Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اعلام روز پنجشنبه شهرداری منطقه ۱۹، علی توکلی با اشاره به زیرسازی این خیابان واقع در شهرک وصال با استفاده از بتن غلتکی (RCC) به منظور بسترسازی مقاوم گفت: با این اقدام ضمن اتمام عملیات زیرسازی و بتن ریزی در محدوده ای به مساحت ۲ هزار و ۸۰۰ متر مربع، اتصال خیابان ۲۰ متری وصال به خیابان یاس نیز با هدف سهولت تردد اهالی این شهرک، کاهش بار ترافیکی و مصرف سوخت میسر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته وی پس از عمل آوری بتن نسبت به روکش مکانیزه خیابان ۲۰ متری وصال با پخش نزدیک به ۸۰۰ تن آسفالت اقدام خواهد شد.

توکلی یادآور شد: معابر شهرک وصال پیش از این به دلیل خاکی بودن باعث ایجاد مشکلات عدیده ای برای تردد و نیز تجمع آب در مواقع بارندگی شده بودند، که با آسفالت پنج معبر متصل به شهرک این مشکلات مرتفع شد.

شهردار منطقه ۱۹ همچنین از پخش ۶۰۰ تن آسفالت در معابر منطقه برای بهسازی آن ها طی هفته گذشته خبر داد و گفت: این اقدام در راستای نگهداشت شهر و تسهیل تردد در چندین معبر همچون خیابان صبا واقع در شهرک ابوذر، کوچه محرمی در خیابان مهران، خیابان نسیم یک محدوده شهرک احمدیه و ابتدای بلوار بخشنده جنب بوستان جانباز انجام شده است.

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در آیین افتتاح سرای محله منطقه ۲۱ گفت: مدیریت شهری باید عدالت در خدمت رسانی را به منصه ظهور برساند.

پرویز سروری ایجاد سرای محله در شهرک شهرداری و اداره آن به دست خود اهالی که ذینفعان اصلی خدمات شهرداری هستند را گامی دیگر در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.

وی در اولین بازدید میدانی خود که از منطقه ۲۱ داشت اظهار داشت: نقشی که شورایاران بر عهده دارند این است که خدمت را از بخش های اصلی به بدنه شهر منتقل کنند.

سروری ادامه داد: خدمت رسانی نه فقط در اماکنی که زیرنظر مسئولان است، بلکه باید در پایین ترین سطوح و بخش های جامعه نیز ساری و جاری شود.

وی ادامه داد: وجود ۱۳ سرای محله در منطقه ۲۱ به عنوان بخش سخت‌افزاری خدمت رسانی در اولویت است و توسعه سراها باید در دستور کار قرار گیرد.

سروری افزود: اما در وجه نرم افزاری نیز  ساختار، برنامه و فرآیندی که بتواند بیش از پیش خدمت رسانی مطلوب به شهروندان را تسهیل کند از درجه اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادمه داد: برقراری پیوند میان سرای محله ها و مساجد می توانند به عنوان تضمین کننده کیفیت خدمات موثر باشد و پر واضح است که سرای محله ها با فعالیت های متعدد می توانند برطرف کننده نیازها و درخواست های شهروندان به خصوص جوانان در زمینه امور اجتماعی و فرهنگی باشد.

عضو هیات رئیسه شورای شهر تاکید کرد: مردم نباید به دنبال خدمت بیایند، خدمت باید در دسترس مردم باشد و تا جایی که میسر است امکان دسترسی و بسترهای لازم جهت دریافت خدمات برای شهروندان فراهم شود.

سروری همچنین از ساخت درمانگاه با هدف ارتقای سرانه سلامت_محور در ناحیه سه و محله وردآورد خبر داد.

در ادامه شهردار منطقه ۲۱ در خصوص احداث سرای محله در شهرک شهرداری اظهار داشت: طرح احداث سرای محله در شهرک کارکنان شهرداری تهران که از نعمت داشتن سرای محله محروم بوده در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم با حمایت های مدیریت ارشد شهرداری پایتخت و شورای شهر، به زودی تکمیل شود و در اختیار ساکنان قرار گیرد.

