Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@06:33:34 GMT

نمونه گیری کرونا در ایلام از مرز ۱۸۰ هزار عبور کرد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۲۴۸۲۰

نمونه گیری کرونا در ایلام از مرز ۱۸۰ هزار عبور کرد

به گزارش ایرنا، دکتر علی خورشیدی روز پنجشنبه در نشست ستاد کرونا شهرستان هلیلان با حضور معاون سیاسی،  امنیتی استاندار ایلام، با اشاره به شیوع پیک پنجم کرونا در استان اظهار داشت: میانگین سنی فوتی های کرونا در پیک پنجم کاهش یافته و در مرداد ماه سال جاری با تلاش مجموعه بخش های مختلف دانشگاه علوم پزشکی بیش از ۳۰ هزار تست کرونا بمنظور تسریع در شناسایی بیماران و با هدف کنترل شیوع به ثبت رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: بیش از ۱۵ هزار نفر از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در بیمارستان های استان به دلیل ابتلا به کرونا بستری شدند که این افراد از سه تا ۱۵ روز در بخش های مختلف بیمارستان ها تحت درمان بودند.

خورشیدی در خصوص شیوع پیک پنجم کرونا و خطرات آن به مردم هشدار داد و یادآور شد: ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مردادماه در این استان بدلیل ابتلا به کرونا بستری شدند که این آمار در مدت زمان ۳۰ روزه در مقایسه با ماه های قبل بسیار نگران کننده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام تصریح کرد: در بحث شیوع کرونا ظرفیت بسیاری خوبی برای بیمارستان های استان ایجاد شده است، بطوریکه در حال حاضر تمامی شهرستان های استان دارای بخش کرونا و مجهز به دستگاه اکسیژن ساز هستند.

وی با بیان اینکه واکسن کرونا یا هر واکسن دیگر برای تمامی افراد ایمنی ۱۰۰ درصدی ایجاد نمی کند، افزود: افرادی که پس از تزریق واکسن به کرونا مبتلا می شوند، تعداد آنان بسیار اندک است که در صورت رعایت استانداردهای تعریف شده از سوی پزشکان مربوطه نیز درمان می شوند.

وی ادامه داد: تمامی واکسن های کرونا که در کشور به مردم تزریق می شود، مورد تایید سازمان بهداشت جهانی هستند و تمامی این واکسن های که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد، از ایمنی بسیار بالایی برخوردار هستند.

معاون توسعه و مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی ایلام تاکید کرد: اگر چنانچه سطح قابل قبولی از جامعه در برابر کرونا واکسینه شوند و از طرف دیگر نیز مردم پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، بطور معمول شیوع کرونا کاهش می یابد و به مرور زمان زنجیره این بیماری قطع می شود.

وی در ادامه از راه اندازی اورژانس ویژه بیمارستان امام خمینی (ره) شهر ایلام خبر داد و یادآور شد: با راه اندازی بخش اورژانس ویژه ۷۱ تخت دیگر به میزان تخت های بستری استان افزوده می شود.

به گزارش ایرنا، هم اکنون شهرستان های ایلام، آبدانان، دهلران، دره شهر، مهران، بدره، چرداول، ایوان و چوار در وضعیت قرمز و سیروان، هلیلان و ملکشاهی نیز در وضعیت زرد کرونا قرار دارند.

برچسب‌ها ایلام دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایلام تست کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام تست کرونا ایلام تست کرونا علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۲۴۸۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!

اخیرا محققان هلندی خبر فوت مردی که ۶۱۳ روز به بیماری کرونا مبتلا بود گزارش کردند. این مرد به‌دلیل ابتلا به نقص ایمنی نتوانست بیماری کرونا را شکست دهد.

این مرد ۷۲ ساله هلندی، که نام او فاش نشده است، به نقص ایمنی شدیدی مبتلا بود و سال ۲۰۲۲ گرفتار یکی از گونه‌های ویروس کرونای اُ-میکرون شد. او پیش از ابتلا چند بار واکسن کوید۱۹ هم زده بود. از همان زمان او هر بار که آزمایش کرونا می‌داد، مثبت می‌شد و این بیماری آنقدر ادامه یافت تا سرانجام مرد نگون‌بخت اکتبر سال گذشته فوت کرد.

بیماری کرونای این مرد ۲۰ ماه طول کشید که طولانی‌ترین مورد در نوع خود بوده است. پزشکان برای کمک به او درمان‌های گوناگونی را پیشنهاد داده بودند که متاسفانه هیچ‌کدام فایده نداشت.

سیستم ایمنی بدن او آنقدر قوی نبود تا بتواند با ویروس کرونا مبارزه کند. حتی داروهای پادتن هم به‌کارش نیامدند.

بیماران مبتلا به کرونا معمولا پس از گذشت چند روز یا نهایت چند هفته درمان می‌شوند اما این مرد ۷۲ ساله، ۶۱۳ روز گرفتار این بیماری بود.

محققان در بررسی‌های این بیمار متوجه وجود حدود ۵۰ جهش ویروس کرونا در بدن شده بودند. این جهش‌ها توانسته بودند در سیستم ایمنی بدن این مرد اختلال ایجاد کنند که در نهایت جان او را گرفتند.

دیگر خبرها

  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • فیلم| نمونه ای از حفظ حریم‌ خصوصی هنگام عبور قطار از مناطق مسکونی
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • شیوع بیماری ناشناخته در بدخشان
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!