Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از انگجت، بسیاری از ما نمی‌توانیم از فضا بازدید کنیم و احتمال آن که بتوانیم پیاده‌روی فضایی انجام دهیم حتی کمتر است. میلیاردرهایی که توانایی مالی سفر به فضا را دارند نیز تنها می‌توانند فضا را از درون فضاپیما مشاهده کنند. برای آن‌که رویای پیاده‌روی در فضا تحقق یابد استودیوی فیلم‌سازی "فلیکس و پاول"(Felix & Paul Studios) یک دوربین واقعیت مجازی را شخصی‌سازی کرده و آن را به ربات "کانادارم۲"(Canadarm۲) متصل کرده است تا تصویری سه‌بعدی و ۳۶۰ درجه از محیط خارجی ایستگاه فضایی بین‌المللی ثبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربات "کانادارم۲" بازوی رباتیک ایستگاه فضایی است که برای جابه‌جایی اجسام خارجی در طی راه‌پیمایی فضایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

فیسبوک و ری-بن هدفی بزرگتر از ابداع عینک هوشمند در سر دارند

دوربین استودیوی "فلیکس و پاول" نسخه‌ی شخصی‌سازی شده‌ای از دوربین تجاری "Z-Cam V۱ Pro" است. این دوربین ۹ حسگر ۴K دارد که می‌توانند تصاویر سه‌بعدی ۳۶۰ درجه با وضوح ۸K ثبت کنند. این دوربین به گونه‌ای بهبود یافته که بتواند شرایط سخت و نامناسب فضا از جمله امواج فرابنفش، دمای شدید و برخورد ریزشهاب‌سنگ‌ها را تحمل کند. این گروه دوربین را به بازوی رباتیک "کانادارم۲" وصل کرده‌اند. این بازوی رباتیک خارج از سازه‌ی ایستگاه فضایی حرکت می‌کند.

"جاناتان وودز"، تهیه کننده اجرایی استودیو "تایم" که به همراه ناسا بر روی این پروژه کار می‌کنند می‌گوید: تاکنون تصویربرداری ۳۶۰ درجه و سه‌بعدی از محیط خارجی ایستگاه فضایی انجام نشده بود. مشاهده آنچه در حال رخ دادن است بسیار هیجان‌انگیز است و این پروژه از سال ۲۰۱۵ آغاز شده است.

قسمت‌های ۳ و ۴ سریال "جستجوی فضا: تجربه‌ی ایستگاه فضایی بین‌المللی" به ترتیب در  پاییز و زمستان امسال به صورت ۳۶۰ درجه برای تلفن‌های همراه در دسترس خواهند بود و همچنین می‌توان آن را با عینک واقعیت مجازی مشاهده کرد و تجربه‌ای از پیاده‌روی فضایی به صورت مجازی به دست آورد.

کد خبر 623302 برچسب‌ها تکنولوژی (فناوری)

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: تکنولوژی فناوری ایستگاه فضایی پیاده روی ۳۶۰ درجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۳۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت

اردلان محمدپور رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته جاری در جنوب آذربایجان‌غربی حاکم خواهد شد که در برخی مناطق با افزایش ابر و وزش باد ملایم همراه است.

وی اضافه کرد: این وضعیت پایداری هوا تا اواسط هفته جاری در منطقه تداوم دارد و در این مدت دمای هوا به طور میانگین ۳ تا ۴ درجه سانتی‌گراد افزایش پیدا می‌کند.

رئیس اداره هواشناسی مهاباد گفت: از فردا به تدریج از غلظت گرد‌و‌غبار در آسمان منطقه کاسته و کیفیت هوا نیز بهتر خواهد شد.

وی اظهار کرد: در شبانه‌روز گذشته پلدشت با حداکثر دمای ۳۱ درجه سانتی‌گراد، گرم‌ترین و تکاب با حداقل دمای ۴ درجه سانتی‌گراد سردترین شهر‌های آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین ۸ و ۲۵ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه‌روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه‌گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای ۷ ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان مهاباد مهاباد

دیگر خبرها

  • زباله فضایی در دام دوربین ماهواره ژاپنی افتاد
  • آزمایش‌های قبل عملیات تاریخی «استارلاینر» با موفقیت اجرا شد
  • گردوغبار آسمان شهر‌های جنوب آذربایجان‌غربی را فرا گرفت
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • فضانوردان چینی به ایستگاه فضایی رسیدند
  • پیش‌بینی آب و هوای تهران طی روزهای آینده
  • برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی به مناسبت هفته سلامت
  • همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی در چهارمحال و بختیاری
  • آسیب ریزسیارک ها به آزمایشگاه فضایی چین در مدار زمین
  • ۷ بوم‌گردی برتر یزد که باید بشناسید