Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رشید حیدری مقدم روز شنبه در نشست اعضای ستاد استانی مدیریت کرونا افزود: بیشترین میزان مرگ و میر ناشی از ابتلا به ویروس کرونا مربوط به افراد بالای ۶۰ سال بوده بنابراین واکسینه کردن این افراد علیه کرونا با قوت در حال اجرا است.

وی افزود: تاکنون ۵۵۰ هزار دوز واکسن در این استان تزریق شده یعنی ۳۵ درصد جمعیت هدف در مناطق شهری و ۲۳ درصد جمعیت روستایی و در مجموع ۳۰ درصد گروه های هدف در همدان واکسینه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: همدان محل دپو و ذخیره واکسن غرب کشور است که برای حمل و نقل و انتقال محموله واکسن به سمت استان های غربی شامل کرمانشاه، ایلام، کردستان و لرستان نیازمند هماهنگی های بین استانی هستیم.

حیدری مقدم گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۱ بیمار بستری مثبت و ۸۹۸ بیمار سرپایی مثبت در استان همدان شناسایی شدند همچنین سه نفر دیگر به علت ابتلا به کرونا جان باختند.

وی افزود: تعداد مراجعان سرپایی به اورژانس بیمارستان‌های استان با علائم تنفسی مشکوک به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و  ۸۲۰ مورد بوده است و هم اینک یک هزار و ۴۵۰ بیمار در بیمارستان های این استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: راه اندازی ۲ بیمارستان صحرایی و کلینیک های ویژه تنفسی شمار ورودی به بیمارستان ها را کاهش داد در غیراینصورت تعداد بیماران کرونایی بستری در بیمارستان ها به بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر می رسید.

حیدری مقدم اظهار داشت: آغاز سالتحصیلی و در پیش بودن اربعین حسینی ۲ دغدغه و نگرانی جدی علوم پزشکی است که امید می رود در این زمینه به صورت احساسی رفتار و تصمیم گیری نشود.

وی تاکید کرد: سویه لاندا هم اینک در ۵۳ کشور جهان از جمله کشور ترکیه مشاهده شده است و این سویه دارای ویژگی واکسن گریزی و افزایش مرگ و میر در گروه سنی نوجوانان و دانش آموزان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: چنانچه یکی از اعضای خانواده به این ویروس مبتلا شوند در کمترین زمان دیگر اعضای خانواده را نیز مبتلا می کنند و احتمال می رود در پیاده روی اربعین این ویروس وارد کشور شود.

حیدری مقدم گفت: تاکنون همدان با بحران غیر قابل کنترلی در زمینه کرونا مواجه نبوده است و اگر در ۲ هفته آینده مشکلی پیش نیایید به طور حتم از هفته سوم سیر نزولی بیماری در این استان شروع می شود.

وی بیان کرد: طبق بررسی های صورت گرفته عامل ابتلای ۳۳ درصد افراد به کرونا در استان همدان شرکت در اجتماعات، ۶۶ درصد تماس های درون خانوادگی و یک درصد مابقی موارد است.

برچسب‌ها دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان کرونا همدان واکسن کووید 19 پروندهٔ خبری واکسن کرونا، از نظریه تا عمل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان کرونا همدان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان کرونا همدان واکسن کووید 19 دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی استان همدان حیدری مقدم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۶۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما استان همدان،محمد علی مجذوبی افزود: این آمار شامل ۱۲۱ هزار و ۱۱۸ دُز واکسن خوراکی و ۴۰ هزار و ۷۰۰ دُز واکسن تزریقی می‌شود.

او گفت: واکسن فلج اطفال تکمیلی همزمان با دیگر نقاط کشور برای گروه‌های هدف دارندگان کودک زیر پنج سال شامل فرزندانی که احتمال می‌رود همراه مادران خود در زندان باشند، اتباع خارجی و کارگران فصلی سیار و کودکان ساکن در مراکز تجمعی همزمان با آغاز هفته سلامت شروع شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی همدان افزود: نوبت اول واکسیناسیون از دوم تا چهارم اردیبهشت ماه به گروه‌های هدف خورانده شد و مرحله بعدی یا همان نوبت دوم یکماه دیگر آغاز می‌شود.

مجذوبی با بیان اینکه تیم‌های سیار در شهرستان‌های همدان، نهاوند، ملایر و رزن حضور دارند، گفت: برخی افراد غیر بومی در مزارع کشاورزی همدان به صورت فصلی فعالیت دارند بنابراین با شناسایی و مراجعه به این مراکز نسبت به واکسینه کردن کودکان زیر پنج سال در برابر فلج اطفال اقدام می‌شود.

دیگر خبرها

  • افزایش دمای هوا در همدان
  • افزایش دمای هوا در همدان 
  • ۱۳۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شدند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • شکایت بازیکن فرانسوی از فایزر و بیونتک به دلیل عوارض واکسن کرونا
  • واکسن کرونا باعث پایان فوتبال من شد!
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در استان همدان
  • برگزاری کنکور داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در همدان
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان