Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@19:50:23 GMT

انهدام باند حرفه ای سرقت منزل در کشور

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۸۱۱۰

انهدام باند حرفه ای سرقت منزل در کشور

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا از هموطنان خواست نکات کلیدی و اساسی را در جلوگیری از سرقت منزل مورد توجه قرار دهند.

 سرهنگ "شهاب امینی" با اشاره به شناسایی و دستگیری چند باند حرفه ای سرقت منزل توسط کارآگاهان پلیس آگاهی سراسر کشور، اظهار داشت: مهم ترین دلیل تاکید پلیس برای رعایت نکات ایمنی در منازل، وجود ارتباط معنادار بین سرقت منزل با موضوع احساس امنیت است؛ چرا که در صورت بروز سرقت، ممکن است آرامش و اطمینان خاطر موجود در خانواده با خدشه مواجه گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: یکی از عواملی که موجب طمع سارقان برای دستبرد به منازل می شود، احتمال وجود اموال و اشیای کم حجم اما در عین حال با ارزش و گرانقیمت می باشد که هم میهنان می توانند به جای نگهداری مقادیر زیاد و غیر متعارف طلا، جواهرات، سکه، ارز (دلار، یورو و...) در منزل، سپرده گذاری در صندوق امانات بانک ها را به عنوان جایگزینی مناسب و ایمن مورد توجه قرار دهند.

رئیس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا در ادامه به کسانی که امکان دسترسی به صندوق امانات بانک ها را ندارند، توصیه کرد: هموطنان در این شرایط می بایست به تناسب نگهداری اشیا و اموال با ارزش، نسبت به ارتقای ضریب ایمنی منازل خود از طریق نصب دوربین های مداربسته، سامانه های اعلام سرقت (دزدگیر)، استفاده از نرده و حفاظ های مناسب در طبقات اول و دوم ساختمان و... اقدام تا احتمال وقوع سرقت را به حداقل ممکن برسانند. 

بر اساس گزارش سایت پلیس، سرهنگ امینی در پایان از هموطنان خواست قبل از صدور اجازه ورود به افراد غریبه و ناشناس به منازل (تحت عناوین مختلف از جمله مامور برق، گاز، آب، بهداشت و...)، نسبت به شناسایی و احراز هویت آنان اقدام کرده و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت با مرکز فوریت های پلیسی 110 درمیان بگذارند.ایسنا 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سرقت منزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۱۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌ فرمانده انتظامی مازندران از انهدام باند سازمان یافته خودرو‌های خارجی قاچاق  و کشف ۳۲ دستگاه خودروی خارجی قاچاق  در استان خبر داد.

سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی اقدام اطلاعاتی و عملیاتی پلیس آگاهی و امنیت اقتصادی استان، باند سازمان یافته خودرو‌های خارجی قاچاق که اقدام به دستکوب ارکان خودرو ( شاسی، موتور و اتاق) و همچنین نصب پلاک خودروهای قدیمی از همان خودروها به خودروی جدید می کردند، شناسایی و دستگیر شدند.

 سردار مفخمی خاطرنشان کرد: از این باند که غالبا خودروهای شاسی را از غرب و جنوب کشور برای اقدام متخلفانه خود وارد می کردند ، تا کنون ۲۰ دستگاه خودرو با پلاک مالکیت خودروهای قدیمی به همت ماموران پلیس آگاهی و همچنین ۱۲ دستگاه خودرو با تلاش پلیس امنیت اقتصادی استان کشف و ضبط شد.

وی با بیان اینکه اعضای باند قاچاق خودرو نیز به دستگاه قضایی مازندران معرفی و تحویل شدند، تاکید کرد: پلیس امنیت اقتصادی  و آگاهی با هوشمندی و اقتدار همواره با هدف رضایتمندی مردم پای کار است و متخلفان بدانند که مازندران جولانگاه قاچاقچیان نخواهد بود.

دیگر خبرها

  • انهدام باند قاچاق سوخت در کرمان
  • انهدام باند سارقان منزل در زابل
  • انهدام دو باند توزیع مواد مخدر در کرمانشاه
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • انهدام باند فساد و فحشا «کارگاه رقص لول آپ دنس»
  • شناسایی و انهدام باند قاچاق خودرو‌ در مازندران
  • طرح پایش هوشمند سارقان سابقه‌دار با پابند الکترونیکی در گفت و گو با رئیس پلیس آگاهی پایتخت | ماجرای سرقت دو سارق با پابند الکترونیکی چه بود
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان! / توصیه مهم پلیس به شهروندان
  • انهدام باند پنجه طلا در همدان
  • باند پنجه طلا در همدان منهدم شد