رضا رجب زاده افزود: منطقه ۲۱ با داشتن ۱۳ سرای محله و فضاهای فرهنگی و اجتماعی افتخار دارد که با فعال شدن کارگروه های تخصصی ۶ گانه شورایاری، میزبان شهروندان از اقشار مختلف جامعه شهری باشد و از نظرات و پیشنهادات سازنده آنها در قالب اتاق‌های فکر و ارائه راهکار برای اداره بهتر شهر به مدیریت شهری کمک گیرد.

وی یادآور شد: اقدامات نهایی در تهیه و تدوین سند توسعه منطقه ۲۱ با محوریت اقشار مختلف شهروندان و ذینفعان به اتمام رسیده و به زودی شاهد مراسم رونمایی از شش جلد کتاب این برنامه مدون خواهیم بود تا نقشه راهی مطمئن برای ادامه مسیر خدمت رسانی در سنوات آینده باشد.

رجب زاده ادامه داد: در تدوین سند توسعه منطقه ۲۱ تمامی جنبه ها و عوامل توسعه مد نظر قرار گرفته است تا منطقه به عنوان بخش ورودی تهران از مسیرهای غرب، جنوب و شهرهای اقماری مجاور پایتخت از کاربری معبر، به مقصدی مهم تبدیل شود.

این مقام مسئول افزود: راهبرد تدوین سند توسعه منطقه ۲۱ برمبنای تغییر از معبر به مقصد شکل گرفته است؛ چرا که معبر بودن چیزی جز آلودگی هوا، ترافیک، استهلاک تجهیزات شهری و از بین رفتن کیفیت معابر نصیب منطقه نکرده است.

شهردار منطقه ۲۱ تاکید کرد: بعید به نظر می رسد فردی که در منطقه سکونت نداشته بتواند بوستانی شاخص یا مکان گردشگری مطرحی را نام ببرد؛ باتوجه به اینکه ظرفیت های بسیار متنوع، ارزشمند و مطلوبی مانند عرصه های باز و زمین های بزرگ مقیاس وجود دارد ولی این منطقه بسیار ناشناخته مانده است.

ادامه فعالیت "پویش مهربانی" با استقبال شهروندان

مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران، از ادامه فعالیت "پویش مهربانی" در پی استقبال شهروندان و مجمع خیرین خبر داد و گفت: کمک به ازدواج آسان، تامین اقلام اولیه زندگی و کمک هزینه تحصیلی از جمله اهداف و اقدامات این پویش است. 

سیدمالک حسینی به دنبال برگزاری چهارمین جلسه دبیران پهنه‌های پنج‌گانه شهر تهران در تشریح چگونگی شکل‌گیری "پویش مهربانی" گفت: این پویش به صورت رسمی، از سالروز ازدواج حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) آغاز شد و در مناسبت‌های مختلف نظیر محرم و آغاز سال تحصیلی هم تداوم خواهد داشت.

وی ادامه داد: این پویش ابتدا با رویکرد ترویج فرهنگ ازدواج آسان و کمک به تامین اقلام اولیه زندگی زوج‌های جوان گل گرفت، اما با استقبال و مشارکت شهروندان و همچنین همکاری "مجمع خیرین" مواجه شد و در نهایت با تاکید مجامع ۲۲ گانه خیرین شهر تهران مقرر شد در مناسبت‌های دیگر نیز این پویش فعالانه نقش آفرینی کند.

حسینی در خصوص "مجمع خیرین" عنوان کرد: این مجمع در سه کارگروه اصلی "رفاهی و حمایتی"، "آموزشی و فرهنگی" و "توانمندسازی و کارآفرینی" شکل گرفت و پویش مهربانی به عنوان رویدادی عملیاتی و میدانی راه اندازی شد تا به وسیله آن زمینه توانمندسازی شهروندان کم برخوردار بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد.

وی اقدامات این کارگروه‌ها را برای توانمندسازی و رفع نیازهای محصلین هم موثر دانست و گفت: امیدوارم در قالب "پویش مهربانی" و با کمک "مجمع خیرین مناطق ۲۲ گانه"، بتوانیم قدمی در کاهش آلام اقشار کم برخوردار و نیازمند جامعه برداریم.

برچسب‌ها شهرداری منطقه نوزده تهران شهرداری منطقه بیست و یک تهران شهر تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران شهر تهران پویش مهربانی سرای محله خدمت رسانی مجمع خیرین شهر تهران منطقه ۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد

مدیر منطقه یک شهرداری یزد گفت:  بازپیرایی بوستان درون محله ای کوچه بیوک واقع در جنب مسجد اعظم این محله با اعتباری بالغ بر ۳۵ میلیارد ریال و طی مدت ۱۰ ماه به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه، علیرضا رسولی با بیان اینکه بازپیرایی بوستان کوچه بیوک با توجه به مراجعات و پیگیری‌های اهالی و فعالین اجتماعی این محله در دستور کار منطقه یک شهرداری قرار گرفت، اظهار کرد: برنامه بازپیرایی بوستان کوچه بیوک جنب مسجد اعظم این محله به عنوان یکی از بوستان‌های محله‌ای از محل اعتبارات عمرانی ۱۴۰۲ منطقه آغاز شد و خوشبختانه طی برنامه زمان بندی در مدت ۱۰ ماه به پایان رسید.

وی با اشاره به اینکه تا قبل از بازپیرایی این بوستان، این محل فقط به عنوان یک بوستان درختکاری شده مورد استفاده قرار می‌گرفت، گفت: در باز طراحی و بازپیرایی، موضوع استفاده بهینه از این بوستان، همچنین افزایش نشاط اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

مدیر منطقه یک شهرداری یزد، احداث سایت چمن مصنوعی با عنوان مینی فوتبال برای بازی‌های گل کوچک را از مهمترین اقدامات انجام شده در این بوستان برشمرد و افزود: خوشبختانه توانستیم پس از تأمین اعتبار، علاوه بر احداث این زمین چمن مصنوعی، اقداماتی نظیر تقویت روشنایی، تجهیز مبلمان، نصب وسایل بازی جدید، ایجاد جاده سلامت و نصب دستگاه‌های ورزشی انجام دهیم که همه این فعالیت‌ها منجر به رونق بیشتر این محل و افزایش شور و نشاط اجتماعی شده است.

رسولی با بیان اینکه با همکاری حوزه‌های عمرانی و خدماتی منطقه و با تکمیل روشنایی این بوستان، فاز اول بازپیرایی این پروژه پایان یافته است، اظهار امیدواری کرد: انشاالله در سال جاری، فاز دوم بازپیرایی این بوستان شامل اصلاح معابر باقیمانده و بقیه فعالیت‌ها و عملکردهای آن تکمیل خواهد شد و مورد استفاده بهینه همه همشهریان به ویژه اهالی محترم محله کوچه بیوک قرار خواهد گرفت.

کد خبر 751544

دیگر خبرها

  • ترمیم آسفالت و بهسازی کمربندی های شمالی و جنوبی اراک
  • پایان عملیات بازپیرایی بوستان شهری کوچه بیوک در یزد
  • برگزاری «پویش آینده شبیه توست» در پایتخت به مناسبت روز دختر
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • ممانعت از حضور عضو شورای‌شهر در منطقه ۱۷/ شربیانی: این اتفاق رسوایی تاریخی است
  • اجرای سومین مرحله طرح «محله من محله زندگی» در رحیم‌آباد
  • قانون‌مداری و اخلاق‌مداری ۲ رویکرد مهم در ارایه خدمت به مردم است
  • تبیین نقشه راه سال ۱۴۰۳ مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران
  • عضو شورای شهر خواستار شد: برخورد قانونی با خاطیان مرگ کارگر شهرداری تهران
  • برخورد قانونی با خاطیان فوت کارگر شهرداری تهران