Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@23:35:42 GMT

زیبایی همدلی در دل شیوع کرونا/ مردم یاری‌رسان مردم

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۸۵۶۴

زیبایی همدلی در دل شیوع کرونا/ مردم یاری‌رسان مردم

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها: شیوع کرونا باعث شده تاکنون تصاویر و لحظات سختی را به چشم ببینیم؛ صحنه‌هایی از اشک‌های پرستاران، فوت شهروندان، یتیم شدن فرزندان و عذاب کشیدن بیماران که تک تک این موارد برای یک خانواده درد و رنجی بزرگ به شمار می‌آید.

اما در حاشیه این سختی‌ها، لحظات زیبا و به یاد ماندنی نیز کم نیست؛ لحظاتی که مردم دست یکدیگر را می‌گیرند و برای کمک به هم نوع خود آستین بالا می‌زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمک‌هایی که ممکن است در قالب گروه‌های جهادی، کانون‌های خیریه، بسیج اقشار و یا به صورت شخصی و محلی به دیگران ارائه شود. از کمک به بیماران و کادر درمان گرفته، تا یاری خانواده‌های آسیب دیده از کرونا. هر کدام از این موارد جلوه‌ای از شور و شعور مردم ایران زمین است که بدون مشابه‌ای در جهان، با این وسعت کمک‌های خود را به دیگران می‌رسانند.

خبرگزاری مهر در این گزارش گوشه‌ای بسیار کوچک از جلوه‌های همدلی مردم خراسان شمالی را به تحریر در خواهد آورد.

کمک به کادر درمان توسط دانشجویان

از کمک به کادر درمان شروع می‌کنیم؛ گروهی که این روزها در سخت‌ترین روزهای کاری خود قرار دارند و هر لحظه عمرشان با مشقت سپری می‌شود. مصطفی محمدی فرد، مسئول گروه جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه بجنورد در گفتگو با مهر از حضور و فعالیت دانشجویان در بیمارستان‌های استان خبر داد و اظهار کرد: دانشجویان با اجرای طرح «شیفت همدلی» به کمک کادر درمان و نیروهای خدماتی بیمارستان‌ها رفتند.

وی افزود: نیروهای جهادی تماس مستقیم با بیمار ندارند اما خدمات دیگر ارائه می‌شود تا اندکی از بار کادر درمان کاهش یابد.

محمدی فرد بیان داشت: شیفت ایثار در پیک نخست کرونا نیز اجرا شده بود و اثر مناسبی در برداشته شدن فشار از نیروهای درمانی داشت.

البته دیگر بسیجیان نیز در این طرح به یاری کادر درمان آمدند. سردار اسماعیل فرجی، فرمانده سپاه خراسان شمالی در این خصوص به خبرنگار مهر گفت: طی توافق با دانشگاه علوم پزشکی استان ۲۰۰ نفر از بسیجیان به عنوان نیروهای خدماتی در شیفت ایثار برای حضور در بیمارستان‌های کرونایی و کمک به جامعه خدماتی و پرستاری فعالیت دارند.

وی اضافه کرد: هفت نفر از پرستاران و کارکنان رسمی پرستاری در سپاه جهت کمک به دانشگاه علوم پزشکی به بیمارستان‌های استان مأمور به خدمت شده‌اند و در مجموع ۳۵ نفر از پزشک یاران و بهیاران آماده اعزام به بیمارستان‌ها هستند.

یکی دیگر از فعالیت‌های دانشجویی استان در روزهای اخیر، طرح «نذر سلامتی» بود؛ طبق این برنامه جمعیت دانشجویی امام حسن (ع) خراسان شمالی با همراهی قرارگاه جهادی دانشجویی سلامت اقدام به تهیه و توزیع آب میوه طبیعی میان کادر درمان و بیماران کرونایی کرد؛ فعالیتی که در هیچ جای جهان خاکی جز ایران نمونه ندارد.

توزیع بسته‌های معیشتی بین نیازمندان

توزیع بسته‌های معیشتی بین خانواده‌های محروم و آسیب دیده از کرونا از دیگر برنامه‌های مهم و اثرگذار است که تقریباً با همت مردم در همه‌ی محله‌های استان اجرا شد.

در یکی از این موارد پایگاه مقاومت بسیج امام سجاد (ع)، گروه جهادی ثارالله و خیرین محلی، تعداد ۲۰۰ بسته مواد غذایی را تهیه و بین خانواده‌های نیازمند کرونایی بجنورد توزیع کردند. ارزش هر بسته غذایی ۷۰۰ هزار تومان بود.

بسیجیان پایگاه حجت (ع) بجنورد نیز با کمک خیران و مردم محل، ۴۰ بسته معیشتی به ارزش ۸۰ میلیون ریال تهیه کرده و در محله صادقیه بجنورد توزیع کردند.

بسیج اصناف و بسیج ادارات نیز با همکاری یکدیگر طی هفته گذشته ۵۰۰ بسته معیشتی و ۴۰۰ بسته لوازم‌التحریر آماده کرده و به نیازمندان استان رساندند.

ستاد رزمایش شهرستان جاجرم با همراهی ویژه مردم توانست هزار بسته معیشتی تهیه کند. این بسته‌های معیشتی که به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان بود، بین نیازمندان جاجرم، شوقان و سنخواست توزیع شد.

