Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان جهانی بهداشت با تایید شناسایی گونه جدید کرونا در کلمبیا عنوان کرد ممکن است این گونه جدید در برابر واکسن‌ها از خود مقاومت نشان دهد.

به گزارش ایمنا و به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان جهانی بهداشت، اظهار کرد: در حال نظارت بر این گونه جدید با نام " B.۱.۶۲۱" یا " موو" و بررسی ساختار آن است. این گونه جدید ابتدا در ماه ژانویه در کلمبیا شناسایی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سازمان جهانی بهداشت خاطرنشان کرده است که این گونه کرونا جهش‌هایی داشته که نشان از خطر مقاومت آن در برابر واکسن‌ها دارد و این نهاد تاکید دارد که بررسی و مطالعات بیشتر برای شناختن ساختار این گونه جدید لازم است.

در بولتن هفتگی سازمان جهانی بهداشت در این رابطه آمده است: گونه " موو" مجموعه جهش‌هایی داشته که نشان می‌دهد در برابر واکسن از خود مقاومت‌هایی نشان می‌دهد.

همزمان با تداوم واکسیناسیون در کشورهای مختلف جهان، کارشناسان نگران جهش‌های گونه‌های جدید کرونا هستند که در برابر واکسن‌ها مقاومت داشته باشند و اثرپذیری این واکسن‌ها را کاهش دهند.

در این میان نگرانی دیگر واکسینه نشدن شماری از مردم جهان است که یا شخصاً تمایل به زدن واکسن ندارند و یا هنوز شرایط واکسیناسیون برای آنها مهیا نشده است.

از دیگر گونه‌هایی که سازمان جهانی بهداشت در مورد کرونا کشف کرده می‌توان به گونه آلفا و دلتا اشاره کرد که در ۱۷۰ کشور جهان شناسایی شده‌اند و مطالعات در مورد آنها همچنان ادامه دارد.

پس از آنکه ابتدا گونه کرونایی " موو" در کلمبیا شناسایی شد، شیوع این گونه در چند کشور دیگر منطقه آمریکای جنوبی و اروپا نیز گزارش شده است.

تاکنون بیش از ۲۱۸ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سراسر جهان به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از چهار میلیون و ۵۰۰ فوتی داشته است. آمریکا هند و برزیل سه کشور اول فهرست با بالاترین آمارهای مبتلا به کرونا در جهان هستند.

منبع: ایرنا

کد خبر 518729

منبع: ایمنا

کلیدواژه: مقاومت ویروس کرونا در برابر واکسن ها ویروس کرونا آخرین اخبار ویروس کرونا موج پنجم کرونا در ایران موج پنجم کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سازمان جهانی بهداشت برابر واکسن ها گونه جدید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۷۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد

واکسن خوراکی روتاویروس جهت پیشگیری از اسهال‌های ناشی از این روتاویروس برای شیرخواران تجویز می‌شود.

بنابر اعلام وزارت بهداشت شروع این برنامه از دانشگاه‌های علوم پزشکی هرمزگان و بوشهر و در شیرخواران ٢ ماهه است.

دکتر عرشی - رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت پیش از این اعلام کرده بود که واکسن روتاویروس در سنین ۲ و ۴ و ۶ ماهگی تزریق می‌شود و واکسیناسیون روتاویروس حداقل از سالانه ۱۰ هزار بیماری اسهال شدید و نیاز به بستری جلوگیری خواهد کرد.

همچنین اواخر سال گذشته واکسن پنوموکوک به برنامه واکسیناسیون کشوری وارد شد و اجرای آن از بندر خمیر هرمزگان شروع شد. بنابر اعلام رییس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت این واکسن نیز در سنین ۲ و ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود و می‌تواند سالانه از ۱۵۰۰ مرگ کودکان جلوگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • علّت تغییر رویکرد احتمالی اسرائیل در برابر حماس/ امن‌ترین نقطه دریایی در سطح جهان
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • اربعین حسینی برابر استکبار جهانی بازدارندگی ایجاد می‌کند
  • یک واکسن دیگر در لیست واکسیناسیون کودکان ایرانی
  • واکسن روتاویروس به جدول واکسیناسیون کشوری اضافه می‌شود
  • سازمان بهداشت جهانی: باید فورا در غزه آتش‌بس برقرار شود
  • واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور وارد شد
  • ورود واکسن روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور
  • کدام منطقه جهان بیشترین تاثیر تغییرات آب‌وهوایی را تجربه کرد؟