Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از دویچه وله فارسی،  پژوهشی در چین نشان می‌دهد که نیمی از بیماران حاد کرونا، بعد از مداوا هم از عوارض بلندمدتی، چون افسردگی، بی‌حالی، ریزش مو یا درد عضلات رنج می‌برند.

یک سوم بهبودیافتگان حتی یک سال بعد از بهبودی درگیر تنگی نفس هستند.

مطالعه‌ای علمی در چین که نتیجه آن در نشریه تخصصی و معتبر "لنست" منتشر شده، بیانگر آسیب‌های طولانی‌مدت نزد بهبودیافتگان کروناست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پژوهشگران چینی بر همین اساس، خواهان بررسی بیشتر وضعیت مداوا شدگان و توجه به نمود‌های مختلف این عوارض شده‌اند.

افسردگی، کم اشتهایی، خستگی مفرط، درد‌های عضلانی، طپش قلب، ریزش مو، مشکلات خواب، کم حافظگی، از دست دادن بویایی یا چشایی، مشکلات پوستی یا کاهش آستانه تحمل عصبی از عوارض عمومی نزد بهبودیافتگان کرونا هستند.

این مطالعه نشان می‌دهد که یک سوم کسانی که از بیماری نجات یافته‌اند، حتی با گذشت یک سال از مداوا دچار تنگی نفس هستند و موارد آسیب نزد کسانی که در وضعیت حاد بیماری قرار گرفته و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری بوده‌اند، به مراتب از سایرین بیشتر است.

محققان چینی برای بررسی‌های خود، پرونده پزشکی و وضعیت ۱۳۰۰ بیمار بستری شده در ووهان را مورد مطالعه قرار داده‌اند. همه مبتلایان در فاصله ماه‌های ژانویه تا مه در یکی از بیمارستان‌های شهر در وضعیت حاد ابتلا بوده و مداوا شده‌اند.

پربیننده ترین آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۶/۵) سینوفارم مصرف شده در ایران، پلتفرم اصلی است داروی جایگزین برای مبتلایان قارچ سیاه اعلام شد خطر چهار رقمی شدن مرگ‌های کرونایی حقایق ترسناک درباره کرونای جدید

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

جعفر پورمختار مدیرکل امور‌مالیاتی آذربایجان‌غربی گفت: پرداخت عوارض ارزش افزوده طی پارسال در مقایسه با سال ماقبل آن ۹۰ درصد افزایش داشته است.

وی اضافه کرد: میزان عوارض‌پرداختی در سال ۱۴۰۱ در آذربایجان‌غربی حدود ۶۵۰ میلیارد ریال بود که پارسال، این رقم به میزان قابل توجهی افزایش یافت.

مدیرکل امور مالیاتی آذربایجان‌غربی ادامه داد: از این میزان در سال ۱۴۰۲ حدود ۸ هزار میلیارد ریال به شهرداری‌های استان پرداخت شد.

پورمختار اظهار کرد: همچنین ۳ هزار و ۷۶۶ میلیارد ریال از محل عوارض ارزش‌افزوده به دهیاری ها، ۲۳۹ میلیارد ریال به فرمانداری‌ها و ۳۸۶ میلیارد ریال به عشایر اختصاص یافت.

وی گفت: پارسال بیش از ۳ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال از محل عوارض و مالیات بر ارزش افزوده در شهرستان ارومیه اختصاص یافت که ۲ هزار و ۷۸۳ میلیارد ریال سهم شهرداری‌ها بود.

وی افزود: بیش از ۹۸۸ میلیارد ریال سهم دهیاری‌ها، بیش از ۸۶ میلیارد ریال سهم فرمانداری و بیش از ۶۲ میلیارد ریال سهم عشایر این شهرستان پارسال بود.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • فواید و خواص آب سیب زمینی
  • بیش از ۱۲ هزار میلیارد ریال عوارض ارزش‌افزوده در آذربایجان‌غربی پرداخت شد
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • گیاه جوانی در طب سنتی هند
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • رانندگی بعد از قلیان اکسیژن ممنوع!/ بیش از ۱۵ سال روی قلیان اکسیژن مطالعه شده است
  • خوب و بد قلیان‌ اکسیژن
  • هوش مصنوعی جهت‌گیری سیاسی افراد را از روی چهره تشخیص می‌دهد
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