Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:18:18 GMT

درخواست عراق از اتریش برای بازگشایی سفارتش در بغداد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۰۹۲۳

درخواست عراق از اتریش برای بازگشایی سفارتش در بغداد

وزیر خارجه عراق در دیدار با همتای اتریشی خود در وین از این کشور خواست سفارت خود را در بغداد بازگشایی کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری شفق نیوز عراق، طبق بیانیه وزارت خارجه عراق، فؤاد حسین، وزیر خارجه این کشور و الکساندر شالنبرگ، همتای اتریشی او در وین دیداری با یکدیگر داشته و ضمن بررسی راه‌های تقویت روابط دوجانبه و تحولات منطقه و تاکید بر لزوم تقویت گفتگوها و همکاری‌ها برای نابودی تروریسم و نیز بازگشت امنیت و ثبات به منطقه، درباره نقش موثر عراق در نزدیک‌سازی رویکردهای کشورهای منطقه جهت حل برخی مشکلات مشترک و انتقال از مرحله اختلاف‌نظر به مرحبه همکاری و مشارکت اقتصادی گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق این بیانیه، دو طرف به تلاش‌های دولت عراق و دستگاه دیپلماسی آن در برگزاری نشست منطقه‌ای حمایت از عراق پرداختند و وزیر خارجه اتریش نقش مهم و پیشگام دستگاه دیپلماسی عراق در منطقه را ستود و بر اهمیت استمرار این نقش برای امنیت واقدام مشترک در منطقه تاکید کرد و گفت: اتریش نیز به عنوان عضو اتحادیه اروپا به شدت از این نقش‌آفرینی عراق حمایت می‌کند.

وزیر خارجه عراق نیز در این دیدار اظهار کرد: سیاست خارجه عراق بر حفظ تعادل در روابط با کشورهای دیگر استوار است و عراق توانسته بستر و سازوکارهای گفتگو را ایجاد کند و اکنون بغداد به یک مرکز رایزنی و تعامل مثبت تبدیل شده است.

فؤاد حسین در ادامه گفت: دولت با فعال‌سازی بخش‌های کشاورزی، صنعت و گردشگری،  تمام تلاش خود را برای توسعه اقتصاد و تنوع‌بخشی به منابع درآمدی انجام می‌دهد.

همچنین دو طرف درباره برگزاری انتخابات آتی عراق با نظارتی بین‌المللی و اروپایی و لزوم همکاری و تبادل تجربیات در حوزه امنیتی جهت مقابله با گروهک‌های تروریستی داعش در عراق و نیز مساله مهاجرت و مهاجران عراقی و اقدامات دولت عراق در این زمینه گفتگو و تبادل نظر کردند.

وزیر خارجه عراق نیز بر تمایل کشورش به همکاری دوجانبه با اتریش که منافع دو ملت را تامین کند و نیز تقویت سازوکارهای هماهنگی، رایزنی‌های سیاسی درباره مسایل مهم و مشترک منطقه و جهان و ازسرگیری نشست‌های کمیته مشترک عراق-اتریش به عنوان چارچوبی برای فعال‌سازی همکاری‌های دوجانبه بغداد و وین تاکید کرد.

همچنین فؤاد حسین از موضعگیری‌های اتریش در حمایت از عراق در زمینه‌های مختلف از جمله در ائتلاف بین‌المللی، مسایل انسانی و مشارکتش در بازسازی شهرهای آزادشده عراق تقدیر کرد و بازگشایی سفارت اتریش در بغداد را خواستار شد.

شالنبرگ نیز ضمن اشاره به آمادگی اتریش برای حمایت از عراق در برقراری امنیت و ثبات و بازسازی‌ها اظهار کرد که کشورش به تقویت روابط دوجانبه با عراق و ایجاد تغییری ویژه در همکاری‌های دو کشور امیدوار است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: عراق اتريش وزیر خارجه خارجه عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است

 

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از کانال وزارت امور خارجه در شبکه اجتماعی ایکس، پائولو رانگل وزیر امور خارجه جدید پرتغال در گفتگوی تلفنی با امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خصوص مناسبات دو جانبه و اوضاع منطقه به خصوص تحولات #فلسطین به گفتگو و تبادل نظر پرداخت.

وزیر امور خارجه کشورمان در ابتدای این گفتگوی تلفنی، تشکیل دولت جدید پرتغال و انتصاب آقای پائلو رانگل به عنوان وزیر امور خارجه جدید این کشور را تبریک گفت و به سابقه روابط خوب و دیرینه فی‌مابین دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان بار دیگر بر ضرورت پایان جنگ و نسل‌کُشی رژیم صهیونیستی در غزه و احترام به حقوق مردم مظلوم فلسطین تاکید کرد و رژیم صهیونیستی را به عنوان عامل ریشه‌ای تمامی این تنش ها و وخامت اوضاع در منطقه دانست.

پائلو رانگل وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این گفتگوی تلفنی بر ضرورت برقراری آتش بس فوری در غزه تاکید کرد و افزود: دولت پرتغال از تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می‌کند و خواستار تلاش تمامی کشورهای منطقه برای کاهش تنش‌ها در منطقه است.

طرفین آخرین دیدگاه های خود را در مورد کشتی توقیف شده اسراییلی حامل پرچم پرتغال تبادل کردند.

امیرعبداللهیان در این ارتباط اظهار داشت: موضوع انسانی رهایی خدمه کشتی، مورد توجه جدی ماست و به سفرای‌شان در تهران دسترسی کنسولی، آزادی و ‌تحویل‌شان را اعلام کرده ایم.

دیگر خبرها

  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • اینفلوئنسر عراقی و ستاره «تیک تاک» به ضرب گلوله در بغداد کشته شد
  • ستاره زن شبکه‌های مجازی به ضرب گلوله کشته شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • سفر معاون وزیر خارجه آمریکا برای بررسی تحولات افغانستان
  • امیرعبداللهیان: رژیم صهیونیستی عامل تنش‌ها در منطقه است