Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام غفاری مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تامین اجتماعی در خصوص هزینه درمان بیماران کرونایی اظهار کرد: در شرایط عادی اگر درمان افراد بیمه‌شده‌ سازمان تامین اجتماعی در مراکز درمانی این سازمان صورت بگیرد، صرف نظر از اینکه فرد کرونا دارد یا خیر، صددرصد رایگان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در صورتی که فرد طرف قرار داد مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی باشد و نیز درمان به صورت سرپایی انجام شود، ۷۰ درصد هزینه درمان به عهده سازمان تامین اجتماعی خواهد بود و ۳۰ درصد باقیمانده با فرد بیمه‌شده است.

وی افزود: در شرایط عادی اگر درمان در قالب بستری باشد، ۱۰ درصد را بیمه‌شده پرداخت می‌کند، اما برای بیماری کرونا از سوی مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مدیریت ارشد تصمیمی گرفته شده که تا اطلاع ثانوی درمان در مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی طرف قرارداد سازمان تامین اجتماعی در صورت بستری شدن در بیمارستان یا داشتن پرونده بستری موقت دیگر نیاز به پرداخت فرانشیز ۱۰ درصد (حق بیمه هر فرد)  وجود نخواهد داشت.

غفاری یادآور شد: درمان بیماری کرونا در تمام مراکز درمانی دولتی و دانشگاهی طرف قرار داد سازمان تامین اجتماعی رایگان است اما درمان رایگان شامل بخش خصوصی نخواهد شد. همچنین تمام هزینه‌ها توسط بیمه پرداخت خواهد شد و بیمار نیاز به پرداخت هزینه نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه تست PCR در همه‌ مراکز کشور رایگان نیست، افزود: طبق ابلاغ مصوبه اخیر شورای عالی بیمه باید تست PCR با دو شرط تحت پوشش بیمه‌ها قرار بگیرد. این دو شرط هم شامل مراکزی است که از طریق وزارت بهداشت معرفی خواهد شد و نیز بر اساس ضوابطی که دبیرخانه‌ شورای عالی بیمه ابلاغ می‌کند، انجام تست PCR در آن‌ها رایگان خواهد بود.

غفاری گفت: این ضوابط مبنی بر اینکه هر فرد چند بار می‌تواند تست PCR  انجام دهد، در حال حاضر به تامین اجتماعی اعلام نشده است و در صورت ابلاغ دبیرخانه از تاریخی که مقرر شده، این تست در پوشش بیمه‌ها قرار خواهد گرفت. همچنین این دستورالعمل به وجود آمده، اما هنوز به مرحله‌ اجرا نرسیده است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات و تصمیم‌های موثر سازمان تامین اجتماعی و سایر سازمان‌های بیمه گر در تسهیل مشکلات به وجود آمده از طریق بیماری کرونا این است که تمام داروهایی که وزارت بهداشت در لیست درمانی خود آورده و به دبیرخانه‌ شورای عالی بیمه ابلاغ شده، تحت پوشش قرار داده است. همچنین از هر نوع اقدامی که می‌تواند دغدغه‌ مردم را در خصوص دارو، درمان و تشخیص این بیماری کم کند دریغ نکرده اند.

غفاری تاکید کرد: امیدواریم دغدغه‌ مالی مردم در خصوص مواجه با بیماری کرونا کم‌تر شود تا دسترسی راحت تری به خدمات داشته باشند و درمان بهتری را در صورت ابتلا به این ویروس تجربه کنند و جامعه آسیب کمتری از ویروس کرونا را ببیند.

کد خبر 623473 برچسب‌ها درمان درمانگاه سازمان تامین اجتماعی كرونا در ايران بیمه

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: درمان درمانگاه سازمان تامین اجتماعی كرونا در ايران بیمه سازمان تامین اجتماعی مراکز درمانی بیماری کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 

به گزارش قدس خراسان، سید حسین رسولی در نشست خبری که ظهر امروز در خانه کارگر مشهد به مناسبت روز جهانی کارگر برگزار شد، اظهار کرد: ما مشکل قانون نداریم، مشکل در اجرای قانون است، در قانون تکلیف همه مدیران، کارفرمایان و کارگران مشخص است اما در نهایت کارگران به حقوق خود نمی‌رسند. سالیان سال  است که در این مورد صحبت می‌شود اما همچنان مسائل کارگری به قوت خود باقی است.

وی افزود: مشکلات کارگران بر کسی پوشیده نیست و همه نسب به آن آگاهی دارند و بارها به گوش مسئولان و نمایندگان مجلس رسیده اما موضوع مهم این است که قوانین وجود دارد اما اجرا نمی‌شود و سه جانبه گرایی در زمینه تحقق حقوق کارگران رعایت نمی‌شود.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان خراسان رضوی با اشاره به نقش اساسی کارگران در جامعه ادامه داد: امروز شاهد این هستیم به دلیل دستمزد کم دیگر افراد رغبت ندارند که به کارگری بپردازند و شاهد این هستیم که کارفرما از نیروی اتباع استفاده می‌کنند که باز هم تبعات خود را دارد.

رسولی مشکلات حوزه درمان را یکی از مشکلات مهم کارگران دانست و گفت: کارگران به محض ورود به کارخانه باید بیمه شوند و حق بیمه خود را پرداخت کنند این در صورتی است که به نحوه مطلوب نمی‌توانند از خدمات بیمه‌ای و درمان استفاده کنند.در حال حاضر یک درمان مستقیم و یک درمان غیرمستقیم وجود دارد. در درمان مستقیم تامین اجتماعی موظف است در درمانگاه‌ها و مراکز خود به درمان بیمه شدگان خود بپردازد اما این قضیه به دلیل نبود زیرساخت ها، نبود مراکز درمانی و بیمارستانی اتفاق نمی‌افتد و کارگر مجبور است از شرایط درمانی خارج از شبکه تامین اجتماعی استفاده کند و متحمل هزینه شود.

وی افزود: نوبت دهی در بیمارستان‌ها و درمانگاه‌های تحت پوشش تامین اجتماعی به سختی صورت می‌گیرد در صورتی که سازمان تامین اجتماعی باید صفرتا صد کارگران را درمان کند اما این کار به طور کامل انجام نمی‌شود و در نهایت دوباره کارگران هزینه بیمه تکمیلی هم پرداخت می‌کنند تا بتوانند از هزینه‌های درمان خود کم کنند و این یعنی بار اضافه به جامعه کارگری.

دبیر اجرایی خانه کارگر خراسان رضوی خواستار حمایت از حقوق کارگران طبق قوانین شد و گفت: براساس قانون کار باید سه جانبه گرایی متشکل از حضور دولت، نماینده کارگری و کارفرمایان اتفاق بیفتد اما در جلسه شورای عالی کار بدون حضور نماینده کارگران برای حقوق و دستمزد کارگران تصمیم گیری و حقوقی برای جامعه کارگر مشخص شد که کفاف زندگی آنان را نمی‌دهد و باید منتظر تبعات این اتفاق بود.

وی تصریح کرد: دولت به عنوان مجری قانون در اجرای قوانین باید در شرایط بی طرف قرار بگیرد اما ۷۰درصد منافع کارگری در دست دولت است و همین باعث شده تا قانون به درستی اجرا نشود.قانون کار ۲۰۳ ماده و ۱۲۰تبصره دارد که اگر به درستی اجرا شود بسیاری از مشکلات جامعه کارگری حل خواهد شد.

طاهره فجرداودلی

دیگر خبرها

  • قوانین کارگر وجود دارد اما اجرا نمی‌شود 
  • بازنشستگی ۵۵۲ مددجوی کمیته امداد بوشهر با پرداخت ۱۰ سال بیمه
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به تامین اجتماعی؛ چرا کسی حرفه ما را به رسمیت نمی‌شناسد؟
  • نامه سرگشاده محمد قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • دردسر جدید بیمه‌ها برای داروخانه داران/ بدهی ۲۶ همتی سازمان‌های بیمه‌گر به داروخانه‌ها
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • پرداخت خسارت درمان بازنشستگان تامین اجتماعی تا آخر سال ۱۴۰۲
  • ارتباط سازمان تامین اجتماعی با اصناف دوسویه بوده است
  • پرداخت ۷۲۴ میلیاردی مستمری تامین اجتماعی آران و بیدگل