Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@21:22:26 GMT

چابهار برای کشور و منطقه بسیار حائز اهمیت است

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۰۰۶۶

چابهار برای کشور و منطقه بسیار حائز اهمیت است

ایسنا/سیستان و بلوچستان معاون سیاسی و اجتماعی استانداری سیستان وبلوچستان با بیان اینکه چابهار دارای اهمیت ملی است افزود: این موضوع حکایت از آن دارد که چابهار برای سیستان و بلوچستان، کشور و منطقه بسیار حائز اهمیت است که در سطوح کلان برای آن راهبرد لازم تعریف شده بنابراین با توجه به این مهم مدیران این شهرستان علاوه بر ویژگی‌های عام باید دارای ویژگی‌های خاص مورد اشاره نیز باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی استانداری سیستان و بلوچستان، ابوذر کوثری در مراسم بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی شهرستان چابهار اظهارکرد:پروژه‌ها در سطح استان از لحاظ کمی و کیفی به نسبت سال‌های قبل افزایش چشم‌گیری داشته‌اندکه این فرایند باعث افزایش توسعه و رشد و آبادانی منطقه خواهد شد.

وی ادامه داد:  اگر به شهرهای مختلف سطح کشور نگاهی بیندازیم متوجه خواهیم شد هر شهر دارای ۲ ویژگی عام و خاص بوده که شهرها را از هم متمایز می‌کند بنابراین یکی از ویژگی‌های تمایزبخش شهرستان چابهار شرایط اقلیمی و گردشگری _توریستی این منطقه است که این مهم به عنوان یک فرصت برای این منطقه محسوب شده که البته در صورت برنامه‌ریزی دقیق و تبیین راهبرد این ویژگی می‌تواند نقاط قوت این شهرستان را تقویت کرده و در صورت عدم برنامه‌ریزی مناسب می‌تواند باعث از بین رفتن فرصت‌ها و بروز ابعاد منفی موضوع باشد.

وی با بیان اینکه چابهار دارای اهمیت ملی است افزود: این موضوع حکایت از آن دارد که چابهار برای سیستان و بلوچستان، کشور و منطقه بسیار حائز اهمیت است که در سطوح کلان برای آن راهبرد لازم تعریف شده بنابراین با توجه به این مهم مدیران این شهرستان علاوه بر ویژگی‌های عام باید دارای ویژگی‌های خاص مورد اشاره نیز باشند.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد:مزیت‌های توریستی و گردشگری و جمعیت شناور به عنوان ۲ ویژگی مهم چابهار بوده که می‌طلبد مدیران با آگاهی لازم و درک بالا از این شرایط مبتنی بر همین ویژگی‌ها با برنامه‌‍ریزی دقیق و تعریف راهبرد لازم برای توسعه منطقه برنامه‌های عملیاتی تعریف کنند.

وی تصریح کرد: هفته دولت فرصتی است برای گرامیداشت یاد و خاطره ۲ شهید گرانقدر (شهیدان رجایی و باهنر) که مبتنی بر منویات رهبر معظم انقلاب پاسداشت این عزیزان گرامیداشت ۲ فرد یا اسم نیست بلکه  این پاسداشت نوعی سبک مدیریتی و فرهنگی است که از درون این سبک عدالت‌محوری، مردم‌داری، توسعه‌محوری مبتنی بر نگاه به محرومان بیرون آمده و ما باید مروج این فرهنگ در سطوح مختلف جامعه بویژه در بین مدیران باشیم ‌و مبتنی بر سبک مدیریتی شهیدان رجایی و باهنر تلاش و کوشش خود را بر رفع مشکلات صدچندان کنیم.

کوثری خاطرنشان کرد: شهرداری و شوراها مبتنی بر وظیفه ذاتی باید مسولیت‌های خود در بعد اجتماعی را مورد توجه قرار دهند و این بعد در برنامه آن‌ها پررنگ و ملموس شود.

وی تاکید کرد: اگر به ابعاد اجتماعی توجه نشود آسیب‌های فراوانی خواهیم دید توسعه تنها حوزه عمرانی نیست اگر به بعد این اجتماعی توسعه توجه نکنیم دچار چالش می‌شویم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان افزود: متولیان شهری باید به مسایل معیشتی کارمندان شهرداری توجه کنند چون یکی از چالش‌های فعلی معوقات کارگران است که اگر تصمیمات درست گرفته نشود چالش تبدیل به بحران شده بنابراین باید منابع درآمدی پایدار با این نگاه که شرایط موجود باقی می‌ماند تعریف شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سيستان و بلوچستان استانی سیاسی سیستان و بلوچستان ویژگی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است

امیر سرتیپ «مهدی خواجه‌امیری» معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح، در آیین بزرگداشت روز ملی خلیج فارس که در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد، با اشاره به اهمیت راهبردی دریا اظهار کرد: در قرآن کریم بار‌ها بار‌ها نام «بحر» آمده است و همین موضوع، گویای اهمیت دریا است.

وی با اشاره به اهمیت خلیج فارس افزود: خلیج فارس بزرگ‌ترین گذرگاه انتقال انرژی جهان است و بیش از ۳۰ درصد انرژی جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند؛ بنابراین توجه به دریا و بهره‌برداری از ظرفیت‌های غنی آن می‌تواند موجب پیشرفت‌های بسیار قابل توجه برای کشورمان شود.

امیر خواجه‌امیری گفت: دریا، منبع قدرت و ثروت است و کشور‌هایی که به دریا راه دارند، منابع غنی قدرت و ثروت را دارند.

معاون هماهنگ‌کننده وزارت دفاع تاکید کرد: امنیت خلیج فارس به دلایل گوناگون از جمله دربرگیری بیش از ۸۰ درصد تجارت کشورمان، صادرات نفت و… از اهمیت خاصی برای ما برخوردار است؛ رهبر معظم انقلاب اسلامی هم بار‌ها بر اهمیت خلیج فارس برای ملت ایران و ملت‌های منطقه، تاکید داشته و دارند.

امیر خواجه‌امیری گفت: ویژگی دیگر خلیج فارس که به این منطقه اهمیت می‌بخشد، سهولت حمل و نقل در آن است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • بندر چابهار در آینده نزدیک یک بندر ریل پایه خواهد شد
  • ۸۰ درصد تجارت ما از خلیج فارس است
  • پایگاه شکاری چابهار یکی از یگان‌های عملیاتی و استراتژیک نیروی هوایی ارتش است
  • سعیدی: اگر معادل اختلاس چای دبش صرف زیرساخت‌های استان سیستان و بلوچستان می‌شد، دیگر چیزی نمی‌خواستیم
  • شرکت‌های تعاونی استان سمنان به حوزه کشت کم آب‌بر ورود می‌کنند
  • آبگیری بخشی از تالاب هامون و خوشحالی ‌مردم سیستان
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • احیای موقت گردشگری در تالاب بین‌المللی هامون
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است