Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@04:24:00 GMT

کرمانشاه؛ کلانشهری بدون شهردار

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۹۵۶۴

کرمانشاه؛ کلانشهری بدون شهردار

به گزارش خبرنگار ایرنا، ۱۲ مرداد امسال «سعید طلوعی» شهردار سابق کلانشهر کرمانشاه که 30 ماه سابقه فعالیت در این سمت را داشت، استعفای خود را تقدیم استاندار کرد و در مراسمی با حضور مسوولان ارشد استانی از مردم خداحافظی نمود.

به دنبال این استعفا، شهردار دیگر در دفتر کار خود حاضر نشد و اعضای شورای اسلامی دوره ششم نیز سرپرستی برای شهرداری تعیین نکردند و از این رو اکنون کرمانشاه نه شهردار و نه سرپرست شهرداری ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مراسم تحلیف اعضای ششمین دوره شورای شهر کرمانشاه نیز ۲۴ مرداد با حضور «فضل الله رنجبر» فرماندار در سراسری جلسات فرمانداری کرمانشاه برگزار شد و از آن تاریخ تاکنون چهار جلسه برای انتخاب هیات رئیسه شورا برگزار شده اما موفقیت آمیز نبوده و منجر به تعیین اعضای این هیات نشده است.

پس از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای اسلامی شهرها در اکثر نقاط کشور اعضای هیات رئیسه انتخاب و یا شهردار تعیین شده و یا برای شهرداری تا زمان انتخاب شهردار سرپرست تعیین کرده اند اما در کلانشهر کرمانشاه هیچ یک از این موارد انجام نشده است.

شورای شهر کرمانشاه به ۲ گروه پنج و چهار نفره تقسیم شده بطوریکه گروهی بر خلاف قانون با شرکت نکردن، جلسه را از رسمیت می‌اندازند و گروهی هم حاضر نیستند از امتیازات و منافع صندلی‌های هیات رئیسه بگذرند.

جلسه چهارم شورای شهر برای انتخاب هیات رییسه هم به دلیل غیبت سه عضو شورای شهر تشکیل نشد تا شهر یک میلیون نفری کرمانشاه کماکان بدون شهردار بماند و معلوم نیست این فرصت‌سوزی‌ها تا کی ادامه داشته باشد.

هر دو گروه اکثریت و اقلیت قبل از اینکه به صندلی شورای شهر برسند برای کسب آرای مردم، دم از توسعه، آبادانی و خدمت صادقانه برای مردم می‌زدند اما امروز هیچ کدام از آنها حاضر نیستند برای منافع مردم و سر و سامان دادن به مدیریت شهری از منافع خود کوتاه بیایند.

۲۱ مرداد قرار بود مراسم تحلیف و انتخاب هیات رییسه شورای شهر برگزار شود اما به دلیل غیبت ۲ تن از اعضا برگزار نشد و از آن زمان تاکنون و بعد از چهار جلسه شورای شهر ششم موفق نشده اعضای هیات رییسه را انتخاب و سرپرستی را برای شهرداری کرمانشاه منصوب کند.

در کرمانشاهی که از مشکلات عدیده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی رنج می‌برد و مشکلات حاشیه شهر و آسیب‌های اجتماعی آن فراوان است، شورای شهر ششم باید در اولین روز کاری خود فرصت را غنیمت می‌شمرد و برای خدمت به مردمی که آنها را انتخاب کردند، کمر همت می‌بست نه اینکه از گرد راه نرسیده طلب پست و مقام در هیات رئیسه کنند.

اکثریت و اقلیت در شورا معنا ندارد

«هاشم درویشی» رییس هیات رئیسه سنی شورای شهر چند روز قبل ضمن گلایه از نحوه دعوت به جلسه شورای شهر در فرمانداری گفت : دست‌هایی در پشت پرده می‌خواهد شورای شهر را منحرف کند.

وی اظهار داشت: در این شرایط که منتظر تعیین تکلیف وضعیت ۲ عضو باقی مانده هستیم عده‌ای از بیرون سعی دارند در مسیر شورا دست‌اندازی ایجاد کنند و متاسفانه این افراد از سوی دستگاه‌های اجرایی حمایت می‌شوند.

درویشی با تاکید بر اینکه بین اعضای شورای شهر اختلاف وجود ندارد و نباید به حواشی دامن زد، گفت: معتقدم تمام اعضای شورای شهر باید مسؤولیت داشته باشند و اکثریت و اقلیت در شورا معنا ندارد و اگر اکثریت و اقلیت در شورا به وجود بیاید مطمئن باشید با چالش‌های بیشتری روبه‌رو خواهیم بود.

