Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه گفت: مذاکره برای مذاکره سیاست ایران نیست و مذاکره‌ باید معطوف به تامین منافع مردم ایران باشد همچنین آمریکا باید بداند تنها با زبان احترام می‌تواند با ملت ایران صحبت کند.

به گزارش اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، گردان گرلیچ رادمان وزیر امور خارجه کرواسی با حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان گفت وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این گفت وگو موضوعات مرتبط با حوزه روابط دوجانبه و همچنین روابط کشورمان با اتحادیه اروپایی نیز مورد گفت وگو وتبادل نظر قرار گرفت.

در بخش روابط دوجانبه دوطرف با تاکید بر ضرورت گسترش همکاری های دوجانبه در حوزه های مختلف در خصوص موافقت نامه های تشویق و حمایت متقابل از سرمایه گذاری، همکاری های گمرکی و همچنین امضاء موافقتنامه همکاری های فرهنگی بین ایران و کرواسی، گفت وگو و موافقت خود با عملیاتی ساختن توافقات انجام شده را اعلام کردند.

امیر عبداللهیان در این گفت وگوی تلفنی همچنین مواضع کشورمان در خصوص مذاکرات وین را تشریح و تاکید کرد: مذاکره برای مذاکره سیاست ایران نیست و مذاکره باید معطوف به تامین منافع مردم ایران باشد، همچنین آمریکا باید بداند تنها با زبان احترام می تواند با ملت ایران صحبت کند.

امیرعبداللهیان خواستار حل مسالمت آمیز اختلافات در منطقه قفقاز شد

 حسین امیر عبداللهیان وزیر امورخارجه ایران در تماس تلفنی همتای جمهوری آذربایجانی خود خواستار حل مسالمت آمیز اختلافات در منطقه قفقاز شد.

به گزارش  وزارت امور خارجه، جیحون بایرام اف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در تماس تلفنی با امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه ایران اخذ رای اعتماد و آغاز بکار او را تبریک گفت.

امیرعبداللهیان نیز ضمن تشکر از تبریک وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان، با اعلام آمادگی ایران برای ارتقاء همه جانبه روابط دوجانبه، آمادگی کشورمان برای مشارکت در بازسازی مناطق آزاد شده در این کشور را مورد تاکید قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران همچنین ضرورت احترام به مرزهای بین المللی را مورد تاکید قرار داد و خواستار حل و فصل اختلافات در منطقه قفقاز از طریق سیاسی و مسالمت آمیز شد.

بایرام اف نیز در این تماس تلفنی بر گسترش همکاری‌های فیمابین در همه ابعاد تاکید و خواستار مشارکت هرچه بیشتر ایران در بازسازی مناطق آزاد شده و همچنین همکاری‌ها در حوزه ترانزیت شد و گزارشی از تحولات در منطقه قره باغ ارائه کرد.

وزرای امورخارجه دوکشور همچنین از یکدیگر برای سفر به پایتخت‌های دو کشور در کوتاه ترین زمان ممکن دعوت به عمل آوردند و ابراز امیدواری کردند دیدار حضوری آنها در اسرع وقت محقق شود./ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه گفت وگو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۷۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان که در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا به سر می‌برد، با وزیر امور خارجه مصر دیدار کرد.

گفتنی است، وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در رأس هیأتی به منظور شرکت در پانزدهمین اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی در گامبیا تهران را به مقصد بانجول پایتخت این کشور ترک کرد.

در اجلاس سران سازمان همکاری اسلامی که طی روزهای شنبه و یکشنبه ۱۵ و ۱۶ اردیبهشت ماه جاری با موضوع اصلی “ارتقای وحدت و همبستگی از طریق گفتگو پیرامون توسعه پایدار” برگزار می‌شود، مسائل و چالش‌های مختلف جهان اسلام به ویژه موضوع فلسطین و وضعیت جاری در باریکه غزه مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

در این اجلاس در مجموع سه سند شامل پیش نویس قطعنامه فلسطین، پیش نویس بیانیه بانجول و پیش نویس سند نهایی نشست سران برای تصویب به ترتیب به نشست شورای وزیران امور خارجه و سپس اجلاس سران ارائه خواهد شد.

امیرعبداللهیان ضمن حضور در این اجلاس، مواضع جمهوری اسلامی ایران را در قبال تحولات جهان اسلام و منطقه‌ای و بین المللی تبیین خواهد کرد.

وی همچنین در حاشیه این اجلاس با برخی مقامات کشورهای اسلامی دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد.

کد خبر 6096371 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی
  • نگاه ویژه ایران به توسعه همکاری با آفریقا
  • توافق مهم ایران و عربستان انجام شد | جلسه مشترک عبداللهیان و بن فرحان
  • وزیر امور خارجه در پانزدهمین نشست سران اسلامی: رژیم اسرائیل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • دیدار امیرعبداللهیان و فیصل‌بن‌فرحان در گامبیا
  • دیدار وزرای خارجه ایران و عربستان در گامبیا
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای مصری
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری دیدار کرد
  • امیرعبداللهیان با همتای مصری خود دیدار کرد
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در حاشیه نشست سازمان همکاری اسلامی