Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سهراب کارگر رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران امروز در نشست خبری گفت: سازمان غذا و دارو با استناد به قانون احکام دائمی و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، خود را موظف به نظارت بر کلیه تولیدات اقلام دارویی، آرایشی، بهداشتی و سلامت‌محور می‌داند. وقتی کلمه «سلامت‌محور» را روی کالاهای تولیدی می‌گذاریم، یعنی همه کالاها را دربر می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از طریق کمیسیون تخصصی هیئت مقررات‌زدایی به این موضوع اعتراض کردیم و این نهاد نیز موضع ما را تائید و اعلام کرد که نیازی نیست سازمان غذا و دارو برای تمام صنعت پخش مجوز بدهد و حتماً نباید اطلاعات در سامانه «تی‌تک» ثبت شود. با این حال وزیر اقتصاد این رأی را وتو کرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران گفت: چرا با وجود سامانه فعال وزارت صمت، سازمان غذا و دارو اصرار به ثبت اطلاعات در تی‌تک دارد؟ سامانه وزارت صمت بیش از ۴۰ میلیون رکورد در خود ثبت و تمام انبارها و تولید تا مصرف را رصد می‌کند.

کارگر اظهار داشت: وقتی این سامانه ۱۳۰ هزار تولیدات غیردارویی را بررسی می‌کند، اصرار سازمان غذا و دارو بر ثبت اطلاعات در تی‌تک جای ابهام دارد. حتی این موضوع برای هیئت مقررات‌زدایی نیز جای سوال است. شرکت‌های غیردارویی چندین سال است که مجوز و پروانه را از وزارت صمت می‌گیرند و مشکلی هم نداشتند و توزیع‌کنندگان کود و سموم نیز از وزارت جهاد کشاورزی مجوز می‌گیرند. اخذ مجوز مجدد از وزارت بهداشت چه معنایی دارد؟ به چه دلیل بخش خصوصی باید از سه نهاد مجوز بگیرد؟

وی تصریح کرد: دلیل فشارهای غیرمنطقی برای ثبت اطلاعات در تی‌تک مخصوصاً در زمان پایان تصدی دولت دوازدهم جای سوال است. سازمان غذا و دارو در حال حاضر مشکلات عدیده‌ای دارد اما مشخص نیست چرا روی این مسئله تأکید می‌کند؟

رئیس هیئت مدیره انجمن ملی صنعت پخش ایران گفت: بازرسی‌های ناخواسته‌ای از سوی سازمان غذا و دارو از شعب مربوط به صنعت پخش انجام و جریمه‌های مختلفی اعمال می‌شود.

کارگر تأکید کرد: سامانه تی‌تک با ۵۰۰۰ قلم دارو جوابگوی فرآیند نظارت و بازرسی نیست. چطور می‌خواهد ۱۳۰ هزار اقلام غیردارویی را بررسی کند؟

کد خبر 5293718

منبع: مهر

کلیدواژه: سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی صنعت دارویی ایران سامانه تی تک TTAC قیمت دلار بانکداری اسلامی بانک مرکزی بانک مرکزی ایران رمز ارز وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس سید جواد ساداتی نژاد قیمت سکه بهار آزادی اقتصاد چین قیمت یورو قیمت طلا علی اکبر محرابیان وزارت نیرو سازمان غذا و دارو صنعت پخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۱۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟

رییس اتحادیه طلا گفت: زمستان پارسال مقرر شد ثبت اطلاعات و سرمایه در سامانه جامع تجارت تا ۳ ماه به تعویق بیفتد تا اگر نیاز به اصلاح بود این اصلاحات صورت گیرد اما هیچ اصلاحی صورت نگرفته است.

نادر بذرافشان رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران در گفت و گو با مهر، در مورد علت اعتراض طلافروشان اظهار کرد: سامانه جامع تجارت از قبل فعال بود اما در مورد عملکرد آن ابهاماتی برای صنف طلا وجود داشت که زمستان پارسال مقرر شد ثبت اطلاعات و سرمایه در سامانه جامع تجارت تا ۳ ماه به تعویق بیفتد تا اگر نیاز به اصلاح بود این اصلاحات صورت گیرد. در این زمینه جلسات متعددی با مسوولین ذی ربط برای حل مشکلات داشتیم اما دولت هیچ گونه اقدامی برای رفع مشکلات صنعت ما نکرد. بر همین اساس هم فعالان صنف طلا اعتراضاتی نسبت به این موضوع داشتند.

وی افزود: فعالان صنف و صنعت طلا نسبت به ثبت سرمایه، امنیت سامانه و صدور فاکتورها اعتراض دارند زیرا در آخرین جلسه ای که در وزارت کشور داشتیم قرار بود سامانه جامع تجارت و سامانه امور مودیان به صورت یکپارچه در یک سامانه فعالیت کنند و ثبت فاکتور انجام دهند اما در این ۳ ماه هیچ اتفاقی نیفتاد و مسوولین هم اعلام کردند که به طور کلی امکان تجمیع وجود ندارد.

بذرافشان تصریح کرد: این در حالیست که با وضع فعلی برای فعالان صنف و صنعت طلا سردرگمی به وجود آمده است؛ به عنوان نمونه ثبت فاکتورهای الکترونیکی در سامانه امور مودیان به صورت ریال و در سامانه جامع تجارت به صورت وزن است. همچنین در سامانه امور مودیان ثبتکارت ملی الزامی نیست اما در سامانه جامع تجارت ثبت کد ملی الزامی است.

وی ادامه داد: از سویی دیگر فعالان صنف طلا نگران هستند که در آینده بحث مالیات بر عایدی سرمایه مشمول آنها هم بشود.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران تاکید کرد: فعالان این بخش نسبت به شفاف سازی مشکلی ندارند و همکاری های لازم را هم انجام می دهند اما تعدد این سامانه ها و ناهماهنگی نهادها در مورد رفع این مشکل موجب اعتراض فعالان صنف و صنعت طلا و جواهر شده است.

وی یادآور شد: جلساتی با حضور نمایندگان استانداری، بسیج اصناف، اتاق اصناف و وزارت صمت داشتیم اما اعلام کردند که قانون باید اجرا شود؛ اما لازم است مسوولین نسبت به اصلاح این رویه اقدام کنند زیرا امسال سال جهش تولید با مشارکت مردم است اما صنعت طلا که پارسال هم مشکلات زیادی داشت از ابتدای امسال دچار بحران شدیدی شده و ممکن است شرایط مالی تولیدکنندگان طلا بحرانی شود.

بذرافشان گفت: ۵۰۰ هزار نفر در صنعت طلا مشغول به کار هستند و ۷۰ هزار نفر فعال صنفی داریم. ما ۳ ماه پیش به فعالان امید دادیم که این ماجرا را پی گیری می کنیم و پی گیری ها را انجام دادیم ولی خروجی نداشت.

وی یادآور شد: بازار راکد است و خریداری نیست و با اجرای این دست از قوانین، اعتراض پیش می آید. فعالان صنف و صنعت طلا از دیروز واحدهای خود را تعطیل و نیمه تعطیل کردند.

دیگر خبرها

  • کانال‌های خبری، مجوز بگیرند
  • کانال‌های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • کانال های خبری برای دریافت مجوز اقدام کنند
  • دلیل اعتراض طلافروشان چیست؟
  • تمرین نارنجی‌پوشان با حضور رئیس هیئت مدیره باشگاه مس رفسنجان
  • جزییات آیین نامه حمل و نقل دارو از طریق سکوهای آنلاین منتشر شد
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه برخط رصد کمبودهای دارویی در کشور
  • رشد ۹۰ درصدی رصد زنجیره تأمین دارو در سامانه تیتک