Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، بازدید سر زده حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح روز جمعه پنجم شهریور از استان خوزستان موجب غافلگیری قشر گسترده‌ای از مردم شد.

در این سفر یک روزه، رئیسی در بدو ورود به اهواز گفت: زودتر نیز قصد سفر به استان خوزستان را داشته، اما به دلیل کثرت کار‌ها انجام نشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیسی با حضور در چندین شهر خوزستان نشست‌های متعددی را برگزار و میان مردم نیز حضور یافت اگرچه رئیس جمهور پیشتر در فرودگاه اهواز بیان کرده بود: «در این سفر امکان دیدار‌های مردمی به شکل متداول نیست، اما به صورت مختصر در جریان مسائل خوزستان قرار خواهیم گرفت و برای رفع مشکلات با مسئولان مشورت خواهم کرد»

او در این سفر گفت:آبرسانی خوزستان به صورت عام و آبرسانی به اهواز به صورت خاص دنبال می‌شود و اعتبارات لازم برای پیشرفت در انجام طرح‌ها اختصاص می‌یابد.

همین سفر یک روزه با واکنش‌های گسترده‌ای از سوی شهروندان در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد برخی آن را یک امر طبیعی خواندند که باید به صورت معمول ادامه یابد و عده‌ای دیگر هم آن را تزریق امید به مردم عنوان کردند.

برخی از کاربران اظهار امیدواری کردند که این سفر تغییرات اساسی و نتایج مطلوب را در پی خواهد داشت، زیرا «سفر به تنهایی فایده‌ای نخواهد داشت.» عباس عبدی نیز معتقد است که اگرچه این دست اقدامات لازمه سیاست ورزی است، اما مطلقا کافی نیست و اگرچه اعتمادزایی را باعث می‌شوند، اما باید به صورت ملموس و عینی نیز مشاهده شوند.

از سوی دیگر برخی نیز معتقدند که رئیس جمهور در انجام اقدامات خود جدیت دارد و سفر به خوزستان نیز نشان دهنده همین امر است. این عده می‌خواهند که رئیسی با انتخاب فردی شایسته، خوشنام و مختصص به دور از روابط طایفه‌ای و قومی به عنوان استاندار خوزستان اعتماد مردم را جلب و جدیت خود را در حل مشکلات به اثبات رساند.

عده‌ای هم سفر را به فال نیک گرفته و اعتقاد دارند این سفر‌ها باید به صورت مستمر و هر ماه ادامه یابد، زیرا در غیر این صورت مشکلات استان رفع نخواهد شد. احسان مازندرانی از جمله این افراد است که می‌گوید: «برخی علاقه‌ای به حل چالش‌های خوزستان ندارند»

اما کاربرانی نیز می‌گویند که این سفر‌ها هزینه دارد و اگر قرار بود مشکلات رفع شوند، در سفر‌های روسای جمهور پیشین حل می‌شد.

در همین حال کاربری با اشاره به سفر پیشین و انتخاباتی حجت الاسلام و المسلمین رئیسی به خوزستان می گوید که این نشان می دهد او حتی پس از رئیس جمهور شدن نیز دغدغه مردم خوزستان را دارد.

کاربری به نام محمد پازوکی نیز می‌گوید که این اقدام تزریق امید به خوزستان به زعم او «رها شده» است.

کاربران متعددی این سفر را به دلیل جنبه غافلگیرانه آن غیر تشریفاتی عنوان کرده اند.

اشاره این شخص به صحبت‌های یکی از شهروندان خوزستان در انتقاد از وضعیت بیمارستان‌های اهواز در حضور رئیس جمهور، استاندار خوزستان و نماینده، ولی فقیه در استان است، که می‌توانید کلیپ آن را مشاهده کنید.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

در اعتراضات خوزستان که اواخر تیر ماه و اوایل مرداد ماه به دلیل شرایط خشکسالی و نبود آب برای کشاورزی آغاز شده بود و طی ۱۰ روز به بیش از ۱۵ شهر خوزستان رسید، نیز مورد توجه عده‌ای بوده که می‌گویند برخی قصد داشتند از مطالبات مردم خوزستان «سوء استفاده» کنند.

یک جوان از اهالی هویزه نیز در سفر رئیسی به خوزستان درد و دل خود را بیان کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اما این سفر همراه با حواشی نیز بوده است. فردی در حضور رئیس جمهور سیلی به صورت فرهاد ابول نژادیان رئیس ستاد مبارزه با کرونای استان زد که عرفان مردانی مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در این خصوص گفت: دانشگاه علوم پزشکی اهواز در ماه‌های اخیر جلوی سوء استفاده مالی این فرد را گرفته به همین دلیل و برای مظلوم نمایی، او در حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به صورت هدایت شده از سوی برخی کانون‌های تخلف و رانت به سمت رییس دانشگاه حمله ور شد، اما از سوی ماموران انتظامی بازداشت شد.

بیشتر بخوانید

بیانیه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اهواز در پی تعرض ناجوانمردانه به رئیس این دانشگاه ماجرای سیلی دامپزشک به رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز چه بود؟

در هر حال این سفر با واکنش‌های گسترده مواجه شد؛ عده‌ای آن را مفید دانستند که باید به صورت مستمر ادامه داشته باشد و برخی نیز آن را هزینه اضافی برای دولت عنوان کردند. نظر شما در مورد این سفر چیست؟

انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رئیس جمهور سفر استانی باید به صورت رئیس جمهور عده ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۶۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد

رئیس جمهور دو قانون مصوب مجلس را برای اجرا به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ کرد.

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

سازوکار مجلس برای پرداخت بیمه کارگران ساختمانی را اینجا بخوانید.

رئیس جمهور همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

خبر موافقت مجلس با ارجاع اختلاف شرکت‌های توانیر ایران و گنت ترکیه به داوری را هم اینجا بخوانید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیسی ۲ قانون مصوب مجلس را برای اجرا ابلاغ کرد
  • عکس یادگاری کارگران با رئیسی
  • ابراهیم رئیسی دوباره از «گشت ارشاد مدیران» گفت؛ در دستور باشد!
  • رئیسی: به صورت ویژه در دستور کار وزرا و مدیران دستگاه‌های اجرایی باشد
  • رئیسی: خیزش دانشجویان غربی حامی مظلومین غزه خاموش نخواهد شد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران باید در دستورکار وزرا باشد
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • رئیسی : گشت ارشاد مدیران در دستور کار وزرا باشد
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزیران باشد / خیزش دانشجویان و نخبگان غربی با اعمال خشونت خاموش نمی‌شود
  • رئیسی: گشت ارشاد مدیران در دستورکار وزرا باشد