Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@22:41:53 GMT

خوزستان، رتبه اول رشد صدقات کمیته امداد

تاریخ انتشار: ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۸۴۵۸۶

خوزستان، رتبه اول رشد صدقات کمیته امداد

ایسنا/خوزستان مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌ها در توانمندسازی و خدمت‌رسانی به نیازمندان و مددجویان جمع‌آوری صدقه است، گفت: مردم نیکوکار استان خوزستان در چهار ماهه نخست سال جاری ۵ میلیارد تومان صدقه پرداخت کردند.

جمال شیبه میزان رشد صدقات نسبت به مدت مشابه سال قبل را ۷۰۰ درصد برشمرد و اظهار کرد: این نهاد در بخش تحقق برنامه‌های طرح صدقه و شاخص رشد درآمدهای نقدی صدقات، رتبه برتر کشور را کسب کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا به نقل از کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان، وی با بیان اینکه ۲۲۲ هزار مشترک طرح صدقات  کمیته امداد خوزستان در قالب مشترکین صنادیق معابر، اماکن، منازل و اصناف در سطح استان خوزستان وجود دارد، افزود: خیران در چهار ماهه نخست امسال از طریق این طرح ۵ میلیارد تومان در برنامه‌های اجرایی این نهاد مشارکت کرده‌اند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) خوزستان با بیان اینکه یکی از مهمترین طرح‌ها در توانمندسازی و خدمت‌رسانی به نیازمندان و مددجویان جمع‌آوری صدقه است، تصریح کرد: مبالغ جمع‌آوری شده طرح صدقات برای رفع نیازهای خانوارهای تحت حمایت در بخش‌های مختلف از جمله کمک به اشتغال، جهیزیه، مسکن، درمان و تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان نیازمند در همان محل هزینه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه صدقات جمع‌آوری‌شده صرف امور محرومان جامعه می‌شود، گفت: ساخت مسکن برای خانواده‌های نیازمند، پرداخت هزینه‌های درمانی، تأمین بخشی از هزینه‌های ازدواج فرزندان مددجویان، پرداخت کمک‌هزینه تحصیلی دانش‌آموزان و دانشجویان و پرداخت کمک‌هزینه معیشتی به خانواده مددجویان از محل صدقات مردمی است.

شیبه افزود: در حال حاضر حدود ۱۳۰ هزار خانواده معادل ۳۰۰ هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد هستند. از میان خانواده‌های تحت پوشش، اغلب زنان سرپرست خانوار هستند و به دلیل شرایط سخت اقتصادی مردم که به خاطر کرونا و تحریم به وجود آمده، درخواست‌های نیازمندان از کمیته امداد افزایش‌ یافته است.

وی یادآور شد: خیران خوزستانی می‌توانند صدقات خود را به شیوه‌های نوین الکترونیکی کد USSD با شماره‌گیری #۰۶۱*۸۸۷۷* از طریق تلفن همراه، نصب نرم‌افزارهای سکه و سنا، ارسال عدد ۱ به شماره ۸۸۷۷ ، تماس تلفن ملی نیکوکاری ۰۹۶۸۸۷ و سایت به نشانی emdad.ir به صورت غیر حضوری پرداخت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اخبار اجتماعی خوزستان کمیته امداد امام خمینی کمیته امداد جمع آوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۸۴۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی گفت: بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی برای مددجویان تحت حمایت کمیته امداد تسریع کرده و تلاش مضاعفی انجام دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل بابک رضازاده در نشست با مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل اظهار کرد: رویکرد توانمندسازی و خودکفایی مددجویان رویکرد مطلوب و شایسته نهاد عزت آفرین کمیته امداد است و باید با اشتغال و تولید ثروت وابستگی‌ها را به این نهاد کاهش داد.

وی افزود: در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را با نگاه توانمندسازی و خودکفایی جامعه هدف کمیته امداد شاهد بودیم که امسال نیز با نگاهی از سر خیرخواهی باید موانع و مشکلات را رفع و نسبت به اشتغال فراگیر مددجویان و پرداخت تسهیلات از سوی بانک‌های عامل کمر همت بسته شود.

رضازاده گفت: در شأن کشور ما نیست که هر سال بر تعداد جمعیت تحت حمایت خود بیفزاییم بلکه بهتر است با راهکارهای منطقی و درست در حذف فقر از چرخه زندگی مردم همت کنیم.

منتخب مردم مشگین شهر در مجلس دوازدهم شورای اسلامی بیان کرد: عمده مطالبات مردم، امروز در مباحث اقتصادی و معیشتی خلاصه می‌شود و بهتر است با کنار گذاشتن روش‌های غلط گذشته سیاست بهبود معیشت مردم را با حفظ شأن و عزت آنها مورد توجه و تمرکز قرار دهیم.

وی ادامه داد: در کنار بانک‌های عامل در صدور مجوزهای اشتغال و کارآفرینی باید تسهیل گری کرد تا موانع و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف و به بهبود معیشت مردم به ویژه گروه‌های آسیب پذیر کمک کنیم.

کد خبر 748133

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • پرداخت حق بیمه تأمین اجتماعی برای ۲۰۱۰ مددجوی گلستانی در سال ۱۴۰۲
  • پرداخت سه هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال مستمری و کمک معیشت به مددجویان ایلامی
  • پرداخت ۶۰درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • پرداخت ۳۵۷ میلیارد تومان کمک معیشت به مددجویان و نیازمندان ایلام
  • کمک هزینه ۱۸ میلیاردی برای درمان مددجویان کمیته امداد هرمزگان
  • لزوم سرعت بخشی بانک‌ها به پرداخت تسهیلات مددجویان کمیته امداد
  • توانمندسازی مددجویان راهبرد اصلی کمیته امداد است
  • بانک‌ها پرداخت تسهیلات مددجویان را سرعت ببخشند