رزمایش مواسات با محوریت مردم صرفاً مختص شهرها نیست؛ بلکه در روستاها نیز این اقدام ارزشمند اجرا می‌شود؛ به عنوان مثال پایگاه بسیج روستای خانبندی بجنورد با مشارکت مردم، توانست یک رأس گوسفند ذبح کرده و بین خانواده‌های محروم روستا توزیع کند؛ همچنین مردم خیر این روستا ۲۰۰ وعده غذای گرم توزیع کردند.

عباس جهانی، جانشین فرمانده سپاه شهرستان بجنورد در امور اقشار هم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با مشارکت هیئت دانشجویی یا فاطمه الزهرا دانشگاه پیام نور بجنورد و ستاد اجرایی فرمان امام، ۴۰۰ بسته معیشتی تهیه و بین نیازمندان توزیع شد.

وی بیان داشت: ارزش هر بسته ۴ میلیون تومان برآورد شد.

بسته‌های بهداشتی نیز توزیع شد

مهدی ساری، فعال دانشجویی دانشگاه بجنورد نیز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خراسان شمالی در پیک جدید کرونا، فعالیت‌های خود را برای کمک به کادر درمان و اقشار آسیب دیده از کرونا انجام می‌دهند.

رئیس شورای گروه‌های جهادی بسیج دانشجویی خراسان شمالی ادامه داد: حضور دانشجویان در بیمارستان برای کمک به کادر درمان و توزیع اقلام بهداشتی بین مردم از جمله این فعالیت‌ها است.

وی افزود: در این راستا هزار بسته بهداشتی شامل ماسک و مواد ضد عفونی کننده تهیه و بین خانواده‌های محروم توزیع شد.

ساری در انتها گفت: ارزش این بسته‌های معیشتی مجموعاً ۳۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

هر چند پیک پنجم کرونا برای مردم عذاب‌آور بود اما نباید چنین صحنه‌های زیبایی را از یاد برد؛ صحنه‌هایی که نشان می‌دهد همدلی و دوستی در بین مردم خراسان شمالی و کشورمان به شدت بالاست و این مردم برای یکدیگر حاضرند زندگی خود را نیز فدا کنند.

کد خبر 5294269

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا پویش همدلی مواسات بسیج دانشجویی خیرین سلامت ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا شیوع کرونا آمار کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه اردبیل دولت سیزدهم سفر رئیس جمهور به خوزستان واکسیناسیون آتش سوزی کمک به کادر درمان بین خانواده بسته های معیشتی خراسان شمالی بیمارستان ها کادر درمان بسته معیشتی توزیع شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۸۵۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور

ایسنا/خراسان شمالی معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و علوم پزشکی از توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور در سال گذشته خبر داد.

دکتر سعید کریمی در آیین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های درمانی که با حضور مدیران ارشد خراسان شمالی امروز، ۸ اردیبهشت ماه انجام شد، رویکرد کنونی دولت را توسعه عدالت در سلامت ذکر و عنوان کرد: کاهش فاصله مناطق محروم و برخوردار از رویکردهای وزارت بهداشت است و بدین منظور تدابیر مهمی را در حوزه رشد شاخص های بهداشتی مناطق محروم اتخاذ کرده است.

وی افزود: استان خراسان شمالی در تعالی نظام سلامت و توسعه عدالت در این حوزه به خوبی عمل کرده و بررسی رشد شاخص‌های مبین این موضوع است.

کریمی با اشاره به استراتژی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جهت افزایش ماندگاری پزشکان در مناطق کمتر برخوردار، عنوان کرد: یکسان سازی تعرفه بخش دولتی و بخش خصوصی، پرداخت حق مقیمی به پزشکان، برداشتن سقف کارکرد پزشکان، اصلاح طرح قاصدک، کاهش مالیات پزشکان از جمله اقداماتی است که برای جان گیری بخش دولتی و رفع مشکلات مناطق محروم از جمله خراسان شمالی انجام شده است.

وی نیاز دست یافتن به توسعه یافتگی را داشتن برنامه و کارنامه ذکر و بیان کرد: در حوزه تجهیزات پزشکی در دولت سیزدهم انقلاب بزرگی رخ داده است و در حوزه نیروی انسانی نیز عملکرد بسیار خوبی به ثبت رسیده به نحوی که سال گذشته ۲۰۰۰ پزشک عمومی و تعداد قابل توجهی پزشک متخصص و فوق تخصص در کشور توزیع شده است.

کریمی همه اقدامات انجام شده را ارزشمند خواند و گفت: اقدامات و دستاوردهای این حوزه در راستای تحقق رویکرد نظام سلامت بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • جلوگیری از توزیع مواد غذایی فاسد در مهریز
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • ضرورت همدلی بین شوراها برای رفع مشکلات مردم
  • تعامل و همدلی بین اعضا اولین اصل تشکیل شورای موفق است
  • وزارت بهداشت و درمان در اصلاح فرهنگ فرزندآوری یاری‌رسان‌ باشد
  • توزیع ۲۰۰۰ پزشک عمومی در کشور
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار
  • همدلی مردم ایران با تیم ملی فوتسال
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار