Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-07@12:29:37 GMT

طرح‌های بیابانزدایی (نهالکاری) شهرستان آرادان

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۴۸۰۷۶

طرح‌های بیابانزدایی (نهالکاری) شهرستان آرادان

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین استان سمنان مهدی حسینی افزود:  بالغ بر ۸۵۳ هکتار از اراضی بیابانی شهرستان آرادان گیاهان و نهال های مقاوم به خشکی ازجمله تاغ،قره داغ و آتریپلکس کشت شده است.
وی گفت: امسال نیز ۱۸۶ هکتار از اراضی بیابانی این شهرستان با گونه های تاغ،آتریپلکس و قره داغ کشت گردید. 
ایشان با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی از دغدغه های اصلی سازمان جنگل ها و کشور و مردم به شمار می رود،افزود: با نزولات آسمانی، اجرای طرح های آبخیزداری، قرق و مدیریت چرا در سال های اخیر ، تا حد زیادی شاهد رفع خطر بیابانی شدن اراضی شهرستان آرادان بوده ایم که البته تداوم این رویه به وضعیت بارندگی و ادامه طرح های یاد شده در سالیان آتی بستگی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی خاطرنشان کرد: اجرای طرح های بیابان زدایی در قالب کشت نهال های مقاوم از گونه های قره داغ و آتری پلکس یا اسفناج وحشی باعث تثبیت شن های روان در نقاط بیابانی و تقویت پوشش گیاهی شده است.

  برگزاری ۳۵ دوره آموزشی و ترویجی ویژه مجریان و بهره ‌برداران منابع طبیعی با هدف ارتقای مهارت و آگاهی  در سال ۱۴۰۰
الهام امینی مسئول واحد آموزش و ترویج اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان سمنان بیان کرد :  با توجه به سیاست و اهداف سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری در  حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری از عرصه‌های منابع طبیعی ، هرگونه سرمایه گذاری در راستای ارتقای مهارت بهره برداران جهت مشارکت حداکثری مردم به ویژه مجریان و بهره‌برداران عرصه‌های منابع طبیعی  از اهمیت ویژه ای برخوردار است که نیاز آن فرهنگ سازی و انتقال دانش علمی و بومی از طریق نشست های آموزشی است.
ایشان افزود :  بدین منظور  بر اساس تقویم آموزشی تدوین شده توسط سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور و بر اساس نیاز بهره برداران شهرستان دوره های آموزشی در بخش های جنگل، مرتع، آبخیز، بیابان، حفاظت و حمایت و ترویج و اموزش منابع طبیعی را درحال برگزاری بصورت مجازی  را دارد.
امینی گفت : جامعه هدف این دوره های آموزشی مرتع داران و بهره برداران منابع طبیعی، همیاران طبیعت، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها، تشکل ها و سازمان های مردم نهاد می باشند و از جمله دوره های آموزشی مذکور می توان از دوره های آموزشی احداث بوستان روستایی، پیشگیری از اطفاء حریق در جنگلها و مراتع، گردشگری در مناطق بیابانی، تولید نهال‌های بیابانی، احداث بادشکن در مزارع، مدیریت چرا و تعادل دام در مرتع، قوانین و مقررات منابع طبیعی، حفاظت و احیای منابع طبیعی با مشارکت جوامع محلی، دانش بومی در حفظ و احیاء منابع طبیعی و .... نام برد.
 در پایان با اشاره به آموزش مهارتی مجریان طرح‌ها و بهره‌برداران، تصریح کرد : در این آموزش‌ها بیشتر سعی بر این است که مهارت فنی و اجرایی مجری طرح و بهره‌بردار افزایش یافته تا باعث شود فعالیت های اجرایی و آموزشی یک هم افزایی داشته باشد. 

46

کد خبر 1549569

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان سمنان دوره های آموزشی بهره برداران منابع طبیعی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، به منظور مشارکت زندانیان در فعالیت‌های عام‌المنفعه، زندانیان ملایری در پویش درختکاری اداره منابع طبیعی و آبخیزداری این شهرستان شرکت کردند.

اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ملایر پویش کاشت یک میلیارد درخت را آغاز کرده است.

در راستای آشنایی زندانیان با فرهنگ حفاظت از محیط زیست و ایجاد همدلی و همکاری در فضای عمومی برای بازسازی طبیعت و ساخت ایرانی آباد، با همکاری بنیاد تعاون زندانیان استان تعداد هزار اصله درخت توسط زندانیان در محل موردنظر کاشته شد.

دیگر خبرها

  • حفاظت و حراست از اراضی ملی اولویت دستگاه‌های متولی باشد
  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • رتبه نخست شهرستان گرمسار در طرح زراعت چوب
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم‌گردی
  • ابلاغ سرفصل‌های دوره توانمندسازی بهره‌برداران بوم گردی
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند
  • جلوگیری از تخریب اراضی ملی در بم
  • چند خبر از شهرستان های نیشابور، بردسکن و فریمان
  • شکسته شدن بند خاکی در روستای بیجورد بردسکن بر اثر سیلاب