Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز شنبه ایرنا از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد  اله‌یاری  در پیامی  درگذشت  اسماعیل پورعلیزاده مشهور  به داریوش علیزاده پیشکسوت عرصه سنتورنوازی، غلامرضا آستی کردیانی خواننده ترانه‌ها و راوی داستان‌های عامه منطقه شرق خراسان و همچنین برات مقیمی پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان شمالی را تسلیت گفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این پیام آمده است: تنها اوست که می‌ماند… با خبر شدیم سه تن از پیشکسوتان عرصه موسیقی دعوت حق را پاسخ گفتند.

زنده‌یاد اسماعیل پورعلیزاده نقش مؤثری در عرصه موسیقی و نوازندگی ساز سنتور داشت و ایشان نه تنها سنتور را در بالاترین سطحممکن نواخت که با نشان دادن قابلیت‌های این ساز، چشم‌اندازی نوین برای موسیقی ایران و سنتورنوازی بوجود آورد.

همچنین استاد غلامرضا آستی کردیانی، هنرمندی که حنجرۀ گرم خود را وقف گسترش مفاهیم و مواریث آیینی فرهنگ مردم منطقه شرقخراسان قرار داده بود و بی‌تردید در جهان باقی، روح بلندش از برکات این پیوندهای معنوی بهره‌مند خواهد شد. 

برات مقیمی نیز از پیشکسوتان موسیقی مقامی استان خراسان شمالی براثر بیماری جان خود را از دست داد. موسیقی مقامی خراسان شمالی با نام و نوای هنرمندانی مانند برات مقیمی همراه است. زنده یاد مقیمی نقش موثری در موسیقی خراسان شمالی داشت و بانوازندگی‌اش راوی حکایت‌ها و داستان‌هایی از فرهنگ این سرزمین بود.

در پایان این پیام آمده است: درفقدان این عزیزان از دست رفته را به جامعه‌ی هنری کشور و خانواده‌های محترمشان، تسلیت گفته و صبر و اجر ایشان را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

به گزارش ایرنا، اسماعیل پورعلیزاده با نام هنری داریوش علیزاده، نوازنده برجسته سنتور و پیشکسوت موسیقی گیلان به دلیل کهولت سن در ۸۴ سالگی بدرود حیات گفت و روز پنجشنبه (چهارم شهریور) در قطعه هنرمندان تازه آباد رشت به خاک سپرده شد. 

وی در طول فعالیت هنری خود افزون بر ۵۰ آهنگ ساخته است که از جمله آنان آب، آب، سپیدرود، قسم، تره قربان، قطار، پاییز دل، نامه، پنبه رسه، بازگشت، مریم، آتش دل، پروانه، فریده، سفرکرده، لیلا، جام بلا، گوشه نگیر، تی توبه، تنگامه، و... است. مرحوم علیزاده فعالیت هنری خود را از کودکی آغاز کرد و سال‌ها عضو شورای موسیقی صدا و سیمای گیلان بود.

استاد غلام‌رضا آستی کردیانی، پیشکسوت موسیقی مقامی خراسان پنج‌شنبه، بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت. این خواننده اهلِ شهرستان باخرزِ در خراسان رضوی، به دلیل زندگی در روستای کردیان، معروف به کردیانی بود و سال‌های سال، داستان‌ها، ترانه‌ها و فرهنگ عامه آن منطقه را با صدایش روایت می‌کرد. 

برات مقیمی از هنرمندان موسیقی مقامی خراسان شمالی جمعه (ششم شهریور) به دلیل ابتلا به کرونا دار فانی را وداع گفت. مقیمی متولد ۱۳۳۳ روستای داشلی قلعه بجنورد بود. او دوتار را در ۱۰ سالگی نزد پدر و برادرش محمد نیز فرا می‌گیرد اما کمی بعد در شیروان نزد همراه بخشی و علی بخشی و حسن یزدانی پنجه هنرمندش را روان می‌کند و در جوانی دوتار نوازی را به عنوان شغل انتخاب و رسماً از سال ۱۳۵۲ وارد معرکه موسیقی شده و از سال ۱۳۶۵ به شهرت هنری دست یافت.

برچسب‌ها پیام تسلیت دفتر موسیقی موسیقی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پیام تسلیت دفتر موسیقی موسیقی پیام تسلیت دفتر موسیقی موسیقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۶۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ به گزارش سایت رسمی فدراسیون فوتبال، ساعاتی پیش پیشکسوت ارزنده وصاحب نام فوتبال خوزستان، سردار رشید اسلام و یادگار ۸ سال دفاع مقدس ، همرزم سرلشکر شهید علی هاشمی ، مرد اخلاق و دیانت سردار سید عباس موسوی به ملکوت اعلی پیوست.

زنده یاد موسوی از جانبازان و خاندان شهدا بود. ایشان مدتی پیش بدلیل تشدید عوارض شیمیایی و نیز مشکلات ریوی در بیمارستان بستری بود اما با گذشت چند هفته جان به جان آفرین تسلیم و به برادر شهیدش پیوست.

برابر اعلام رسمی ، مراسم تشییع پیکر این پیشکسوت شاخص ورزش خوزستان روز یکشنبه ۹ اردیبهشت راس ساعت ۴ عصر از مسجد امام حسین فرهنگ شهر بطرف آرامستان بهشت آباد برگزار خواهدشد.

فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران این ضایعه را به جمعه فوتبال کشور تسلیت گفته و از درگاه خداوند متعال برای آن مرحوم رحمت و مغفرت واسعه و برای بازماندگان شکیبایی مسالت دارد.

257 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900250

دیگر خبرها

  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • پیشکسوت ارزنده فوتبال خوزستان درگذشت
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • بجنورد میزبان جشنواره ملی نوا‌های رضوی
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • کارگردان پیشکسوت درگذشت
  • پاسخگویی مدیران استانداری خراسان رضوی به هم‌استانی‌ها در سامانه سامد