Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-26@08:02:30 GMT

غول نفتی روسیه خواستار صادرات گاز شد

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۶۸۸۳

غول نفتی روسیه خواستار صادرات گاز شد

به گزارش ایسنا، شرکت گازپروم تنها صادرکننده گاز طبیعی در روسیه است.

روزنامه کومرسانت در گزارشی نوشت: ایگور سچین، مدیرعامل روس‌نفت با ارسال نامه ای به تاریخ ۱۳ اوت به ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه، از وی درخواست کرد به این تولیدکننده نفت اجازه دهد سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز به اروپا صادر کند.

روس‌نفت پیشنهاد کرد توافقی با گازپروم امضا کند که تحت آن این صادرکننده انحصاری گاز به عنوان عامل صادرات گاز روس‌نفت به اروپا عمل کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سچین در این نامه گوشزد کرد چنین توافقی روی موقعیت انحصاری گازپروم در صادرات گاز روسیه تاثیر نمی گذارد. استدلال روس‌نفت برای دریافت اجازه صادرات گاز طبیعی، کمک به افزایش درآمدهای بودجه روسیه در شرایطی است که قیمت گاز اروپا به دلیل تقاضای بالا و عرضه ناکافی به شدت افزایش پیدا کرده است.

در نامه سچین آمده است: درآمدهای اضافی می تواند حداکثر ۵۰۲ میلیون دلار (۳۷ میلیارد روبل) در سال برای روسیه به ارمغان بیاورد.

روس‌نفت در این نامه اشاره نکرد این شرکت در صورت یافتن اجازه برای صادرات گاز از کدام مسیر خط لوله استفاده خواهد کرد. با این حال صادرات گاز از سوی روس‌نفت می تواند به رفع محدودیتهای اتحادیه اروپا روی خطوط لوله نورد استریم ۱ و نورد استریم ۲ کمک کند.

روس‌نفت و بریتیش پترولیوم که ۲۰ درصد سهام در این شرکت روسی دارد در سال ۲۰۱۷ موافقت کردند در کسب و کار گاز شامل تحویل گاز به اروپا همکاری کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، در این بین یک دادگاه آلمانی هفته گذشته در حکمی اعلام کرد خط لوله نورد استریم ۲ که از روسیه به آلمان احداث شده است، باید مقررات اتحادیه اروپا را که مالکان خط لوله را از تامین کنندگان گاز جدا  می‌کند، رعایت کند. این حکم ضربه ای به گازپروم بود که به دنبال دریافت معافیت از مقررات اتحادیه اروپا برای این خط لوله جنجالی بود.

منبع: تابناک

کلیدواژه: محرم طالبان محسن رضایی محمد اسلامی وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک اربعین 1400 صادرات گاز روسیه گازپروم محرم طالبان محسن رضایی محمد اسلامی وزرای دولت سیزدهم پارالمپیک اربعین 1400 صادرات گاز روس نفت خط لوله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان

عادل شهرزاد معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان گفت: هدفگذاری صادرات کالا‌های غیر نفتی در سال ۱۴۰۲ بیش از سه میلیارد و صد میلیون دلار بود که سه میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار محقق شد که دو برابر سال قبل از آن بود..

 شهرزاد افزود: هدف گذاری ما برای سال ۱۴۰۳ بیش از ۴ میلیارد دلار است.

خلیل قاسمی رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: بیشترین صادرات در بخش صنعت و معدن، شامل فلزات معمولی مانند فولاد، موادمعدنی، و محصولات کشاورزی و صنایع دستی بوده است.

قاسمی افزود: کشور‌های چین، امارات متحده عربی و عمان بیشترین مقصد صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: با افزایش واحد‌های تولیدی - صنعتی و معدنی در استان و زیرساخت‌ها، هدفگذاری امسال نیز محقق می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • صدور ترور و خشونت به جهان/ کارکرد واقعی اتحادیه اروپا چیست؟
  • فرانسه خواستار تحریم روسیه به اتهام انتشار اخبار جعلی شد
  • گاز ایران به چین هم می‌رسد؟
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می کند
  • ونزوئلا استفاده از ارز دیجیتال را در تجارت نفت افزایش می‌دهد
  • درخواست اوپک از عراق برای ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان
  • افزایش صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • اتحادیه اروپا ال‌ان‌جی روسیه را هم تحریم می‌کند
  • رشد صادرات غیر نفتی در هرمزگان
  • ثبت بالاترین رکورد صادرات فرآورده‌های نفتی در بندر خرمشهر