Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران قدرتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، در خصوص مطالبه از مدیر کل ورزش و جوانان آتی استان، اظهار داشت: نظارت کاملی بر عملکرد و جایگاه هیأت‌های ورزشی نداریم به نحوی که برخی از هیأت‌ها فاقد رئیس و حتی سرپرست و عملکرد هستند، اما هیچ برخوردی با آن‌ها صورت نمی‌گیرد و این مهم یکی از مسائلی است که باعث شده است حال ورزش ما اکنون خوب نباشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شعارگرایی و شعاردادن در ورزش هیچ پیشرفتی را به دنبال نخواهد داشت، اما در سال‌های اخیر بسیار زیاد شاهد این موضوع بوده‌ایم  و این موضوع باعث عدم پیشرفت شده است.

استاد تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی کرمانشاه با اشاره به رای اعتماد به حمید سجادی به عنوان وزیر ورزش، گفت: وی یکی از متخصصان و ورزشکاران باسابقه در ورزش کشور است و امیدواریم  حضور او در جامعه ورزش باعث خواهد شد افراد متخصص در مدیریت ورزش باشد.

وی یادآور شد: مشکلات کنونی ورزش استان تنها با جابجایی مدیرکل حل نخواهد شد و حل این مشکلات سخت خواهد بود و به دست یک تیم قوی و کارا با یک برنامه‌ریزی منسجم به وقوع خواهد پیوست.

وضعیت ورزش همگانی در جایگاه مناسبی قرار ندارد

همایون عباسی، استاد دانشگاه رازی کرمانشاه نیز در ادامه این گفت‌وگو ورزش همگانی را مهمترین چالش پیش روی ورزش ایران و استان دانست و گفت: براساس آمارهای منتشر شده ۲۳ درصد جامعه ما در ورزش همگانی فعال هستند هر چند که به نظر من این آمار تا واقعیت بسیار فاصله دارد اما با آمار کشور پیشگام جهان فاصله بسیار زیادی داریم.

وی یادآور شد: کشورهای همچون آلمان و دانمارک از ارقامی بیشتر از ۷۰ درصد فعال در ورزش همگانی سخن می‌گویند و این مهم نشان از تفاوت بسیار زیاد ایران با این سطح دارد.

عباسی در تشریح اهمیت ورزش همگانی، گفت: چاقی، بیماری‌های ناشی از ضعف حرکتی در جامعه بسیار زیاد است و حتما مدیریت ورزش در این خصوص برنامه‌ریزی منسجمی داشته باشد.

این استاد تربیت بدنی دانشگاه رازی کرمانشاه افزود: حضور نماینده‌ای از کرمانشاه در رقابت‌های المپیک توکیو خواسته تمام مردم بود که از آن محروم بودند، از مدال‌آوری و افتخارآفرینی رشته‌های همچون کشتی، بوکس و یا وزنه‌برداری در میادین جهانی مدت‌ها می‌گذرد  و هیچ برنامه‌ای برای تقویت و پیشبرد این عرصه نداریم

عباسی یادآورشد: استانی همچون مازندارن همچون در رشته کشتی حضوری موفق دارد اما ما هیچ نماینده‌ای در المپیک نداشتیم و باید در این خصوص برنامه‌ای کارا مدنظر داشته باشیم.

راه رسیدن به ورزش برای اقشار کم برخوردار کمتر شود

سعید نصرالهی، رئیس هیأت کاراته استان کرمانشاه گفت: هزینه فعالیت ورزش باید برای افراد کم برخوردار کاهش یافته و دسترسی این افراد به ورزش آسان‌تر شود.

وی یادآور شد: از لحاظ درآمد و وضعیت اقتصادی جامعه ما به برخوردار، نیمه برخوردار و کم برخوردار تقسیم می‌شود و خانواده‌های برخوردار در سبد اقتصادی خانواده خود بخش ورزش را برای تمام اعضای آن در نظر می‌گیرند اما جامعه استان ما عموما در زمره افراد کم‌برخوردار و یا نیمه‌برخوردار قرار می‌گیرد و راه رسیدن این قشر به ورزش باید تسهیل شود.

نصرالهی ادامه داد: یکی از راهکارهای تسهیل در دسترسی به ورزش جلوگیری از واگذاری اماکن دولتی به بخش خصوصی به قصد درآمدزایی است چراکه ابن مهم با وظیفه دولت که همان ترویج ورزش است همخوانی ندارد.

