Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-05-06@21:31:23 GMT

عوامل مؤثر در افزایش تولید

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۷۹۴۶۵

کلامی، تحلیلگر مسائل اقتصادی و عضو هیأت علمی دانشگاه عوامل مؤثر در افزایش تولید را تشریح کرد. افزایش تولید و درآمد ملی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های کشور‌های در حال توسعه بعد از جنگ جهانی دوم بوده است و ایران نیز همواره در پی دست یافتن به این مهم بوده و تلاش‌های زیادی را در این مسیر انجام داده است.

وی ادامه داد: برای پیمودن سریع این مسیر می‌توان درس‌های پرارزشی از تجربه موفقیت آمیز بعضی از کشور‌های صنعتی و تازه صنعتی شده به خصوص کشور‌های واقع در شرق آسیا و آمریکای لاتین در امر افزایش سطح تولید اخذ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کلامی افزود: در یک بررسی اجمالی عوامل موفقیت این کشور‌ها را می‌توان به دو عامل درونی و بیرونی تقسیم کرد. در درون این کشورها، عزم ملی برای افزایش تولید سرلوحه همه برنامه ریزی‌ها و اقدامات قرارگرفته و کلیه بستر‌ها و ساختار‌های لازم برای تحقق این امر آماده شده است.

این کارشناس مسائل اقتصادی ابراز داشت: در بیرون نیز، به دلیل اشباع شدن فضای سرمایه گذاری در کشور‌های پیشرفته، سرمایه گذاران خارجی و شرکت‌های بین المللی به همکاری مشترک و سرمایه گذاری در این کشور‌ها راغب بوده‌اند.

وی سپس گفت: اگرچه این کشور‌ها را می‌توان بخاطر برخی خصوصیات و شاخص‌های کلان اقتصادی نظیر درآمد سرانه، حجم اقتصادی، منابع اولیه و روند صنعتی شدنشان از دیگر کشور‌ها متمایز کرد، با وجود این بررسی عوامل موفقیت آن‌ها می‌تواند برای کشور‌های دیگری که درصدد پیروی از الگوی توسعه صنعتی مشابه آن‌ها هستند، بسیار مفید باشد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه افزود: با مدیریت کارا و مؤثر، همکاری نزدیک بین مراکز تحقیقاتی و صنایع، توجه به فعالیت‌های تحقیق و توسعه و حمایت مؤثر دولت، می‌توان درصد احتمال موفقیت در ارتقای سطح تولید را به حداکثر رساند.

وی ادامه داد: از مهمترین عوامل مؤثر در افزایش تولید کشور‌های تازه صنعتی شده می‌توان به مدیریت کارا و مؤثر، همکاری نزدیک بین مراکز تحقیقاتی و صنایع، توجه به فعالیت‌های تحقیق و توسعه، در دسترس بودن بازار کافی، حمایت مؤثر دولت و سیاست توسعه صادرات اشاره کرد.

/بازار برچسب ها: عوامل مؤثر ، افزایش تولید ، کشور‌های در حال توسعه لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P1E

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: عوامل مؤثر افزایش تولید کشور های در حال توسعه افزایش تولید عوامل مؤثر کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۹۴۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای زنجان؛ مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: با ساخت و تولید این ترانسفورماتور، این شرکت در زمره معدود سازندگان دارنده تکنولوژی ساخت اَبَرترانسفورماتور همچون ABB Siemens و TBEA قرار گرفت و ضمن رفع نیاز کشور از واردات ابرترانسفورماتورها، از خروج ارز از کشور جلوگیری شد.

صادقی افزود: تولید سه دستگاه از این ترانسفورماتور‌ها طی امسال در برنامه قرار دارد که اگر ساخت این سه ترانسفورماتور صورت گیرد از خروج بیش از ۱۵ میلیون یورو ارز از کشور جلوگیری می‌شود.

وی ادامه داد: این ابرترانسفورماتور ۳۴۰ تُنی مزیت‌هایی از قبیل صرفه‌جویی در فضای مورد نیاز برای قرارگیری ترانسفورماتور‌ها در پست برق به میزان حدود ۶۰ درصد، کاهش حدود ۷۰ درصدی تلفات بی‌باری نسبت به حالت سه ترانسفورماتور تک فاز، کاهش هزینه‌های احداث پُست و تسهیل فرآیند بهره‌برداری و مانیتورینگ را دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران ترانسفو گفت: طراحی و تولید بزرگترین ترانسفورماتور سه فاز شبکه برق کشور با ظرفیت ۵۰۰ مگاولت آمپر در گروه صنعتی ایران ترانسفو در حالی با تکیه بر دانش و تخصص بومی شده مهندسان ایرانی انجام شده است که این ترانسفورماتور غول پیکر تاکنون در کشور تولید نشده بود.


ساخت این ترانسفورماتور با حضور وزیر نیرو در زمان برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت برق کشور در آبان ماه سال گذشته آغاز شد و با وجود پیچیدگی‌های قابل توجه در محاسبات و طراحی این ابرترانسفورماتور ظرف مدت زمان بسیار کوتاه در ۶ ماه، به مرحله آزمایش و رونمایی رسید.

قرار است این ابرترانسفورماتور تولید شده توسط وزیر نیرو و برخی مقامات و مسئولان کشوری رونمایی و به بهره‌برداری برسد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • یخساز صنعتی و یخساز قالبی: افزایش بهره وری در صنایع مختلف
  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • رشد اقتصادی کشور با مشارکت مردم در گروی دانش بنیان شدن صنایع بزرگ است
  • تمرکز بر توسعه سبد سوختی کشور با تکیه بر افزایش مصرف CNG و LPG ضروری است
  • افزایش تولید با ورود بخش خصوصی به توسعه میادین نفت و گاز
  • افزایش تولید گاز / خوراک پتروشیمی ها تامین شد؟