به خاطر مردم از صندلی و پست بگذریم

«فضل‌الله رنجبر» فرماندار کرمانشاه هم در جواب این عضو شورای شهر گفت: برای جلسه ۶ شهریور ما به هر وسیله ای که سرعت به کار دهد دعوت کردیم؛ هم به صورت دعوت نامه رسمی، تلفنی و پیامکی اما باز سه عضو شورای شهر جلسه را از رسمیت انداختند بنابراین فکر نمی‌کنم مشکلی در دعوت نامه فرمانداری وجود داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه هیچ‌گونه دست پشت پرده و روی پرده در شورای شهر کرمانشاه وجود ندارد گفت: در شورای شهر اقلیت و اکثریت وجود دارد و چرا منکر این می شویم؛ ما چیز پنهانی از مردم و خبرنگاران نداریم، اختلاف نظری میان اعضای شورا وجود دارد و هم در جلسات قبل و هم به صورتی تلفنی با اعضای شورا رایزنی کردم که توافقی حاصل نشد.

رنجبر با بیان اینکه مردم از شرایط کنونی شورا نگرانند و حق دارند، گفت: بعد از فرصت یک ماهه هیات مرکزی ۲ عضو علی البدل اگر وارد شورا شدند چه تضمینی وجود دارد که بعد از ورود اعضای جدید اختلاف نظر جدیدی وجود نداشته باشد؟  

فرماندار کرمانشاه تاکید کرد: دادستان و استاندار به موضوع شورا ورود می کنند و برخی می‌گویند چرا وارد شدند؟ واقعیت این است که موضوع مهمی است و نباید این را به عادت تبدیل کنیم؛ ما منافع عموم مردم را به منافع شخصی ترجیح بدهیم و باید به خاطر مردم از صندلی و پست بگذریم و کوتاه بیاییم.

هیات حل اختلاف به شورای شهر کرمانشاه ضرب‌الاجل ۲ روزه داد

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه نیز از ضرب‌الاجل ۲ روزه هیات حل اختلاف به شورای شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: در صورتیکه در مهلت تعیین‌شده اعضای شورا به نتیجه نرسند، هیات حل اختلاف استان در روز چهارشنبه درباره تخلفات شورای شهر تصمیم‌گیری خواهد کرد.

«رضا سلیم ساسانی» اظهار کرد: در قانون پیش‌بینی‌شده است که تخلفات احتمالی شورای اسلامی شهر در جلسات هیات حل اختلاف استان بررسی و پیگیری شود.

او با اشاره به چهار بار دعوت فرماندار شهرستان کرمانشاه از اعضای منتخب شورای شهر کرمانشاه برای تشکیل جلسه گفت: متاسفانه تاکنون فقط هیأت‌رئیسه سِنی و مراسم تحلیف انجام‌شده و اعضای شورا طی چهار جلسه گذشته قادر به انتخاب هیات رئیسه شورای شهر و شهردار نشده‌اند.

او با بیان اینکه جلسه هیات حل اختلاف استان صبح امروز برای رسیدگی به این موضوع تشکیل شد، اضافه کرد: این جلسه با حضور رئیس‌کل دادگستری استان، نمایندگان مجلس، نماینده شورای اسلامی استان و به ریاست استاندار تشکیل شد و گزارش فرماندار شهرستان کرمانشاه درباره شورای شهر بررسی شد.

موضوع با قاطعیت پیگیری می‌شود

سلیم‌ساسانی عنوان کرد پس‌از بحث و بررسی اعضا در پایان جلسه بر ضرورت تعیین تکلیف هرچه سریع‌تر اعضای هیات‌رئیسه و مدیریت شهر کرمانشاه تاکید و مقرر شد اعضای شورا حداکثر تا روز سه‌شنبه ۹ شهریور در این زمینه به نتیجه برسند.

او ابراز امیدواری کرد که طی مهلت مقرر شده، مدیریت شهری به یک ثبات و پایداری مناسب برسد و دغدغه شهروندان در این زمینه مرتفع شود.

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری کرمانشاه عنوان کرد: اگر در مهلت تعیین‌شده اعضای شورا به نتیجه نرسند، جلسه هیات حل اختلاف استان در روز چهارشنبه ۱۰ شهریور برگزار خواهد شد و در آن جلسه به تخلفات احتمالی اعضاء یا شورای شهر رسیدگی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

او گفت: با توجه به اراده‌ای که در مسئولان اعضای هیأت حل اختلاف و به‌ویژه استاندار کرمانشاه وجود دارد، قطعاً موضوع با قاطعیت پیگیری خواهد شد.

