Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:28:50 GMT

در دسترس‌ترین واکسن‌ بهترین واکسن است

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۹۷۰۳

در دسترس‌ترین واکسن‌ بهترین واکسن است

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، دکتر محمد خزایی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: خطر ابتلا به کرونا بسیار بالا است نباید در تزریق واکسن تعلل کرد در دسترس‌ترین واکسن‌ها بهترین واکسن هستند.

او افزود: در مجموع در استان همدان بیش از ۵۲۰ هزار دُز واکسن تزریق شده است که از این تعداد ۳۳ درصد نوبت اول واکسن را دریافت کرده به‌گونه‌ای که از هر سه نفر یک نفر واکسن کووید ۱۹ را تزریق کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس مرکز بهداشت استان همدان بیان کرد: بر اساس آمار موجود تزریق  واکسیناسیون کرونا در موج فعلی آثار خود را نشان می‌دهد و شاهد آمار مرگ و میر هستیم اگر جمعیت واکسن نزده‌ها کاهش یابد پیک‌های بیماری قابل کنترل است.

خزائی ادامه داد: برخی افراد از زیان واکسن هراس دارند در حالیکه خطر ابتلا و درگیری جمعیت واکسن نزده‌ها بیشتر است، بنابراین این افراد باید بدانند زیان نزدن واکسن بسیار بیشتر است و هیچ تضمینی برای خفیف گرفتن کرونا در این افراد وجود ندارد و در صورت گرفتاری با ویروس ممکن است به شدیدترین حالت ممکن مبتلا شوند و زندگی آن‌ها به خطر بیفتند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان  به هوشمند شدن کارت واکسیناسیون اشاره کرد و گفت: در صورت ابلاغ وزارتخانه تمامی دستورات را اجرا خواهیم کرد.

خزائی گفت: در حال حاضر ذخیره واکسن در همدان مناسب است و استقبال شهروندان نسبت به واکسیناسیون در مقایسه با گروه‌های سنی گذشته بهتر شده و در حال حاضر در تمامی مراکز تجمیعی ، واکسیناسیون در حال انجام است.

او یادآورشد: در روستا‌ها بهورزان حضور داشته و به‌صورت گردشی اطلاعات روستاییان را بر اساس گروه‌های سنی دریافت می‌کنند و نیرو‌های علوم پزشکی به روستا‌ها برای تزریق واکسن اعزام می‌شوند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند

به گزارش خبرگزاری مهر، جواد خرم افزود: امسال یک هزار و ۲۶۰ نفر از استان زنجان به زیارت خانه خدا مشرف خواهند شد.

وی یادآوری کرد: واکسیناسیون مننژیت برای حجاج سایر شهرستان‌های استان انجام شده است.

خرم تاکید کرد: زائران پس از تزریق واکسن، کارت زرد رنگ دریافت و باید آن را به مسئول کاروان تحویل دهند.

نماینده مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: معاینه یکهزار و ۲۶۰ زائر خانه خدا در این استان انجام و به پایان رسیده است.

خرم خاطرنشان کرد: امسال ۱۰ کاروان از زنجان به خانه خدا مشرف خواهند شد که از این تعداد یک کاروان در ابهر با ۱۲۰ نفر، خدابنده نیز یک کاروان ۱۶۵ نفری و مابقی نیز در مرکز استان است.

وی ادامه داد: واکسیناسیون این حجاج در شهرستان‌های خدابنده و ابهر آغاز شد.

نماینده مرکز پزشکی حج و پزشکی جمعیت هلال‌احمر در استان زنجان گفت: حجاج برای تزریق واکسن به هلال احمر شهرستان‌های ابهر و خدابنده در صبح و بعدازظهر مراجعه کنندخرم افزود: یکهزار و ۲۶۰ زائر عازم خانه خواهند شد که برای این تعداد و سایر عوامل یکهزار و ۳۰۰ واکسن مننژیت وارد زنجان شد.

کد خبر 6088916

دیگر خبرها

  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس برای برنامه ایمن‌سازی کشور
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • حجاج ابهر و خدابنده برای تزریق واکسن مننژیت اقدام کنند
  • آغاز واکسیناسیون حجاج در آذربایجان شرقی
  • تزریق و تلقیح بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان
  • واکسیناسیون حجاج از امروز آغاز شد