Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اکبر صفی پور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه ۴۳۲ دانش آموز دختر در رشته نمایش در سراسر کشور مشغول تحصیل‌ هستند، گفت: از ۴۹ هنرستان موجود در سراسر کشور ۲۳ باب آن دخترانه است و ۳ باب از از ۷ هنرستان جدیدی که قرار است در مهر امسال افتتاح شود هم دخترانه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش برنا ؛ علی اکبر صفی پور مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام اینکه ۴۳۲ دانش آموز دختر در رشته نمایش در سراسر کشور مشغول تحصیل‌ هستند، گفت: از ۴۹ هنرستان موجود در سراسر کشور ۲۳ باب آن دخترانه است و ۳ باب از از ۷ هنرستان جدیدی که قرار است در مهر امسال افتتاح شود هم دخترانه خواهد بود.

در ۴۹ هنرستان فعال در مجموع ۵ هزار و ۸۵۱ هنرجو در رشته های نقاشی، موسیقی، صنایع دستی، نمایش، سینما، پویا نمایی و گرافیک در حال تحصیل هستند که از این تعداد ۳۰۷۳ نفر پسران و ۲۷۷۸ نفر را دختران تشکیل می دهند.

در حال حاضر ۹۶۳ نفر دانش آموز در حال تحصیل در رشته نمایش هستند که در ۱۱ هنرستان دخترانه رشته نمایش دایر است. از ۷ هنرستان جدیدی که قرار است در مهر ماه ۱۴۰۰ افتتاح شود، ۵ هنرستان در رشته نمایش پذیرش دانش آموز خواهد داشت و این نشان از توجه به این رشته است.

امروز هم یکی از ماموریت های مهم وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش هنر است که اکنون در دو شکل مهم آموزش رسمی در هنرستان های هنرهای زیبا در سراسر کشور و همچنین آموزش غیررسمی که در آموزشگاه های هنری، در حال انجام است. آموزش رسمی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و با همکاری تنگاتنگ با وزارت آموزش و پرورش با عنوان مدارس وابسته فعال است و آموزش غیر رسمی با نظارت و مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و توسط بخش خصوصی و اهالی هنر در سراسر کشور صورت می گیرد.

امروزه هنرستان هنرهای زیبا جایگاه خوبی در میان هنرستان های کشور به ویژه فعالان حوزه هنر پیدا کرده است و تعداد زیادی از کسانی که در رشته هنر رتبه های زیر ۱۰۰ را به خود اختصاص داده اند از هنرجویان هنرستان هنرهای زیبا در سراسر کشور در رشته های مختلف هستند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: برنا وزارت فرهنگ و ارشاد دانش آموز گرافیک وزارت فرهنگ وزارت فرهنگ و ارشاد وزارت آموزش و پرورش فرهنگ و ارشاد اسلامی بخش خصوصی علی اکبر صفی پور مدیرکل دفتر برنامه ریزی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رشته نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رشته نمایش سراسر کشور دانش آموز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۰۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی معاونت هنری،  مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است، سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی با گروه‌های سرود، فعالان موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

استان بوشهر اخیرا جزو استان‌های پرحاشیه در حوزه موسیقی بوده است؛ حاشیه‌هایی که آغاز آنها با لغو فستیوال موسیقی «کوچه» بود و پس از آن با لغو کنسرت آرمان گرشاسبی و صادر نشدن مجوز کنسرت معین زندی ادامه داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • به هنرستان‌ها توجه ویژه شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • نمایشگاهی از معرفی هفته مشاغل در آران وبیدگل
  • حضور ۵ تیم دانش‌آموزی خراسان شمالی در نخستین المپیاد ملی آموزش هنر
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • تلاش سازمان سنجش برای تحقق عدالت آموزشی در کشور
  • کسب مدال طلای المپیاد کشوری ریاضی توسط دانش‌آموز بابلی