به گزارش ایرنا، در انتخابات ششمین دوره شورای شهر «کامران ملکی»، «سید احسان احسانی»، «سید پیمان موسوی»، «احسان حیدریان»، «سید حجت‌الله موسوی اجاق»، «رسول آزادی»، «هاشم درویشی»، «سالار احمدزاده»، «پوریا فخری»، «سید میثم موسوی اجاق» و «کامبیز غلامی» به عنوان ۱۱ منتخب اصلی شهر کرمانشاه برگزیده شدند.

در این انتخابات «خسرو زرافشانی»، «علی فتاحی طهنه»، «حیدر حیدری»، «طیب حیدری»، «شهریار نعمت»، «فردین امیری» و «هوشنگ عندلیب» نیز به عنوان هفت عضو علی‌البدل این شورا انتخاب شدند.

برچسب‌ها استانداری کرمانشاه شورای شهر شهرداری کرمانشاه کرمانشاه مراسم تحلیف

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه شورای شهر شهرداری کرمانشاه استانداری کرمانشاه شورای شهر شهرداری کرمانشاه کرمانشاه مراسم تحلیف هیات حل اختلاف استان شورای شهر کرمانشاه اکثریت و اقلیت شورای اسلامی انتخاب هیات مراسم تحلیف اعضای شورای اعضای شورا هیات رئیسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است

به گزارش جماران؛ به نقل از ایرنا، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع جوسازی در خصوص اخراج استادان صحت ندارد، آنها چشم‌وچراغ دانشگاه و جامعه هستند که همواره از توان علمی و تخصصی این نخبگان برای پیشرفت کشور بهره خواهیم برد.

محمدعلی زلفی‌گل روز شنبه در حاشیه کلنگ زنی یک طرح آموزشی دانشگاه یاسوج در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به طور یقین هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی و یا بدون توجه به توانمندی‌های و ظرفیت های آنها نبوده است.

وی افزود: استادان سرمایه‌های جامعه و افتخار جامعه دانشگاهی هستند و یک سری قوانین و مقررات وجود دارد که هر کسی آن را رعایت کند، هیچ مشکلی برایش پیش نمی‌آید.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: برای نمونه یک عضو هیات‌ علمی باید نظم کلاس، اداری و حرفه‌ای را به طور کامل رعایت کند، چنانچه یک عضو هیات‌ علمی نتواند ترفیع سالانه‌اش را بگیرد شامل رکود علمی می‌شود.

زلفی‌گل عنوان کرد: به‌هرحال باید تبدیل وضعیت اعضای هیات‌علمی توسط مرجع ذی‌صلاح بررسی و تأیید شود.

وی ابراز کرد: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند و بدون تردید مشکلاتی در زمینه آموزش، پژوهش و موارد دیگری داشتند، خیلی از این افراد بازنشسته بودند که جزو افراد اخراجی قلمداد شدند.

محمدعلی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری صبح امروز شنبه (هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) به شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرده است.

حضور در دانشگاه یاسوج و افتتاح سردر دانشگاه، زیارت مقبره شهید گمنام، کلنگ‌زنی دومین خوابگاه متاهلی، بازدید از چندین پروژه فعال و در حال ساخت و مصاحبه با شبکه سراسری به صورت زنده از خبر ۱۴ و نشست با اعضای هیات رئیسه دانشگاه یاسوج از برنامه های این سفر است‌.

همچنین نشست آمایش آموزش عالی با حضور امام جمعه، استاندار، رؤسای دانشگاه ها ، نشست با اعضای هیات علمی در قالب جلسه گرامیداشت هفته معلم (استاد) و تجلیل از برگزیدگان و سرآمدان علمی از دیگر برنامه‌های این سفر یک روزه است.

دیگر خبرها

  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • برگزاری دوره‌های حقوقی و قضایی برای اعضای شورا‌ها در گلستان
  • در یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای شیراز چه گذشت؟
  • تنش در جلسه شورای شهر تهران؛ ترک جلسه برخی اعضا موقع سخنرانی زاکانی
  • جزئیات حواشی ایجاد شده در شورای شهر تهران
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • فصل طلایی پاسخگویی و عمل به وعده‌های شهردار به شورا و شورا به مردم رسیده است
  • وزیر علوم: تعداد کمی از اساتید در سطح دانشگاه‌ها اخراج شدند/ هیچ اخراجی بدون دلیل و با نگاه سیاسی نبوده است
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری