Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، هر فردی که برای اولین بار در خیابان‌های اصلی و بافت تاریخی ارومیه تردد می‌کند این معضل را به وضوح می‌بیند که سدمعبر دستفروشان در این دو خیابان موجب ایجاد ترافیک و مشکل در عبور و مرور شهروندان شده است.

پدیده ناهنجار سد معبر یکی از مشکلات لاینحل شهر ارومیه است، مغازه‌داران و دستفروشان بساط خود را بدون در نظر گرفتن وضعیت تردد شهروندان در وسط پیاده رو و بازار پهن می‌کنند و بااستفاده نامتعارف از معابر عمومی مانع از اعمال حق عمومی می‌گردند که شهرداری و مأموران آن مکلف به رسیدگی و جلوگیری از انسداد معبر و رفع سد معبر هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این وضعیت باعث اعتراض شهروندان ارومیه شده و خواستار رفع این مشکل هستند.

در عین حال سد معبر‌های پرشمار و متعدد به ویژه در خیابان شهید عطایی، رفت و آمد مردم را با مشکلات عدیده مواجه کرده و بخشی از عابران به ناچار برای طی مسیر خود وارد خیابان می‌شوند، در چنین شرایطی تصور کنید که شاهد پارک دوبله و حتی سوبله خودرو‌ها در حاشیه خیابان برای خرید از دست فروش‌ها هستیم.

یکی از شهروندان ارومیه‌ای گفت: سد معبر‌ها در این شهر به حدی گسترش یافته که در برخی ساعت‌های روز امکان تردد از پیاده‌رو‌ها امکان‌پذیر نیست.

محمد حسنی روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ایلنا تاکید کرد: کاسبان در هسته مرکزی شهر ارومیه پیاده‌رو‌ها را به‌عنوان بخشی از مغازه و محل کسب خود قلمداد می‌کنند.

وی افزود: این مسئله به حدی برای شهروندان مشکل ایجاد کرده است که گاهی به درگیری‌های کلامی بین مردم و مغازه‌داران مواجه می‌شود.

تعدادی از کسبه حقوق شهروندی را رعایت نمی‌کنند

یکی دیگر از شهروندان گفت: تعدادی از کسبه حقوق شهروندی را در ارومیه رعایت نکرده و آن را نقض می‌کنند.

فاطمه حسینی تصریح کرد: بسیاری کسبه در خیابان‌های ارومیه با چیدن اجناس خود در پیاده‌رو‌ها باعث شلوغ شدن مسیر می‌شوند.

حسینی اظهار داشت:ا ز شهرداری ارومیه می‌خواهیم با جدیت بیشتری وارد عمل شود و با این مشکل به‌صورت ریشه‌ای و اساسی مقابله و نسبت به رفع آن اقدام کند.

برخی کسبه علاوه بر پیاده‌رو در خیابان‌ها هم سد معبر می‌کنند

یکی دیگر از شهروندان ارومیه نیز گفت: برخی کسبه علاوه بر پیاده‌رو‌ها نسبت به سد معبر در خیابان‌ها نیز اقدام می‌کنند.

سهراب احمدی تاکید کرد: برخی از اوقات مشاهده می‌شود که مغازه‌داران اجناس خود را نه تنها در پیاده‌رو‌ها بلکه در حاشیه خیابان‌ها نیز می‌گذارند.

وی افزود: این اقدام علاوه بر بروز مشکلات فراوان برای عبور و مرور شهروندان باعث ایجاد خطراتی به‌علت تردد اجباری آن‌ها از وسط خیابان می‌شود.

حل مشکل سد معبر نیازمند مشارکت همگانی

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت:حل مشکل سد معبر‌های متعدد در خیابان‌ها و معابر شهر ارومیه نیازمند مشارکت عملی همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط با این موضوع است و شهرداری به تنهایی نمی‌تواند این مشکل را برطرف کند.

محسن شکری ، با اشاره به اینکه کسب درآمد در معابر عمومی و ایجاد سدمعبر تخلف است، گفت: شهرداری براساس تبصره یک بند ۲ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها، موظف به جمع اوری و بازگشایی معابر برای آسایش مردم است.

وی افزود: این مسئله که بر اساس قانون، مدیریت سد معبر‌های سطح شهر بر عهده شهرداری است، حرف درستی است، اما به شرطی که همه دستگاه‌های اجرایی دخیل در این امر پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: شهرداری ارومیه بار‌ها به صورت قانونی به مقوله رفع مشکل سد معبر ورود پیدا کرده، اما برخی دست فروش‌ها و مغازه دارانی که فضای زیادی از محل تردد عمومی را اشغال می‌کنند با مأموران شهرداری برخورد فیزیکی کرده‌اند.

شکری گفت: وقتی نیرو‌های شهرداری حتی از امنیت جانی برای رفع مشکل سد معبر برخوردار نیستند چگونه می‌توان انتظار داشت بدون حمایت نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های مرتبط اجرایی، این مشکل را ریشه کن کرد.

وی با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های مرتبط اجرایی با رفع مشکل سد معبر باید با اراده و عزم جدی و حقیقی به میدان بیایند تا شهرداری بتواند به وظیفه خود در این بخش عمل کند ابراز کرد: وظیفه شهرداری تامین مکان برای دستفروشان چه شغلی کاذب است و تحت نظر هیچ اتحادیه قرار دارند نیست، اما حسن رعایت حال شهروندان طی سال‌های گذشته بازارچه‌های روزی برای فعالیت دستفروشان و با هدف جمع آوری و ساماندهی وانت بار‌ها و دستفروشانی که سد معبر می‌کنند ایجاد شده است، اما متاسفانه هیچ استقبال از این بازارچه‌ها نشده است.

سد معبر خیابان عطایی یکی از مشکلات شهری ارومیه است

شکری بااشاره به مشکل سد معبر خیابان عطایی ارومیه نیز افزود: سد معبر خیابان عطایی جز معضلات شهری ارومیه است، که متاسفانه علاوه بر بساط دست فروشان در پیاده روی این خیابان، برخی مغازه دار‌ها جلوی مغازه خود را به افرادی برای کسب درامد اجاره دادند و این امر سبب پیشروی در پیاده رو و سد معبر شده است.

قائم مقام معاونت خدمات شهری شهرداری ارومیه گفت: با توجه به اینکه فعالیت هرکسبه خارج از چهارچوب مغازه تخلف است گروهی مشترک با مجمع امور صنفی تشکیل شده که پس از شناسایی، با موارد این‌چنینی که تداخل صنفی ایجاد کردند، برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقوق شهروندی شهرداری ارومیه شهرداری ارومیه مشکل سد معبر خیابان ها پیاده رو ها پیاده رو سد معبر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۶۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قمه کشی در ارومیه ؛ وضعیت خیابان را ببینید | ویدئو

دریافت 900 KB


کد خبر 847202 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم استان آذربایجان غربی نزاع

دیگر خبرها

  • پلمب واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • قمه کشی در ارومیه ؛ وضعیت خیابان را ببینید | ویدئو
  • تأکید شهرداری بوکان بر استمرار طرح‌های عمرانی و توسعه فضای‌سبز
  • اجرای طرح انضباط شهری مشاغل سیار در ۱۲ منطقه تهران
  • آماده‌باش کامل شهرداری کرمان در شرایط جوی ناپایدار
  • وانتی ها و چرخی های تهران بخوانند ؛ شهربانان در کمین کسانی که سد معبر می کنند
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • درخواست شهروندان اهوازی از شهردار
  • ایجاد توازن در ارائه خدمات عادلانه ،در دستور کار شورای شهر ارومیه