Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- جانشین مرزبانی ناجا گفت: در ۵ ماه نخست امسال ۵۰ تن مواد مخدر در مرزهای جمهوری اسلامی کشف شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سردار جلال ستاره ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر با بیان اینکه برخورد با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر در اولویت برنامه‌ها قرار دارد اظهار داشت: در قاچاق کالا اقدامات مهم و تاثیرگذاری انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی برخورد با کالاهای ممنوعه از جمله پودر و قرص نیروزا را در اولویت دانست و بیان کرد: کالاهایی که سلامتی انسان به خطر می‌اندازد مورد توجه ویژه قرار دارد که پودر و قرص نیروزا به کشور ممنوع است و مورد برخورد قاطع قرار می‌گیرد.

جانشین مرزبانی ناجا از کشف یک‌هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در 5 ماه امسال توسط نیروهای مرزبانی ناجا خبر داد و افزود: روند برخورد با قاچاق کالا ادامه دارد و  از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

ستاره با اشاره به کشف مواد مخدر در مرزهای ایران اسلامی خاطر نشان کرد: با تلاش نیروهای مرزبانی در 5 ماه گذشته بیش از 50 تن مواد مخدر در مرزهای جمهوری اسلامی ایران کشف شده است.

وی با اشاره به ارتباط مرزبانی جمهوری اسلامی با گارد ساحلی کشورهای همسایه اظهار کرد: از 10 سال قبل تاکنون تأکید شده که جمهوری اسلامی انسداد در مرزهای مشترک با کشورها و همسایه‌های شرقی را تکمیل کرده و بدون تردید مافیای مواد مخدر سعی می‌کند این تجارت مسموم را به سمت دریا سوق دهد.

جانشین مرزبانی ناجا با بیان اینکه کشورهای همسایه در برخورد با  مواد مخدر همکاری مطلوبی ندارند اضافه کرد: از گارد ساحلی کشورهای همسایه خواسته شده که در این مسیر با جمهوری اسلامی همکاری کنند اما در حقیقت این کشورها به اندازه‌ای که انتظار می‌رود پای کار نیستند.

ستاره با بیان اینکه جمهوری اسلامی در قدم اول به دنبال این است که مواد مخدر از مرزهای جنوبی به داخل کشور نفوذ نکند گفت: در گام بعد به کمک سایر کشورها می‌شتابد.

جانشین مرزبانی ناجا: در مرزهای شرقی هیچ مشکلی ‌نداریم/ روزانه 2 هزار مهاجر افغانستانی به مرزهای ایران مراجعه می‌کنندفرمانده مرزبانی ناجا: کوچک‌ترین تعرضی را به مرزهای ایران نمی‌پذیریم / به ‌تهدیدات پاسخ کوبنده‌ای خواهیم داددیدار فرمانده مرزبانی ناجا با خانواده شهید " محبوب قربانی" در اردبیل

وی افزود: این منطقی نیست که سایر کشورها در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر کنار بنشینند و کمک و مشارکت نکنند و از جمهوری اسلامی‌ انتظار مرزبانی و مرزداری به نفع آن کشورها داشته باشند.

جانشین مرزبانی ناجا  با بیان اینکه برخورد با سوداگران مرگ و قاچاقچیان مواد مخدر یک مقابله مشترک و همسو می‌طلبد ادامه داد: امروز جهان در مسیر مبارزه با قاچاق مواد مخدر جمهوری اسلامی را تنها گذاشته و تنها در محافل رسمی اقدام به تعریف و تمجید می‌کنند این درحالی است که این اقدام به تنهایی سودی برای ایران ندارد و باید اقدامی عملی در این خصوص انجام شود.

ستاره با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در برخی از مناطق مرزهای شرقی به فاصله یک کیلومتر برجک قرار داده است گفت: در این راستا با استفاده از پهپاد و سیستم الکترونیکی مرزها کنترل می‌شود و تا حدود زیادی از نفوذ مواد مخدر به داخل کشور جلوگیری شود اما حدس ما این است که مواد مخدر بیشتری به سمت دریا سوق پیدا کند.

وی تأکید کرد: اولویت مرزبانی جمهوری اسلامی مقابله با مواد مخدر است که بخواهد وارد جمهوری اسلامی شود.

جانشین مرزبانی ناجا با اشاره به اوضاع افغانستان خاطر نشان کرد: اتفاق‌های افغانستان کمترین تلاطم را در مرزهای شرقی برای جمهوری اسلامی ایران به دنبال داشته است.

ستاره با بیان اینکه امروز جمهوری اسلامی در مرزهای شرقی هیچ مشکل خاصی ندارد اضافه کرد: با توجه به اتفاقاتی که در افغانستان رخ داد شاید کمتر تحلیلگر نظامی تصور می‌کرد گروه طالبان به این سرعت بتواند بر این کشور مستولی شود اما جمهوری اسلامی از مدت‌ها قبل تمهیدات لازم را برای شرایط مختلف اندیشیده بود.

انتهای پیام/190/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جانشین مرزبانی ناجا مواد مخدر در مرزهای جمهوری اسلامی مرزهای ایران مرزهای شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۴۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون

ایسنا/خراسان رضوی فرمانده مرزبانی خراسان رضوی از کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق توسط مرزبانان این استان طی 10 روز گذشته در مرز دوغارون خبر داد.

سردار مجید شجاع اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی در هنگ مرزی تایباد با ایست و بازرسی‌های مستمر و تنگ کردن عرصه فعالیت قاچاقچیان، موفق شدند بیش از ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال را کشف کنند.

وی ضمن تأکید بر اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا افزود: در این ارتباط ۱۳ قاچاقچی سوخت دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش پایگاه خبری فرماندهی مرزبانی خراسان رضوی، شجاع ضمن قدردانی از مرزبانان در نقاط مختلف مرزی که شبانه روز در جهت حراست و حفاظت از مرزهای استان تلاش می‌کنند، اذعان داشت: پاسخ ما به قاچاقچیان سوخت برخوردی قاطع و مجدانه است و به احدی از قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشورمان را به خارج از مرزهای استان انتقال دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انهدام ۲ باند توزیع مواد مخدر و کشف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • نیروهای مسلح استان بوشهر با تمام توان در حال خدمت هستند
  • کشف ۱۷ میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای استان آذربایجان غربی
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • کشف بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز دوغارون
  • چند کشور آفریقایی کالای ایرانی می‌خرند؟
  • تعیین مرزهای ارمنستان و جمهوری آذربایجان و ۳ سناریوی پیش رو
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • بازگشایی بازارچه‌های هنگه‌ژال و سیف مطالبه جدی ایران از عراق است