وی یادآور شد: دسترسی آسان به ورزش نعمات بسیار زیادی را در ابعاد قهرمانی، سلامت جسم و روح و حتی کاهش جرایم به همراه دارد و به این شکل بازخورد مادی خود را در بخش‌های دیگر جبران خواهد کرد.

توجه به مقوله توسعه«جامعه محور» و «نقطه محور»

بهرام یوسفی، دیگر استاد تربیت بدنی دانشگاه رازی کرمانشاه اصلی‌ترین رویکرد اداره کل ورزش و جوانان را در چهار سال آتی توجه به دو مقوله توسعه«جامعه محور» و «نقطه محور»دانست و گفت: توسعه ورزش در همه جای دنیا براساس همین دو مقوله توسعه پیدا می‌کند و البته توسعه متوازن هردو از اهمیت بالایی برخوردار است و هیچگاه یکی از آن فدای دیگری نباید بشود.

بهرام یوسفی خاطرنشان کرد: مقوله توسعه جامعه محور ورزش که بیشتر با توسعه ورزش همگانی با آن آشنایی داریم متمرکز بر شاخص‌های ورزش همگانی است و توسعه آن منجر به ایجاد شادابی، سلامت و سایر مباحث آن در جامعه می شود.

یوسفی ادامه داد: توجه به توسعه ورزش قهرمانی و نقطه محور که به نام ورزش قهرمانی نیز مورد توجه است و با شاخص‌های چون مدال‌آوری و یا حضور در لیگ‌های معتبر  مورد توجه قرار می‌گیرد باعث ایجاد غرور و افتخار و سایر مباحث می‌شود.

استاد دانشگاه رازی کرمانشاه ادامه داد: برای برنامه‌ریزی در چهار سال آتی ابتدا باید توجه داشت که باید یک تعریف و توصیف جامعی از وضعیت موجود به دست آمده و با این دو رویکرد با استفاده از توان و پتانسیل متخصص استان برنامه‌ریزی کرد.

انتهای پیام/پ

منبع: فارس

کلیدواژه: ورزش کرمانشاه دانشگاه عملکرد اساتید دانشگاه مطالبه مدیر کل ورزش و جوانان دانشگاه رازی کرمانشاه یادآور شد ورزش همگانی برنامه ریزی کم برخوردار مقوله توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۷۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با اعلام روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو؛ مجمع انتخاباتی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عصر امروز (جمعه) با حضور اعضا در کشور تایلند برگزار شد.

با رایزنی‌های صورت گرفته از سوی مسئولان فدراسیون شنا، در این انتخابات دو کرسی مهم و ارزشمند توسط نمایندگان ایران کسب شد.

پس از برگزاری این جلسه فرید فتاحیان که پیش از این بعنوان مدیر اجرای کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا برگزیده شده بود در این سمت باقی ماند. طبق دستورالعمل جدید کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا عنوان دبیر کلی حذف شده و تمام وظایف آن با دایره اختیارات بیشتر بر عهده مدیر اجرایی است. بر این اساس فتاحیان مدیر اجرایی کنفدراسیون ورزش‌های آبی آسیا شد.

همچنین محسن رضوانی رییس فدراسیون شنای ایران در این انتخابات با رای اعضا مجمع بعنوان عضو هیات رئیسه فدراسیون ورزش‌های آبی جهان از سال ۲۰۲۵ الی ۲۰۲۹ انتخاب شد. رضوانی علاوه بر این مقام بعنوان نماینده هیات رئیسه ورزش‌های آبی آسیا به منظور نظارت بر کمیته واترپلو این قاره تعیین گردید. رئیس فدراسیون شنا پس از این انتخابات در هیات رئیسه کنفدراسیون آسیا نیز ابقا شد.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899878

دیگر خبرها

  • چیستی عدالت و تاثیر آن در جامعه
  • رویکرد ما همگانی کردن ورزش در سطح محلات است
  • ایجاد ۱۳ ایستگاه ورزش همگانی در اردبیل
  • اجرای طرح عفاف و حجاب دغدغه پلیس و مطالبه بر حق مردم است
  • دیدار روسای سازمان ورزش بسیج و فدراسیون ورزش‌های همگانی
  • برگزاری همایش‌های پیاده‌روی خانوادگی در دهه کرامت
  • همایش پیاده‌روی همگانی به مناسبت روز ملی میمند برگزار شد
  • یک ایرانی عضو هیات رئیسه ورزش‌های آبی جهان شد
  • همایش پیاده روی در یاسوج
  • بیانات رهبر انقلاب در حوزه امنیت شغلی کارگران مهم‌ترین مطالبه کارگری است