 8:30 امروز (یکشنبه 9 اردیبهشت به وقت ایران) در سالن بانکوک آره‌نای تایلند میان تیم‌های ملی افغانستان و قرقیزستان برگزار شد که افغانستان با نتیجه 5 بر 3 به برتری رسید.

آنها که برای اولین بار در جام ملت‌های آسیا شرکت کرده‌اند، با برتری در این مسابقه مجوز صعود به جام جهانی را به دست آوردند. مجید مرتضایی سرمربی پیشین تیم فرش‌آرای مشهد هدایت تیم افغانستان را بر عهده دارد.

با توجه به میزبانی ازبکستان از مسابقات جام جهانی 2024 و تعلق پنج سهمیه به قاره آسیا در این رقابت‌ها، مرحله پلی‌آف بین تیم‌های بازنده مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌ها برگزار شد که افغانستان با پیروزی در دیدار نهایی پلی‌آف، پنجمین تیم آسیایی جام جهانی فوتسال لقب گرفت.

پیش از این حضور تیم‌های ملی ایران، ازبکستان، تایلند و تاجیکستان در جام جهانی فوتسال 2024 قطعی شده است؛ رقابت‌هایی که از 22 شهریور تا 13 مهر سال جاری برگزار می‌شود.

ازبکستان از ساعت 11:30 امروز در دیدار رده‌بندی جام ملت‌های آسیا مقابل تاجیکستان صف‌آرایی می‌کند و ایران از ساعت 14:30، در دیدار فینال به مصاف تایلند خواهد رفت.

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری چین در معادن افغانستان
  • صعود تاریخی افغانستان به جام جهانی فوتسال با مربی ایرانی
  • یک جام و دو فینال/ ایران به دنبال فتح آسیا؛افغانستان در پی فصل نو
  • اعتراض پناهجویان افغانستانی در اندونزی
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • مخالفت هواداران با رالف رانگنیک هیچ اهمیتی برای مدیران بایرن مونیخ ندارد
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • طرح ازبکستان برای اتصال از افغانستان به آسیای مرکزی
  • آزادی ۶۳ پناهجوی افغان از بازداشت پلیس در پاکستان