Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-28@17:07:07 GMT

تحقق کاهش مصرف برق با روش‌های تشویقی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۸۲۶۸

تحقق کاهش مصرف برق با روش‌های تشویقی

وزیر نیرو گفت: مدیریت مصرف و تقاضا برای برق یکی از برنامه‌های وزارت نیرو در راستای کاهش مصرف برق است که با روش‌های تشویقی محقق خواهد شد.

 علی اکبر محربیان در بازدید از مرکز دیسپاچینگ ملی با اشاره به اینکه خاموشی‌های برق از ۴۵۰۰ مگاوات در روز به ۵۰۰ مگاوات کاهش یافته است افزود: بخش عمده‌ای از خاموشی‌ها در بخش‌های اداری و عمومی اعمال شده است که صنعت برق تلاش می‌کند این خاموشی‌ها را در روز‌های آینده به صفر برساند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تفاوت موجود بین ظرفیت نصب شده و توان تولید برق در کشور گفت: افزایش تولید در نیروگاه‌ها یکی از برنامه‌های پیش بینی شده برای زمان اوج مصرف سال آینده است که با رفع نواقص و تعمیرات درست، عملیاتی خواهد شد.

وزیر نیرو با اشاره به توسعه نیافتن صنعت نیروگاهی در سال‌های اخیر ادامه داد: در چند سال آینده طرح‌هایی را اجرایی خواهیم کرد که بتوانیم میزان تولید برق را به مقدار چشمگیری افزایش دهیم که در این راستا به کمک صنایع انرژی بر، دولت و مشترکان بزرگ نیاز است.

محرابیان با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری برای ساخت نیروگاه‌های تجدید پذیر گفت: این نیروگاه‌ها بدلیل استفاده نکردن از سوخت می‌توانند بهترین گزینه برای تامین انرژی باشند.

وی با اشاره به اینکه ایران چهاردهمین کشور جهان در نصب نیروگاه است افزود: این درحالی است که شدت انرژی در ایران بسیار بالاست که البته این موضوع به دلیل نبود انگیزه برای کاهش مصرف است که باید این انگیزه سازی با روش‌های غیرمالی انجام شود.

وزیر نیرو با تاکید بر نقش سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای توسعه صنعت نیروگاهی ادامه داد: بسیاری از صنایع بزرگ متقاضی ساخت نیروگاه هستند که وزارت نیرو برای این بخش شرایط راتسهیل خواهد کرد و با امضای قرارداد امکان ساخت نیروگاه را توسط این بخش فراهم می‌کنیم.

/ خبرگزاری صدا و سیما

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران، ‌‌استاندار مازندران امروز جمعه در بازدید از نیروگاه نکا با بیان اینکه این نیروگاه یکی از بزرگترین نیروگاه‌های کشوراست گفت: نیروگاه نکا اکنون با برخی چالش‌ها از جمله پسروی دریای خزر، کاهش ورودی آب به سیستم خنک کننده و فرسودگی تجهیزات روبرو است.

یوسف نوری با بیان اینکه همه این چالش ها سبب شده است نیروگاه با ظرفیت کامل کار نکند، افزود: متخصصان این نیروگاه با استفاده از توان داخلی بخش‌های زیادی از تجهیزات این نیروگاه را بازسازی کرده اند

او با بیان اینکه لایروبی حوضچه آب این نیروگاه اکنون در حال انجام است، خواستار سرعت بخشی در این کار شد و ادامه داد: نیروگاه نکا دارای نیرو‌های فنی فعال، با دانش و تجربه است و باید از روش‌های مالی جدیدی استفاده کرد که پایدار باشد و مردم در آن مشارکت داده شوند.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نیروگاه نکا نیز با بیان اینکه چالش بزرگ این نیروگاه کاهش سطح آب دریا است، گفت: با وزیر نیرو و مجموعه خاتم الانبیا در رابطه با سرعت بخشی به اجرای لایروبی حوضچه آرامش نیروگاه رایزنی شده است

نورالله ادبی فیروزجایی افزود: اگر صنعت برق با تمام ظرفیت‌پای کار باشد نمی‌تواند تامین کننده شدت مصرف انرژی در کشور و استان مازندران باشد.

دیگر خبرها

  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • ارسال بیش از ۳۰ میلیون لیتر سوخت مایع به نیروگاه سبلان اردبیل
  • طرح توسعه نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی برق
  • ضرورت افزایش تولید برق و کاهش محدودیت‌های برق صنایع
  • توسعه نیروگاه های تجدیدپذیر برای کاهش مصرف سوخت
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • ضرورت لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • نیروگاه‌های برق به استقبال روزهای اوج مصرف تابستان می روند | وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد
  • شبکه تولید برق آماده ورود به روز‌های اوج مصرف
  • وزیر نیرو: تعمیرات نیروگاه‌ها تا نیمه اردیبهشت پایان می‌یابد