Web Analytics Made Easy - Statcounter

۴۳ هزار تولید کننده محصولات ارگانیک در ایران و جود دارد که نشان می‌دهد آینده کشاورزی ارگانیک ایران درخشان است.

به گزارش قدس آنلاین، آینده محصولات ارگانیک در ایران بسیار درخشان است و اکنون ۴۳ هزار کشاورز تولید کننده مجوزدار محصولات ارگانیک در کشور وجود دارد و روند رو به رشد تولیدحاکی از آینده بسیار خوب این گونه تولیدات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل تنوع آب و هوایی که در ایران وجود دارد می تواند با تولید انبوه و با کیفیت محصولات ارگانیک به هاب تولید این گونه محصولات در منطقه تبدیل شود، ایران در تولید محصولات ارگانیکی مانند پسته، خرما، انار، زعفران و گیاهان دارویی ارزش افزوده بیشتری ایجاد کند.

علیرغم دستاوردهای بسیار خوبی که در زمینه تولیدات ارگانیک در ایران وجود داشته اما مطالعات موردی نشان می دهد که هنوز تولید محصولات ارگانیک در ایران در مقایسه با کشورهای اروپایی بسیار کمتر است و یک درصد تولیدات را شامل می شود که پایین است.

به عبارت دیگر ۸۶ درصد کشاورزان در ایران خرده مالک هستند که تقریبا ۴۰ درصد زمین های قابل کشت در این کشور را مدیریت می‌کنند. و این کشاورزان خرده‌پا یا حداقل بخشی از آنها به تولیدات محصولات ارگانیک مجوزدار اهمیتی نمی دهند و روش تولید آنها بیشتر به روش سنتی است.

نگرانی عمومی از سلامت مواد غذایی وجود دارد اما متاسفانه تنها معدودی از مردم در بخش تولید و مصرف کننده به اهمیت تولید محصولات ارگانیک در سلامت مواد غذایی واقفند. برای بسیاری از کشاورزان مشکل عمده برای روی آوردن به تولید محصولات ارگانیک، نحوه مبارزه با آفات و بیماری ها و تغذیه  گیاهان و علف های هرز در سالهای اول تولید است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: محصولات ارگانیک کشاورزی درخشان محصولات ارگانیک در ایران تولید محصولات ارگانیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۴۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از وزارت اقتصاد، در این نشست که با حضور سیداحسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی و محمدعلی نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی و جمعی از معاونان و مدیران دو وزارتخانه و در وزارت اقتصاد برگزار شد، راهکار‌های تامین مالی توسعه ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان خوزستان و ۵۰ هزار هکتار از اراضی استان‌های گیلان و مازندران مورد بررسی قرار گرفت.

تامین مالی ریالی این پروژه‌ها و استفاده از فاینانس کشور چین از جمله راهکار‌هایی بود که در این نشست مورد بررسی قرار گرفت و با توجه به اهمیت و ضرورت تامین امنیت غذایی کشور و نقش این اراضی در افزایش تولید محصولات مهم کشاورزی از جمله ذرت، سویا و برنج مقرر شد در خصوص یکی از روش‌های تامین مالی از طریق فاینانس خارجی یا استفاده از منابع ریالی بانک‌های کشور تصمیم گیری شود.

بر اساس این گزارش، با اجرای این طرح‌ها نزدیک به سه میلیون تن افزایش تولید در بخش محصولات کشاورزی کشور ایجاد خواهد شد و میزان منابع لازم برای اجرای این طرح‌ها نیز در حدود ۲ میلیارد دلار برآورد شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اجرای هفت پروژه باغات مدرن در آذربایجان شرقی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • روند روبه‌رشد تولیدات حوزه کشاورزی لرستان
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • آغاز نشاء ارگانیک برنج در مازندران
  • تولید ۵ میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در آذربایجان شرقی
  • راهکار‌ افزایش تولید سه میلیون تن محصولات کشاورزی بررسی شد
  • واحد‌های بزرگ پرورش مرغ گوشتی در قم احداث می‌شود
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد