Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-28@23:57:07 GMT

حمله طالبان به پنجشیر همزمان با خروج آمریکا

تاریخ انتشار: ۹ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۳۵۴۵

حمله طالبان به پنجشیر همزمان با خروج آمریکا

در حالی که شب گذشته آخرین هواپیمای آمریکایی از افغانستان خارج شد، برخی گزارش‌ها از حمله طالبان به پنجشیر از چندین جهت خبر داده‌اند. گفته می‌شود این درگیری‌ها هنوز ادامه دارد.

به گزارش مشرق، برخی رسانه‌ها به نقل از منابع نزدیک به احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت در پنجشیر گزارش داده‌اند که طالبان به این ولایت حمله کرده اما حملاتشان دفع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: چرا طالبان از ورود نظامی به پنجشیر پرهیز می‌کند؟

طلوع نیوز گزارش داده که نیروهای طالبان روز دوشنبه از چند جهت به پنجشیر حمله کرده‌اند اما نیروهای مقاومت حملات گروه طالبان را دفع و مهار کرده است. گفته شده که اکنون درگیری به صورت پراکنده در برخی نقاط جریان دارد.

یک عضو جبهه مقاومت مردمی در ولایت پنجشیر گفت که طالبان شب گذشته از غرب دهانه پنجشیر به این ولایت حمله کرده‌اند که توسط جبهه مقاومت مردمی پس زده شد. فهیم دشتی، عضو جبهه مقاومت مردمی گفته که در جریان درگیری‌های دستکم ۸ عضو طالبان کشته شدند و چند تن دیگر آنان زخمی شدند.

پیش از این طالبان گفته بود که مسئله پنجشیر را با گفت‌وگو حل می‌کنند.

این گزارش‌ها در حالی منتشر می‌شود که طالبان از ابتدای حضورش در کابل، اعلام کرد قصد دارد موضوع پنجشیر را با مذاکره و گفت‌وگو حل کند.

از سوی دیگر نیز «احمد مسعود» فرمانده جبهه مقاومت در پنجشیر و فرزند «احمدشاه مسعود» پیش از این گفته بود که اگر دولت فراگیر همه‌شمول در افغانستان بر سر کار بیاد حاضر است از خون پدرش بگذرد.

احمد مسعود در تازه‌ترین اظهارنظر خود گفت که اگر طالبان دولتی فراگیر ایجاد و آزادی و برابری شهروندان را تأمین کند، او حاضر است فعالیت‌های خود علیه این گروه را متوقف نموده و از سیاست کنار برود.

رهبر جبهه مقاومت در گفت‌وگو با نشریه‌ فارین پالیسی گفت: «اگر طالبان قصد دارند قدرت را با همه به صورت برابر تقسیم و غیرمتمرکز کنند و تلاش‌های خود را برای برقراری عدالت، اعطای برابری و آزادی فردی و جنسیتی به همه مردم در افغانستان، متمرکز کنند، به سمت یک تشکیلاتی خواهیم رفت که مورد قبول همه باشد».

وی افزود: در غیراینصورت ما به مبارزه و مقاومت تا رسیدن به عدالت، برابری و آزادی ادامه خواهیم داد.

این تحرکات در حالی صورت گرفته که رسانه‌های بین‌المللی در نخستین دقایق بامداد سه‌شنبه گزارش دادند آخرین هواپیمای آمریکایی لحظاتی پیش فرودگاه کابل را ترک کرده تا افغانستان از نیروهای اشغالگر خارجی تخلیه شود.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان پنجشیر طالبان احمد شاه مسعود نشریه فارین پالیسی افغانستان آمریکا فرودگاه کابل جبهه مقاومت جبهه مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۳۵۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین در سخنانی درباره تهدیدهای مداوم مقامات رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی به «رفح» در جنوب نوار غزه گفت حمله به رفح تنها به جنایت علیه غیرنظامیان منجر خواهد شد.

به گزارش ایسنا، «محمد الهندی» در گفت‌وگو با «العربی الجدید» درباره مذاکرات آتش‌بس اعلام کرد: در عمل مذاکرات به حالت تعلیق درآمده است، اما از آنجایی که مذاکرات برای بازگرداندن اسرا از غزه مورد نیاز آمریکا و کابینه رژیم اشغالگر است، انتظار می‌رود که از سر گرفته شود.

وی در پاسخ به سوالی درباره موضع مقاومت درباره پیشنهاد جدید آمریکا گفت: پیشنهاد آمریکا بر این اساس مطرح شد تا شکاف میان پیشنهاد مقاومت و پیشنهاد دشمن را پر کند، پس نسخه «بدتر» پیشنهاد رژیم اشغالگر با عبارت‌ها و تبلیغات «گمراه‌کننده» است و مقاومت با تاکید بر موضع خود به این پیشنهاد پاسخ داد.

الهندی ادامه داد: پیشنهادی که اخیرا به نام میانجی‌ها تبلیغ شد، یک پیشنهاد کاملا آمریکایی است و بنابراین کاملا تابع خواسته اسرائیل است و مقاومت نیز به آن پاسخ داد و جنبش جهاد اسلامی موضع جداگانه‌ای ندارد و حماس مجاز است در این زمینه به نام مقاومت مذاکره کند.

وی افزود: آنچه کابینه رژیم اشغالگر و بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی) درباره مانع‌تراشی مقاومت ادعا می‌کنند، دروغی برای به تعویق انداختن و طفره رفتن از انجام معامله است. طرفی که مدام در حال عقب‌نشینی و مانع‌تراشی است، نتانیاهو است.

وی درباره تهدیدهای صهیونیست‌ها برای حمله به رفح نیز تاکید کرد: تهاجم به رفح به عنوان تصویری از پیروزی و دستیابی به هدف «درهم شکستن مقاومت» در رسانه‌ها تبلیغ می‌شود، اما در واقع مانند حمله به خان‌یونس، شمال یا مرکز نوار غزه خواهد بود و سپس ما به همان نقطه قبل از تهاجم باز می‌گردیم و این در حالی است که رژیم اشغالگر چیزی جز جنایت علیه غیرنظامیان به دست نیاورده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • حمله موشکی حزب الله لبنان به میرون
  • بیانیه حزب الله لبنان درباره حمله موشکی به میرون
  • حمله ترکیبی حزب‌الله لبنان به مقرهای نظامی صهیونیستی
  • تداوم جنگ پس از ۲۰۰ روز نشان دهنده توان مقاومت است
  • حزب‌الله لبنان: کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل چراغ سبز حمله به رفح است
  • جهاد اسلامی: نسخه آمریکایی آتش‌بس غزه بدتر و گمراه‌کننده‌تر است
  • روز ۲۰۴ طوفان‌الاقصی| حمله پهپادی به حیفا
  • حمله به رفح کارت بازی اسرائیل برای آزادی اسرااست/مقاومت آماده است
  • تصاویر به کمین افتادن یک کاروان ارتش اسرائیل توسط حزب‌الله | ویدئو