Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از عنبرآباد، با مشاهده شدن اولین افت خطرناک سوسک سرخرطومی حنایی در نخیلات شهرستان عنبرآباد بسیج مهندسی بسیج و جهاد کشاورزی با برگزاری دوره آموزشی به‌صورت مشترک برای مبارزه و جلوگیری از شیوع بیشتر شدن آفت همکاری می‌کنند.

 

حجت‌الله‌ پاداش مسئول بسیج اقشار سپاه ثارالله استان کرمان در این ارتباط به خبرنگار فارس گفت: یکی از معضلات ، بحث آفات کشاورزی در سراسر استان به ویژه در جنوب و شرق استان کرمان است و بحث خرما آفت سوسک سرخرطومی حنایی است که به درختان مردم در جنوب و شرق خسارت وارد می‌کند و باعث می‌شود به مرور زمان درختان نخل به صورت کامل از بین برود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: به همین منظور با هماهنگی بسیج مهندسی کشاورزی و همچنین جهاد کشاورزی، به نمایندگی از تمام روستاهای شهرستان عنبراباد بالغ بر 100 نفر از فرماندهان پایگاه‌ها و اعضای تاثیرگذار روستایی و کشاورزان در همایش امروز شرکت کردند.

پاداش گفت: در این جلسه توسط بسیج مهندسی کشاورزی و کارشناسان جهاد کشاورزی دوره توجیهی جهت آشنایی با این آفت برگزار شد تا به عنوان نمایندگان بسیج و جهاد کشاورزی در بین مردم حضور پیدا کنند و مردم را نسبت به آفت توجیح کنند و کمک شود که هر چه سریعتر جلوی این آفت گرفته شود.

طاهری مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد نیز گفت: شهرستان عنبراباد بیش از هفت هزار هکتار سطح زیر کشت نخیلات دارد و مقام دوم در حوزه نخیلات در جنوب استان را دارد.

وی اظهار داشت: متاسفانه آفت سوسک سر خرطومی حنایی که قبلا فقط در شهرستان منوجان مشاهده شده بود در نخیلات شهرستان عنبرآباد هم مشاهده شده که سبب نگرانی کشاورزان منطقه شده است.

مدیر جهاد کشاورزی عنبرآباد گفت: باتوجه به اینکه سطح زیر کشت نخیلات در عنبرآباد بالا بود و امکان خسارت زیادی وجود داشت، طبق تفاهم‌نامه با همکاری بسیج مهندسین کشاورزی و جهاد کشاورزی شهرستان از ظرفیت بسیجیان و فرماندهان پایگاه‌ها برای مبارزه و ردیابی به کمک کشاورزان خواهند آمد.

طاهری گفت: همچنین سپاه در بحث مبارزه با آفت تجربه‌های بسیار خوبی دارد که امیدواریم امروز با برگزاری دوره آموزشی برای بسیجیان و نیروهای جهاد کشاورزی بتوانیم از خسارت بیشتر به کشاورزان جلوگیری کنیم و این آفت را کنترل کنیم.

انتهای پیام/3388/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: کشاورزی سپاه کرمان کشاورزان جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۲۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،کاظمی در جلسه کارگروه جلوگیری از هدر رفت منابع ابی این شهرستان با اشاره به اهمیت استفاده از ظرفیت‌های کشاورزی و عملکرد کشت پاییزه، گفت: اولین مرحله رها سازی آب سد اول خرداد به روی اراضی کشاورزی اجرا میشود.    رییس شورای حفاظت از منابع اب سلماس افزود: این امر به جهت تامین حق آبه کشاورزان صورت می‌گیرد تا با توجه به خشکسالی، سال زراعی جاری بهترین استفاده در کشت محصول‌های جو، گندم و دانه‌های روغنی را دارد.   وی در ادامه با اشاره به اهمیت مصرف بهینه آب، اظهار کرد: ۲۶میلون متر مکعب اب برای ابیاری اراضی کشاورزی از سد زولا در نظر گرفته است    کاظمی گفت؛ این میزان اب نسبت به مدت مشابه پارسال حدود ۲٠درصد افزایش دارد    او گفت: اب حدود ۱۲هزار هکتار اراضی این شهرستان از سد‌های زولا و دریک تامین میشوند

دیگر خبرها

  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • ۴۰ برنامه هفته بسیج کارگری در چالوس برگزار می‌شود
  • ضرورت مدیریت صحیح منابع آبی در فصل زراعی/ مدیران پای کار باشند
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • برگزاری نشست بصیرتی و جهاد تبیین در تپه شهدای گمنام خوی + تصاویر
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • ۳۶۳ هزار هکتار از اراضی کشاورزی ایلام آفت‌زدایی شد
  • آبیاری دغدغه مهم کشاورزان گندم کار در شهرستانهای شوش و کرخه است
  • اجرای طرح پایش هوشمند سوخت ماشین‌های کشاورزی در فارس