Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@19:20:16 GMT

سفیر افغانستان: طالبان قصد ترور "احمد مسعود" را دارد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۰۳۸۲

سفیر افغانستان: طالبان قصد ترور 'احمد مسعود' را دارد

آفتاب‌‌نیوز :

محمد ظهیر اکبر سفیر افغانستان در تاجیکستان، اظهار داشت: گروه طالبان قصد دارد احمد مسعود رهبر جبهه مقاومت افغانستان، در پنجشیر را از بین ببرد.

این دیپلمات گفت: طالبان هرگز با آنها (با رهبران مقاومت در پنجشیر) مذاکره نخواهد کرد. این گروه سیاستمدار نیستند، بلکه تروریست هایی هستند که از سال ها پیش در لیست سازمان های ممنوعه در بسیاری از کشورهای جهان قرار گرقته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقای اکبر افزود: هدف طالبان "به زانو درآوردن تمام افغانستان" و " از بین بردن رهبران مقاومت، به ویژه احمد مسعود" است. وی در عین حال خاطرنشان کرد که طالبان آماده مذاکره با طرف مقابل نیست.

گفتنی است جبهه مقاومت که مخالف طالبان است و رهبری آن را احمد مسعود، پسر احمد شاه مسعود برعهده دارد اعلام کرده بود که طالبان به بخش غربی حمله کرده و متحمل خسارت‌ های زیادی شده و عقب نشینی کرده است.

طالبان و جبهه پنجشیر هفته گذشته طی نشستی با آتش بس تا زمان رسیدن به راهکار دائمی موافقت کردند.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان، در مصاحبه با العربی الجدید گفت: نیروهای طالبان هیچ گونه حمله‌ ای به پنجشیر انجام نداده‌ اند. درگیری‌ های محدودی میان دو طرف رخ داد که به خاطر هدف قرار گرفتن نیروهای ما از سوی افراد مسلح در پنجشیر بود.

وی افزود: افراد مسلح جبهه مقاومت خودروی طالبان را هدف قرار دادند و ما مجبور شدیم مقابله به مثل کنیم. این درگیری‌ ها به کشته شدن چهار تن از اعضای جبهه مقاومت و دو تن از اعضای طالبان منجر شد. اعضای طالبان توانستند کنترل سه پایگاه نظامی را در دست بگیرند. درگیری‌ های دیگری در منطقه آندرات رخ داد.

منبع: اسپوتنیک

منبع: آفتاب

کلیدواژه: احمد مسعود افغانستان طالبان جبهه مقاومت احمد مسعود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی

وزارت صنعت و تجارت طالبان اعلام کرده است که این گروه در نشستی با هیأت ترکمنستانی روی موضوعات مختلف اقتصادی و تجارتی گفت‌وگو کرده‌ است.

این وزارت روز جمعه، ۷ ثور از برگزاری این نشست خبر داده و گفته است در این نشست بر روی ایجاد مرکز بزرگ و مشترک لوژستیکی در تورغندی و توافق‌نامه ترانزیتی سه‌جانبه میان طالبان، ترکمنستان و قزاقستان گفت‌وگو شده است.

وزارت تجارت طالبان همچنان گفته است که در این نشست بر افزایش صادرات سنگ‌های معدنی افغانستان از جمله مرمر، آهک و سمنت تاکید صورت گرفت.

انکشاف خط‌آهن افغانستان، تسهیل انتقال نفت و گاز، رفع قرنطینه بر کالاهای صادراتی افغانستان و توسعه روابط بانکی از دیگر محورهای بحث هیأت‌های دو طرف عنوان شده است.

دو طرف همچنان بر سر برگزاری نشست سه‌جانبه میان افغانستان، قزاقستان و ترکمنستان توافق کرده‌اند.

هیأتی از ترکمنستان به ریاست محمدخان چاقییف، رییس اداره ترانسپورت و ارتباطات کابینه ترکمنستان سه روز پیش به کابل آمد و طی این سفر با مقام‌های مختلف طالبان در کابل دیدار کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • سیل در افغانستان/ ۱۱ نفر کشته و زخمی شدند
  • طالبان هیچ‌گونه قاعده و قانونی در حوزه مرزبانی ندارد
  • کانادا کمک‌ها به افغانستان را از سر می‌گیرد
  • افزایش نقش چین برای استخراج معادن افغانستان
  • طالبان در سیلاب هم آب را به ایران بست | چانه‌زنی بر سر آب به کجا رسید؟
  • طالبان: برای حفظ دستاوردهای جهاد افغانستان تلاش می‌کنیم
  • نشست دوجانبه طالبان و هیأت ترکمنستانی
  • طالبان به دنبال دانش خودروسازی
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • بازداشت عضو جمعیت اسلامی افغانستان در کابل