Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری فارس - کرمان، جیرفت؛ مسابقات پرتاب نیزه  پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو ساعت ۵ بامداد به وقت تهران برگزار شد و «سعید افروز» جوان جیرفتی از بخش اسفندقه روستای آبشور با پرتاب ۴۰.۰۵ متر ضمن شکستن رکورد جهان در جایگاه نخست قرار گرفت و مدال طلای این رقابت‌ها را کسب کرد.

مائوریسیو والنسیا از کلمبیا با رکورد ۳۷.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۸۴ متر دوم شد و به مدال نقره رسید، دیه‌گو فرناندو مندس دیگر کلمبیایی حاضر در این مسابقه نیز با رکورد ۳۷.۱۱ متر مدال برنز این رشته را کسب کرد.

 

سفری به زادگاه قهرمان پارا المپیک جهان در جیرفت

ساعت ۴ بامداد امروز به زادگاه و خانه پدری سعید افروز در روستای آبشور در بخش اسفندقه رفتیم جمعی از مردم روستا با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در فضای باز در کنار پدر، مادر و خانواده این قهرمان روند برگزاری مسابقات را دنبال کردند.

روستای آبشور مملو بود از شور و هیجان مردم روستا با عشقی وصف ناشدنی در پای گیرنده تلویزیون نشستند تا فرزند شایسته خود را تشویق کنند.

علی ابراهیمی از جوانان روستای آبشور با شوقی وصف‌ناشدنی و در دست داشتن پرچم ایران، سعید افروز را تشویق می‌کرد، وی به خبرنگار فارس گفت: امروز سعید افروز از پیکره این روستا قرار است دل مردم ایران را شاد کند.

 

وهاب محمدحسنی هم می‌گفت: امروز جوانان اسفندقه‌ای در روستای آبشور گرد هم آمدند تا در کنار خانواده سعید قوت قلبی باشند برای پدر و مادر این جوان شایسته روستایی.

نوشادپور از دیگر جوانان اسفندقه‌ای هم با فریادهای سعید قهرمان می‌شود و حسی دیدنی از سعید افروز به‌عنوان افتخار اسفندقه، جیرفت، کرمان و ایران یاد کرد.

پدر سعید افروز که کشاورز است در میان جمع با چشمانی نگران و کم‌سو صفحه تلویزیون را نگاه می‌کند، حال و هوای خانه پدر سعید از چند روز قبل از برگزاری مسابقات پارالمپیک دیدنی بود، زنان روستا هم مادر سعید را تنها نگذاشته‌اند مادری که با تسبیح به دست و دست بر سینه سعید را دعا می‌کند.

مادر سعید می‌گفت: با این دستان کارگری و کشاورزی به سعید نان‌ و لقمه حلال داده است، قلبم روشن است سعید قهرمان می‌شود.

 

هیاهو در حیاط خانه کو‌چک روستایی پدر سعید قهرمان

مردم روستا به پاس قدرشناسی اینجا هستند تا فرزند شایسته روستا را تشویق کنند. گزارشگر گفت: «تمام تمام سعید افروز قهرمان جهان شد»، هیاهویی حیاط خانه را در هم می‌پیچد، جوانان سر از پا نمی‌شناسند، می‌گویند حیف که کرونا اجازه نمی‌دهد وگرنه سیری هم دیگر را بغل می‌کردیم.

اشک شوق در چشمان مردم روستا حلقه زده است، مشهدی حسن عصا به دست اشک می‌ریزد با او هم کلام می‌شوم بغض اجازه حرف زدن به او نمی‌دهد، نسبتش را با سعید افروز پرسیدم، گفت: قوم و خویش و همسایه هستیم.

مشهدی حسن می‌گوید: شیر مادر حلالت با عصا پدر سعید را نشانم می‌دهد و می‌گوید از پدرش عکس بگیرید او زحمت‌کش ترین مرد روستا است، درست می‌گفت وقتی کنار پدر سعید رسیدم دست‌های ترک ترک پدر سعید توجهم را جلب کرد، دست‌هایی که مشخص بود همین بامداد امروز قبل از برگزاری مسابقه فرزندش در دل صحرا کار کرده و کوله علوفه‌ای را هم که برای گوسفندان بریده در گوشه حیاط گویای همه چیز است.

 

با پدر سعید هم صحبت شدم، گفت: سعید تنها پسر من نیست پسر ایران است، با نان‌ حلال همیشه به خانه آمدم و سعی کردم سفره‌ام را آلوده نکنم، وی می‌گفت: سعید پسر بسیار با درک و شعوری است در همه کارها یاور من، مادر و برادرانش است.

حالا دیگر هیاهوهای تشویق فضای روستا را پر کرده خودروهای موجود در روستا و ماشین‌ها و موتورهای کشاورزان در خیابان جلوی خانه پدری سعید افروز این قهرمان جهان صف کشیده‌اند پرچم‌های ایران از ماشین‌ها آراسته شده و شوری وصف‌ناشدنی جای جای روستای آبشور را فرا گرفته است.

 

وقتی شیرینی از آبشور به جهان می‌رسد

فریادهای جوانان که سعید را فریاد می‌زنند سبب ایجاد روحیه برای دیگر جوانان شده است، امروز شیرینی پیروزی توسط سعید از روستای آبشور به جهان ارسال شد، ساعت‌هاست که آبشور شیرینی قهرمانی را جهان را یدک می‌کشد و بر خود می‌بالد که در اینجا از قلب محرومیت حالا جوانی برخواسته که پرچم نظام مقدس جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آورده است .

گزارش از: علی سعیدی

انتهای پیام/80032/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: محرومیت ایران کرمان روستا سعید افروز مردم روستا پدر سعید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۳۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم

به گزارش "ورزش سه"، تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی ایران که با شش پیروزی پیاپی مقابل اوگاندا، آلمان، بلژیک، هلند، ایتالیا و چین تایپه به فینال رقابت‌های دانش آموزان جهان راه یافته بود، امشب و در ادامه بازی‌های درخشان خود در بلگراد به مصاف آلمان رفت و توانست بار دیگر این حریف خود را شکست داده و با کسب پیروزی سه بر صفر مقابل این تیم اروپایی، قهرمان والیبال دانش‌آموزان جهان شود.

شیربچه‌های تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان در دست اول ۲۵ بر ۲۱، در دست دوم ۲۵ بر ۱۸ و در دست سوم با نتیجه ۲۶ بر ۲۴ آلمان را مغلوب کرده و در مجموع با نتیجه قاطع سه بر صفر، عنوان قهرمانی مسابقات جهانی را از آن خود کردند.

در این دیدار دکتر حسن‌پور سفیر و دیگر اعضاء سفارت ایران در صربستان برای تشویق بازیکنان ایرانی به سالن آمده بودند و در کنار دانش‌آموزان نابغه ایرانی، جشن قهرمانی برپا کردند.

گفتنی است تیم‌ملی والیبال دانش‌آموزی کشورمان ساعت ۳:۱۵ بامداد روز سه‌شنبه به ایران بازخواهد گشت.

دیگر خبرها

  • درخشش گلستانی‌ها در رقابت‌های والیبال دانش آموزی جهان/ ایران با ۴ گلستانی قهرمان جهان شد
  • خداحافظی 4 قهرمان توکیو با المپیک پاریس!
  • هوش مصنوعی نخستین طلایی ایران در المپیک را پیش‌بینی کرد | پادشاه ایرانی کشتی جهان باز هم طلا می‌گیرد
  • ایران نایب قهرمان کمپو جهان شد
  • تالاخادزه ایران کجاست؟
  • گلف بازان قم در مسابقات قهرمانی ایران درخشیدند
  • تاجگذاری باشکوه والیبال ایران: قهرمان جهان شدیم
  • ایران قهرمان جام ملت‌های فوتسال آسیا شد
  • مروری بر جنایات گروهک منافقین؛ترور یک نوجوان پیش چشمان مادر
  • جاده پُر دست انداز یکی از روستا‌های فومن