Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد حسنی نسب روز سه‌شنبه درگفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: پنج مرکز در آبادان،پنج مرکز در شادگان، ۲ مرکز در کارون ، یک مرکز در خرمشهر، یک مرکز مشترک اهواز، حمیدیه و باوی مستقر در اهواز و یک مرکز مشترک ماهشهر و هندیجان واقع در ماهشهر برای خرید خرما تعیین شده اند ولی در صورت لزوم این مراکز افزایش خواهدیافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت:باهماهنگی به عمل آمده مدیران جهاد کشاورزی به عنوان مسوول مستقیم خرید و نظارت بر خرید در شهرستان‌ها موظف شدند هرگونه تجهیزات و اقدام های لازم را برای خرید حمایتی خرما به کار گیرند.

مدیرامور باغبانی سازمان جهادکشاورزی خوزستان افزود:مبنای تحویل خرما از کشاورز ، پیش بینی تولید خرما که از سوی کشاورز در سامانه پهنه بندی ثبت شده است خواهد بود.

حسنی نسب اظهار داشت:تعاون روستایی استان نیز برای ترغیب کارگاه‌های خصوصی بسته بندی و فرآوری خرما و همچنین کارگاه‌هایی که از سوی سازمان کار خرید خرما را برعهده دارند تسهیلات ارزان قیمت چهار درصد ارائه خواهد داد.

وی از هماهنگی لازم برای استفاده از سردخانه شرکت پشتیبانی امور دام برای نگهداری خرمای خریداری شده نیز خبر داد و بیان کرد:امور باغبانی وزارت متبوع آمادگی خود را برای حمایت مستقیم از متقاضیان راه‌اندازی کارگاه‌های صنایع تبدیلی اعلام کرده و متقاضیان می‌توانند از طریق سازمان درخواست خود را مطرح کنند.

حسنی نسب افزود:همچنین در هفته جاری ۲ کارگاه جدید صنایع تبدیلی  در خوزستان ، به امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی معرفی می‌شوند.

به گزارش ایرنا امسال پیش بینی شده حدود ۲۳۵هزار تن خارک، رطب و خرما از سطح ۴۲هزار هکتار از نخیلات خوزستان برداشت شود که درمقایسه با سال زراعی گذشته پنج هزار تن افزایش نشان می‌دهد.

برداشت خرما از نخیلات خوزستان در روزهای آغازین شهریورماه شروع شده و تا آبان ماه ادامه می‌یابد.

کربه شرقی اروندرود ، ۲ سوی رودخانه بهمشیر در آبادان ، دشت آزادگان ، هویزه ، حمیدیه ، اهواز ، کارون ، ماهشهر ، هندیجان و شادگان از کانون های اصلی تولید خرما هستند.

خرما دارای بیشترین ارزش افزوده در بین محصولات کشاورزی خوزستان است.امسال پیش بینی شده حدود ۸۵هزار تن خرما از نخیلات خوزستان به ارزش ۱۰۰میلیون دلار پس از بسته بندی به خارج صادر شود.

برچسب‌ها شادگان نخلستان کشاورزی بازار محصولات خوزستان آبادان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شادگان نخلستان کشاورزی شادگان نخلستان کشاورزی بازار محصولات خوزستان آبادان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۵۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ امید جهان نژادیان گفت: خوزستان یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی ازجمله گندم است و برداشت این دانه‌های طلایی در استان از بیستم فروردین امسال از مناطق جنوبی استان آغاز شد و تاکنون ادامه دارد.
مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خوزستان میزان خرید روزانه خرید گندم از کشاورزان خوزستان را بیش از ۶۰ هزار تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای فصل برداشت تاکنون، بیش از ۵۶۰ هزار تن از این محصول راهبردی خریداری و به سیلو‌ها انتقال داده شده است.
وی درخصوص میزان خرید گندم نسبت به پارسال می‌گوید: تاکنون شاهد افزایش دوبرابری این محصول هستیم و استقبال کشاورزان برای تحویل به مراکز خرید خوب بوده است.
در سال زراعی جاری هر کیلوگرم گندم به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان و هر کیلوگرم گندم دروم به قیمت ۱۸ هزار تومان از کشاورزان به صورت تضمینی خریداری می‌شود.
پارسال در خوزستان بیش از یک میلیون و ۷۲۰ هزار تن گندم به صورت تضمینی از کشاورزان خریداری شده است.
در سال زارعی جاری در ۷۵۴ هزار هکتار از اراضی خوزستان کشت گندم انجام شده است.

دیگر خبرها

  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • سنگ اندازی مافیای خودرو برای ورود خودروهای برقی به کشور
  • خرید بیش از ۵۶۰ هزار تن گندم در خوزستان
  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • نخستین مرکز جامع سرطان در گیلان راه اندازی می‌شود
  • سلسله کارگاه راه‌اندازی کسب و کار در دانشگاه شهید چمران اهواز
  • خرید گندم در خوزستان به ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • خرید گندم در خوزستان به بیش از ۵۶۰ ‌هزار تن رسید
  • «اشتغال تخصصی و گردش مالی» نوع تقسیم‌بندی دانش‌بنیان‌ها و حمایت‌ها را مشخص می‌کند/ سازوکار‌های حمایتی متناسب‌تر شدند + فیلم
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم