Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن شادمهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بارش‌های رگباری عصر پنجشنبه و روز جمعه هفته گذشته در شهرستان‌های مراوه‌تپه، گنبدکاووس و کلاله باعث جاری شدن روان آب و وقوع سیلاب در برخی از این شهرها شد که سازه‌های سنگی ملاتی و بندهای خاکی موجود در این مناطق بخشی از این سیلاب را مهار و کنترل کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سه سازه سنگی ملاتی در بالادست روستای یانبلاغ و ۲ سازه سنگی ملاتی در روستای آرک مراوه‌تپه رسوبات و سنگ‌های درشت، تنه و سرشاخه درختان جریان یافته با سیلاب را مهار کردند که باعث جلوگیری از بروز خسارت به تاسیسات زیربنایی پایین دست شد.

شادمهری ادامه داد: در این مدت بارندگی‌های شدید و رگباری در بخش‌هایی از شهرستان کلاله نیز رخ داد که رسوبات و انباشت آب در ۱۲ بند خاکی موجود در روستای اوقچی بزرگ تجمیع و ذخیره شد تا مورد استفاده دامداران و کشاورزان منطقه قرار گیرد.

رییس اداره کنترل سیلاب و آبخوان‌داری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اضافه کرد: در محدوده روستاهای ماسانکوب، آق بند، نارلی آجی سو و قره ماخر شهرستان گنبدکاووس نیز بارش رگباری و جریان یافتن سیلاب گزارش شد.

شادمهری افزود: بارش رگباری و سیلاب ۲ روز گذشته همچنین باعث سرریز شدن آب در هفت بندخاکی روستای ماسانکوب، ۲ بند خاکی بزرگ در روستای آق بند و یک بندخاکی نیز در روستای قره‌ماخر گنبدکاووس شد.

به گزارش ایرنا، براثر بارش شدید و رگباری باران روزهای پنجشنبه و جمعه در برخی نواحی شرق گلستان، خسارت‌هایی به واحدهای مسکونی، دامداری‌ها، مزارع کشاورزی، معابر شهری و روستایی و نیز راه‌های ارتباطی روستایی شهرستان‌های کلاله و مراوه تپه، رامیان و آزادشهر وارد شد.

برچسب‌ها گنبدکاووس بارندگی گلستان مراوه تپه منابع طبیعی کلاله

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس بارندگی گلستان گنبدکاووس بارندگی گلستان مراوه تپه منابع طبیعی کلاله مراوه تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۳۸۸۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله

این بالگرد در راستای تسریع عملیات جست‌وجو در منطقه یلی بدراق کلاله و پشتیبانی عملیات جست‌وجو از فرودگاه بین‌المللی گرگان به این منطقه اعزام شد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از هلال احمر امروز در سومین روز جستجو این بالگرد در مزارع روستای یلی بدراق کلاله در حال گشت زنی است و عملیات جست و جو برای پیدا کردن دختر مفقود شده ادامه دارد.

همچنین امروز تیم‌های زمینی جمعیت هلال‌احمر گلستان هم به تیم جستجو پیوستند.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: مفقود شدن یسنا دیدار، کودک ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله عصر روز یکشنبه نهم اردیبهشت گزارش داده شد و از آن زمان تا کنون نیرو‌های امدادی و مردمی بی وقفه در حال جست‌وجو هستند.

او افزود: خانواده کودک هنگام کار در مزارع روستا و برداشت نخود متوجه مفقود شدن کودکشان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • ذخیره‌ ۶ میلیون مترمکعب روان‌آب در سازه‌های آبخیز‌داری سمنان
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • بارش‌های رگباری پنجشنبه دراصفهان می‌بارد/آماده باش نیروهای امدادی
  • پیش‌بینی بارش‌های رگباری در اصفهان / احتمال وقوع آب‌گرفتگی و سیلاب در مناطق مختلف استان
  • ذخیره ۲و نیم میلیون متر مکعب آب در پشت سد‌های خاکی زرند
  • شهروندان از شنا در آب‌های جمع شده ناشی از رواناب‌ها و سدهای خاکی خودداری کنند
  • انتخابات مرحله دوم گنبد در ۲۳۰ شعبه برگزار می شود